04-11-15

Dubbele bonus op het eind..

avak 00a.jpg

Na het eten ( het was toen al een uur of half 4) liepen we op ons gemakje het stadje Aigues Mortes weer uit, langs de oude stadsmuren onder andere en door één van de poorten de buitenwijken in..avak 00b.jpgavak 00c.jpgavak 00d.jpg

Terug naar de auto dus.. en omdat het nog een aardig eindje rijden was, meteen weer richting St. Rémy. Ik maakte vanuit de auto nog wat foto's van het Camargue-landschap en de typische wolkenluchten onderweg..avak 01a.jpgavak 01b.jpg

avak 02a.jpgHet ging weer door Arles maar nu wisten we op een wat grotere ringweg te blijven, dus geen problemen dit keer en we reden dan ook al gauw St. Rémy binnen, waar we meteen doorreden naar de supermarkt voor de laatste boodschapjes.. avak 02b.jpgde volgende avond zouden we met bijna de hele groep uit eten gaan, als afsluiting van de week. Déze avond werd het een broodje eieren met spek voor ons.. dat hadden we nog in de koelbox.. behalve het broodje. Bij de supermarkt kon ik nog de smalste toren (van de drie die er stonden) op de foto zetten, die met het roestige wiel bovenop. Denk dat het toch iets hoog boven alles heen vervoerd heeft, maar vraag me niet wát.

avak 03a.jpgDe vrijdag, de laatste klimdag van de week, bleek de mooiste te worden qua weer.. de wind was gaan liggen en dat scheelde heel wat in temperatuur! De vrienden met de kleine kindjes hadden de vorige dag een leuk klein klimgebiedje gevonden dat helemaal in de luwte lag en, héél belangrijk voor mij, met maar een bijzonder korte en nauwelijks stijgende aanlooproute, door een olijfboomgaardje heen.. zalig! Algauw hadden we er ons kamp opgeslagen.. de klimmers hingen in no time aan de rotsen..avak 04a.jpg

.. lekker dichtbij hoor, is leuk, als ik inzoomde kon ik vriendlief heel goed zien hehe..avak 04b.jpg

.. nóg dichterbij in het basiskamp was het gezellig met de kindjes, wiens ouders omstebeurt oppas waren en ook konden gaan klimmen..avak 04d.jpgavak 04c.jpg

avak 05a.jpgavak 05b.jpgToen het etenstijd was, kregen we opmerkelijk gezelschap erbij in het basiskamp.. een geitje!..avak 06.jpg

Het liep daar los rond ( met nóg eentje maar die was wat minder brutaal) en je moest echt op je brood passen anders was het weg hehe! Geen aardig geitje dus, maar een gulzig geitje hahaha!

Na de lunch viel het kleine meisje in slaap in haar draagstoel..avak 06a.jpg

.. en konden haar papa en mama allebei wel gaan klimmen, ik hield wel een oogje in het zeil. Papa klom net als vriendlief een eindje verderop en ik kon hen beide mooi tegen de blauwe lucht op de foto zetten..avak 07a.jpgavak 07b.jpg

Het werd redelijk laat, maar dat gaf niet.. we hoefden niet te koken hè.. we gingen uit eten. Het jonge gezinnetje niet, dat hielden de kinderen nog niet vol.. zij haalden pizza om de laatste avond ook een beetje feestelijk te maken.. de rest begaf zich naar het stadje. Vriendlief moest nog even geld pinnen en wij wachtten wel even op hem bij de fontein..avak 08.jpg

avak 09a.jpgHet restaurantje ( een ander dan waar vriendlief en ik die week ervoor gegeten hadden, déze heette l'Olivada) was heel stil.. maar we waren blijkbaar vroeg, want eerdat wij weggingen zaten er toch wel wat meer mensen lekker te eten. En lekker eten wás het.. vriendlief en ik (en nog een vriendin) gingen voor het menu met als voorgerecht een geitenkaassalade. Ik vergat er een fotootje van te maken helaas, maar ik heb als hóófdgerecht weleens kleinere slaatjes gegeten als deze! Poehpoeh.. avak 09b.jpgen toen moest het hoofdgerecht dus nog komen.. dat was 'Gardianne de Taureau'.. vriendlief zocht met zijn smartphone op wat dat precies was, want we hadden die dag ervoor al steak de taureau op hè. Maar het was dus een stoofpotje, geheel iets anders dus, maar net zo smakelijk! Het werd opgediend in een klein wekpotje.. maar het was meer dan het leek..! amai.. ik kon na afloop geen pap meer zeggen hoor.. alleen nog 'crème brulée' hahahahaha en dat was dus het nagerecht. De vriendelijke jongen van de bediening zag me foto's maken en vroeg of ie er eentje van het hele gezelschap moest maken.. maar natuurlijk! gráág zelfs!avak 10.jpg

Hij was heel goed gelukt.. leukkk!

