03-03-16

Nog nooit zo vroeg!

asy 01.jpgYep.. geheel onverwachts zaten we dan ineens toch weer eens in de mooie Ardennen.. in ons favoriete dorpje Sy. We waren er al eens vroeg in maart, maar nog nooit in februari! OP de weg er naar toe zagen we onderweg hier en daar nog sneeuw liggen op de velden. Toen we er aankwamen begon het al te schemeren.. maar voor we ons in het appartementje gingen installeren, namen we eerst maar eens een drankje in het campingrestaurantje hehe. Toen we vroegen tot hoe laat we wat te eten konden bestellen zei de vriendelijke uitbaatster dat dat nu in het winterseizoen niet zo héél erg lang meer was. Waarop we meteen maar de kaart vroegen.. Jaxon had die ochtend pas ná de strandwandeling gegeten.. die had toch nog geen honger. En wij wél! We kregen de kaart.. maar nog vóór we die open konden slaan zei de vrouw dat er ook beenhammetjes te bestellen waren.. mét een vette knipoog. Omdat vriendlief daar al een paar jaar om had lopen zeuren dachten we dat ze een grapje maakte.. maar nee! ze had ze écht! Nou, toen was de keus niet moeilijk meer.. allebei een beenhammetje! haha! asy 00.jpg

Dat '-metje' had er wel afgekund.. het waren flinke hammen.. ik zat er propvol van haha! Vriendlief had nog wel plek voor een Irish coffee, maar ik had aan een gewone koffie genoeg als toetje hoor!asy 03.jpg

Jaxon was al die tijd al heel braaf geweest.. natuurlijk nog wat moe van die strandwandeling.. en van de reis daarna. Maar toch.. voor zo'n jonge hond gedroeg ie zich prima daar in het restaurant.. hij keek wel verlangend naar de campinghond, Sita.. maar die had geen oog voor hem hehe..asy 02.jpg

Na het eten gingen we Jaxon eens z'n pootjes laten strekken buiten.. een klein wandelingetje maar.. het was al aardedonker hehe..asy 04.jpgasy 05.jpg

.. en nee, dat is geen regen of zo, die vlekjes.. dat komt van de straatverlichting denk ik.. het was fris, maar droog die avond ook. asy 06.jpgWe pakten toen we terug waren bij de camping de tassen en andere spullen uit de auto en gingen ons eens in het appartementje installeren. Toen vriendlief de tv er aanzette, zagen we dat de serie van 'Wie is de Mol?' die we de hele tijd al aan het volgen geweest waren, bezig was.. oooh, konden we dát ook nog zien, leukkk! Vriendlief was soezerig van de zware biertjes.. en Jaxon had ook kleine oogjes.. asy 07.jpgen dat bed zag er wel héél aanlokkelijk uit na het vroege opstaan die ochtend en de goedgevulde dag.. we lagen er niet al te laat in hoor!

Ik had me er van tevoren wel wat zorgen over gemaakt.. over hoe Jax zich zou gedragen daar in dat appartementje.. we hebben geen bench meer voor hem.. die we hadden is ondertussen veel te klein geworden. Maar hij was echt ontzettend braaf.. hij ging lief op de deken die ik naast het bed op de grond gelegd had liggen en bleef daar.. soms hoorde ik z'n nageltjes op het linoleum tikkelen.. maar elke keer ging ie toch weer lief liggen.. pfjewww pak van m'n hart!asy 08.jpg

En toen hadden we de hele heerlijke zondag nog! 'k Zag 'smorgens uit de ramen al dat het ook weer prima weer zou zijn..asy 09.jpg

Jaxon keek vol interesse naar een groepje kleine vogeltjes die de heg beneden in en uit vlogen.. maar toen ie het geluidje van de camera hoorde keek ie naar mij hehe..asy 10.jpg

We wisten wel dat we ons niet hoefden te haasten.. Jaxon kan echt nog geen úren wandelen hè! Dus maakte vriendlief op z'n gemakje ons traditionele Sy-ontbijtje klaar, terwijl ik de krant las..asy 11a.jpgasy 11b.jpg

.. en hierna werd alles met smaak verorberd.. en Jaxon was braaf bezig met zijn 'nylabone'.. asy 12.jpg

Om kwart voor 11 ongeveer gingen we dan eens op pad voor een mooie wandeling.. asy 13.jpg

.. we liepen in de richting van Hotel de la Gare waar we de laatste keer overnacht hadden..asy 14.jpg

En gingen voorbij het kerkje het bos in.. uiteraard eerst op weg naar de rots áchter die kerk.. daar moesten we iemand gedag gaan zeggen hè!  Morgen verder.

GROETJESSS!!!

asy 15.jpg

08:11 Gepost door mizzD | Commentaren (11)

Hé, wat fijn, MizzD, én onverwacht ! En een flinke hond die intussen ook Sy leert kennen. Het geliefkoosde plekje zal ook hij zich blijvend herinneren...

Gepost door: Lies | 03-03-16

Jaxon schijnt zich wel zonder veel problemen te kunnen aanpassen
Mizzd..

en te lang geleden dat ik van zo'n hammetje gesmuld heb..

prettige dag

Gepost door: willy | 03-03-16

@ Lies..
We zullen er zéker nog terug gaan komen hè.. dus ja, denk wel dat ie het al snel zal herkennen als we weer eens met de auto de weg af komen rijden hehe.

@ willy..
Maar dat was wél een verrassing hoor, dat ie zich zo netjes aanpaste.. we zijn al wel anders van 'm gewend..! ;-)

Gepost door: mizzD herself | 03-03-16

Hij zal het daar al heel snel weten allemaal. Een geslaagd weekend met zo een mooi weer.

Gepost door: Patrick | 03-03-16

Een heel mooie log. Een ham'metje' daar krijg ik nog niet de helft van op, ziet er wel lekker uit. Staat vriendlief daar gebogen het ontbijt te maken? Opgepast geblazen voor zijn hoofd! Flink van Jaxon. En morgen begroeting van onze vriend....

Gepost door: Joke | 03-03-16

@ Patrick..
Als het weer niet goed geweest was, waren we niet gegaan hè. ;-)

@ Joke..
Het kostte mij ook moeite om meer dan de helft op te krijgen hehe.
Ja, vriendlief is 2 meter lang.. en de muur boven het keukenblok loopt schuin op hehe.. maar hij is altijd de ontbijtkok in Sy. :-)

Hoi Mizzke!
Wat een leuke verrassing die zomaar uit de lucht gevallen kwam! ;-))
Jaxon is zo voorbeeldig als het maar kan! Die puppylessen doen hem duidelijk deugd! :-)))
Hij heeft zich dus ook voorgesteld aan Axel! Misschien waren het zijn vibes wel die zo'n goede invloed hadden op Jaxon!
Groetjes!

Gepost door: lena | 03-03-16

@ lena..
Hahaa.. nouuu.. dát weet ik niet hoor.. Ax was nooit zo braaf in dat appartement..! ;-)

Gepost door: mizzD herself | 03-03-16

Dat was onverwachts een speciaal weekend! Groot gelijk dat je dit deed ,vooral omdat het een keertje mooi weer was! Van de zeelucht naar de Ardennerlucht ,beter kan al niet!

Gepost door: magda | 03-03-16

natuurlijk moesten jullie daar iemand gaan begroeten.
Ziet er quality time uit dit bezoek aan Sy.

Gepost door: pieterbie | 04-03-16

Jaxon is wel heel voorbeeldig zeg, daar kan je overal mee komen