We zouden de volgende morgen niet écht vroeg op hoeven staan, aangezien wij in twee gedeeltes terug gingen rijden. De rest niet, die gingen de hele 11½uur in één dag doen. Er werd dus vroeg opgestaan in alle kampementjes.. en toen kon vriendlief het ook niet meer houden en zagen ook wíj de zon opkomen hehe..avak 11.jpg

Alleen het gezinnetje was nog bezig toen wij klaar waren om te vertrekken.. zij zwaaiden ons uit..avak 12.jpg

In het stadje, waar vriendlief even broodjes haalde voor onderweg, werd de zonsopkomst nog steeds mooier..avak 12a.jpg

Onderweg (net de stad uit) maakte ik nog deze foto, van een water(ver)val waar we al diverse keren langsgereden waren, maar dit is aan een drukke weg.. alleen om 7 uur 'smorgens dus niet hehe..avak 13.jpg

Veel foto's maakte ik verder niet.. pas bij Lyon weer.. van het nieuwe museum (links) met de nieuwe brug erbij (rechts) en het oude kasteel in de verte op de bergtop in het midden..avak 14.jpg

..én van de mooie herfstkleuren langs de Autoroute de Soleil..avak 15.jpg

En waar reden we eerst heen? Naar Sy natuurlijk. Ook hier prachtige herfstkleuren..avak 16.jpg

We zetten echter dit keer niet het tentje op op de camping.. we hadden alleen de grote tent bij ons en die hadden we juist zo fijn droog in kunnen pakken! Nope.. vriendlief had met z'n smartphone via booking.com een kamer gereserveerd in één van de hotelletjes in Sy.. bij hotel De la Gare om precies te zijn..avak 17a.jpg

Onze kamer keek precies uit op het kerkje en Axels rots daarachter.. hoe mooi symbolisch!..avak 17b.jpg

Toen we ons geïnstalleerd hadden liepen we even langs dat kerkje tot onder aan die rots natuurlijk, dat slaan we nooit over..avak 17c.jpg

avak 17d.jpg.. daarna liepen we naar het campingrestaurant om te gaan eten, nadat we geklonken hadden op de vakantie.. en dat ik, ondanks de ellende met die enkel toch nog goed mee had gekunnen.

In de hotelkamer liet ik later lekker het bad vollopen.. even zalig in het warme water met m'n oogjes dicht.. heerlijk bijkomen van de reis. Huh? wat? neeee.. géén foto van!! hahahaa!Tong uitsteken

De volgende ochtend was het ineens echt herfst.. met dikke mist. We reden  al snel het dorp uit..avak 18.jpg

.. en dan door naar St. Truiden.. avak 19.jpg

.. het was weer puppy-time! jeuuujjj! Het blijft toch schattig hè..avak 20a.jpgavak 20b.jpgavak 20c.jpg

Baasjes lijken op hun hondjes.. en hondjes kiezen hun baasjes..avak 20d.jpgavak 20e.jpg

Oma bekeek alles maar van op een afstandje..avak 21a.jpg

.. tante werd af en toe belaagd..avak 21b.jpg

.. maar mama kreeg helemaal geen rust..avak 21c.jpgavak 21d.jpg

Die vluchtte af en toe maar even lekker naar buiten hehe..avak 21e.jpg

Die kleintjes, dat is slapen..avak 22a.jpgavak 23.jpg

.. spelen..avak 22b.jpgavak 22c.jpgavak 22d.jpg

.. en eten.. avak 23a.jpg

.. en weer slapen. Over het kakken en plassen zullen we het maar niet hebben zeker hehe. Tot onze grote verrassing kwam een oude bekende ook nog even op kraamvisite.. ANN! de fokster van wie we Axel hadden! en die mij ooit aan het bloggen kreeg! Zó leuk om haar weer eens te zien!

avak 26.jpgKan jullie vandaag de primeur geven.. we hebben gekozen. Niet tóén al, maar gisteren, via Skype, hebben we onze keuze doorgegeven.. de eerstgeborene wordt óns hondje. Het is die die ik hierboven vast heb (alleen niet die van de allereerste foto, dat was een meisje.. ons jochie heeft nu een half bruin linkeroortje), met z'n tongetje uit z'n bekkie, met die grote geeuw en die me een zoentje geeft. De keuze was in wezen niet moeilijk.. ze zijn allemaal schattig! Maar toen die eerste geboren was, belde de fokster ons zo enthousiast op om te zeggen dat er eentje voor ons geboren was, dat we eigenlijk meteen al die eerste als de onze voelden. avak 26a.jpgDan kreeg ie ook nog eens een blauw touwtje.. en wij zijn 'blauwe' ( zwartwitte setters worden 'blue' genoemd!) setters gewend hè! Dus ook al is het een 'orange', de eerste weken van z'n leventje was het toch 'die blauwe' haha!
Het wordt nu aftellen tot aan z'n thuiskomst, maar dat zal snel genoeg gaan. Geduld is een schone zaak zei m'n oma altijd hehe.

avak 25.jpgBeetje mooi nieuws op een datum waarop lieve vriendin LUCRETIA het altijd wat moeilijk heeft.. al zoveel jaren geleden dat zij op 4 november die onheilstijding kreeg.. al zoveel jaren dat zij dagelijks worstelt met die vreselijke ziekte, de kuren ertegen en de vervelende bijwerkingen die die geven. Zelf benadert ze het toch weer positief op haar blog.. zo ken ik haar wel, maar ik weet dat het steeds meer moeite kost het positieve te vinden.. {{{Dikke knuffel meid!}}}

GROETJESSS!!!

avak 24.jpg

08:35 Gepost door mizzD | Commentaren (18)

Mooie afsluiter van een mooie herfstvakantie zo met z'n allen lekker gaan eten.
Ik denk dat jullie daarna niet snel genoeg bij de hondjes konden zijn :-). Wat een schatjes. Ik bleef maar scrollen om alle foto's te zien. Ontroerend. Pinkte zelfs een traantje weg. Zo gelukkig dat jullie er uit zien. Jullie stralen helemaal. Was heerlijk om te vernemen dat jullie gekozen hebben. Nu aftellen.
Liefs.
L

Gepost door: lucretia | 04-11-15

@ lucretia..
Is wel een beetje traditie.. uit eten of barbecueën met z'n allen op de laatste avond.. altijd gezellig.
Het zijn ook schatjes hè, die hondjes en de grote honden ook trouwens.. en het zijn zulke toffe mensen ook, we hebben er altijd een geweldig mooie dag.
xxx

Gepost door: mizzD herself | 04-11-15

O, jullie hebben gekozen. Ik vind ze allemaal schatjes om te zien. Leuk wat voor jullie de doorslag gaf welke het werd.
Als jullie er nu heen gaan mag hij dan al mee?

Trouwens het laatste gedeelte van jullie vakantie ziet er ook geweldig uit? Jammer dat je de geitenkaassalade niet op de foto gezet hebt. Vorige week at ik er ook nog een hier bij ons in een restaurant maar deze had veel te veel sla vond ik. Ja het is maar afwachten wat voor salade je krijgt. Maar ik begreep dat die van jouw daar prima was.

Gepost door: Noortje | 04-11-15

@ Noortje..
Nee, ik denk dat we nog wel een keertje 'zomaar' gaan kijken.. om te zien hoe ze weer gegroeid zullen zijn. Vóórdat ze 8 weken oud zijn, mogen ze sowieso niet bij de moeder weg. Wanneer wij hem precies echt gaan halen hangt van een paar dingen af en is nog eventjes de vraag.

Het was inderdaad een prima geitenkaassalade met twee flinke kaasjes op toast erbij! Ook wel veel sla, maar dat heb ik dus niet allemaal opgegeten.. ik moest nog ruimte houden voor dat stoofpotje ook hehe.

Gepost door: mizzD herself | 04-11-15

Een sportieve en ontspannende vakantie met een prachtige afsluiter zo samen gezellig eens gaan eten met ze allen.
Mooi die puppies en er is er al eentje die met zijn 'gat in de boter gevallen is':-))

Gepost door: Patrick | 04-11-15

knappe foto's van de klimmers Mizzd..

en die met de puppies zijn "schattig"

prettige dag

Gepost door: willy | 04-11-15

mooie klimfoto's!
en de rest ben ik vergeten na het zien van de puppyfoto's :-) wat snoezig zijn ze toch, om te smelten
zo spannend nu om de thuiskomst af te wachten
k ben al benieuwd naar de naam ook

geen verjaardag om te vieren voor Lucretia
maar hé, zovele jaren later kan ze ondanks alles toch nog genietmomentjes pakken en dat is heel wat

Gepost door: fotorantje | 04-11-15

Hoi Mizzke!
Mooie en gezellige afsluiter van jullie vakantie, zo'n etentje met zijn allen.

Jullie hebben dus gekozen! Leuk!!! En die kleine ziet jou al helemaal zitten! De liefde is er dus al van beide kanten! Hij voelt al in wat voor liefdevol gezin hij zal terecht komen. Schitterend!! Ja, ik denk dat die eerstgeborene wel ééntje speciaal voor jullie bedoeld was. Dat zal wat geven als hij naar huis mag komen!
Groetjes!

Gepost door: lena | 04-11-15

Wat een leuk, schattig en mooi postje. Knap van de klimmers daar tegen die steile rotsen en ook leuk om een reporter bij te hebben.
Wat een knap hondje hebben jullie gekozen, voelt goed aan.
Veel succes ermee en nu nog een beetje geduld.
Vele bloggroetjes (hier herfstvakantie = kleinkids te logeren = weinig aan pc) doei doei

Gepost door: Chrisje | 04-11-15

@ Patrick..
Een dik gatje.. hij is de zwaarste van allemaal! hehe.

@ fotorantje..
Haha.. ja, daar kun je de rest weleens door vergeten hè, zulke snoesjes! :-)
Lucretia ziet het ook zo positief.. heeft in die tijd al haar kleinkinderen gekregen en nog een heel tijdje nu al meegemaakt.. da's mooi natuurlijk. Maar die hakbijl hangt nu al zó lang boven haar hoofd.. ik persoonlijk vind het bijzónder knap dat ze niet vergeet die genietmomentjes te pakken ook hoor!

@ lena..
Ik weet niet of dat pupje al wat voelt, maar wíj wel hoor! En dat zal zéker wat gaan geven ja! :-)

@ Chrisje..
Have fun met de kleinkinderen!

Gepost door: mizzD herself | 04-11-15

Mooie afsluiter van een mooie reis! Die hondjes doen je al de rest even vergeten hé! En nu je er eentje gekozen hebt kan het zeker niet vlug genoeg gaan . Er komt dus weer leven in jullie huis ! Waarom geen twee hondjes dan hebben ze gezelschap aan elkaar hihi!

Gepost door: magda | 04-11-15

@ magda..
Ze blijven niet zo klein hè.

Gepost door: mizzD herself | 04-11-15

't Lijkt of je mee aan 't klimmen bent, MizzD, zo dicht... ! Meestal vind jij (aardig)geitjes..., deze keer vinden zij jou ! Stralende gezichten, leuke vrienden ! Mooi..., Sy, inderdaad héél symbolisch. 'Huh? wat?' -> helemaal onder 't schuim..., moet kunnen ! Schattig(st)e afsluiter ! Alvast proficiat !

Gepost door: Lies | 04-11-15

@ Lies..
Zóveel schuim is er nóóóit! hahahahhaa!

Gepost door: mizzD herself | 04-11-15

Zal een mooi Sinterklaas cadeau worden die klein pup...ziet er alvast geweldig uit. Blijkbaar zijn jullie wel een echte klimfamilie en ook daar reeds eerste euvel met je voet ontstaan...grtjs

Gepost door: greetje | 05-11-15

@ greetje..
Ja.. maar dan moet ik dus echt wel heel braaf geweest zijn dit jaar hè, als ik zo'n mooi kado krijg van de Goedheiligman! :-)))

Geen klimfamílie hoor.. alleen m'n vriend klimt ( en de vrienden die we via die sport hebben leren kennen natuurlijk).. ikzelf klim ook niet, nooit gedaan. (dus daar kan ik dan ook geen blessures van hebben.. dat zal toch eerder van het wandelen zijn :-) )

Gepost door: mizzD herself | 05-11-15

Mooie laatste dagen, goed gezelschap en lekker eten, dan is het sowieso feest. En dan de puppy's, prachtig om te zien, die kleine deugniet wist al dat hij jouw hart veroverd had, daarom ook dat likje. Hij wou je zeker duidelijk maken dat hij heel graag bij jou zou willen wonen. Heb je al een naam of blijft dat nog even een verrassing ?

Gepost door: Mieke | 05-11-15

@ Mieke..
Ik stel 'm nog wel uitgebreid voor als ie hierheen komt hoor! :-)