09-05-16

Voorpret.. of zoiets

asy 00.jpgWe zóúden zaterdagochtendvroeg vertrekken, de 23e april. Maar vriendlief besloot de vrijdag ervoor een vrije middag te nemen en ik ging tóch al niet naar zussie ardnas voor de vaste vrijdagmiddagvisite, omdat ik wilde pakken voor de vakantie. Dát moest ik nu wat sneller doen, want vriendlief stelde voor via Sy te reizen.. rustigjes aan alvast een paar uurtjes rijden en dan de volgende morgen lekker uitgerust het grootste stuk. Ik vond het een goed plan en dus reden we vrijdag al weg.. om een uur of half drie. Het is nog geen drie uur rijden en zodoende waren we dus ruim op tijd voor het eten. Er werd een glaasje gedronken op de vakantie en Jaxon gedroeg zich goed..asy 01.jpg

.. alleen voor een beetje aandacht werd ie wel even wakker natuurlijk.. vooral als die komt van de lieve campingbeheerster, die nu al gek is op 'm..asy 02.jpg

Nee.. er werd geen tentje opgezet nog.. er werd voor die nacht regen voorspeld (en dat klopte!) en dan zouden we al met een natte tent de vakantie beginnen. Dáár hadden we geen zin in hoor.. we huurden het appartementje. En hadden dus nog even tijd voor een klein wandelingetje door het dorpje aan de Ourthe..asy 03.jpgasy 04.jpgasy 05.jpg

Kijk kijk.. komt ie jullie bekend voor? hahaha zat ook in de puzzel een foto van hè! Wij wandelden door langs het kerkje..asy 06.jpg

In een tuin van de mooie huizen die daar staan stond een prachtige bloeiende boom..asy 07.jpg

.. recht tegenover.. ja ja, daar was ie weer.. Axels rots uiteraard..asy 08.jpg

Er helemaal beneden onder bloembakken.. met een mooie paarse azalea en met narcissen..asy 09a.jpgasy 09b.jpgasy 09c.jpg

Mooie plaatjes. De huizen en hun tuinen hier zijn dus ook de moeite.. aan déze kant van de rivier, maar ook aan de overkant..asy 10a.jpgasy 10b.jpg

De tuin met al die kunstwerken is vanaf deze kant niet zo goed te zien.. slechts één beeld..asy 10c.jpg

Vriendlief wandelde natuurlijk nog even door naar de voormalige klimrotsen..asy 11.jpg

.. maar we moesten nu toch echt eens terug.. het werd al donker..asy 12.jpg

Langs het pad al veel daslook, maar nog in de knop. De judaspenning bloeide wel al..asy 13.jpgasy 13a.jpg

Het was echt voorjaar in Sy, met nog een mooie bloeiende magnolia en nog veel meer narcissen langs een horecaterras..asy 14.jpgasy 15.jpg

Easy 16.jpgnfin.. wij hadden inmiddels wel trek gekregen en lieten ons de zalig malse steak goed smaken hoor! Hierna vertrokken we al snel naar boven.. we zouden het natuurlijk niet laat maken, want de volgende ochtend wilden we om 6 uur wegrijden.. láter vertrekken zou die voorsprong van bijna 3 uur teniet doen hè. Het was nog een rit van zo'n 10 uur, naar Arlinde in de Gard, dus we hielden ons aan ons voornemen.. om 6 uur trokken we zachtjes de deur van het appartementje achter ons dicht en reden Sy uit.

asy 17a.jpgJaxon moest wéér wennen aan z'n plekje op de achterbank.. net als Axel ligt ie liever in de bagageruimte, maar die hebben we met de vakanties veel te hard nodig voor de hele asy 17b.jpgkampeeruitrusting natuurlijk. Uiteindelijk legde ie zich, óók net als Axel altijd deed, wel bij de situatie neer en lag ie de rest van de weg prinsheerlijk te snurken hehe. We hielden zo af en toe wel even halt natuurlijk.. maar omdat het zowat de hele dag bleef regenen ( héél vervelend rijden is dat! je raakt bijna gehypnotiseerd van die ruitenwissers!) waren dat maar korte stopjes. Pas een eind naar het zuiden toe werd het  droog.. en voor de lunch hadden we bijna een parkeerplaats voor ons zelf alleen.. deze mooie groene..asy 19.jpgasy 18a.jpg

Jax werd uitgelaten..asy 18b.jpgasy 18c.jpg

En daarachter zie je een grote muurschildering op een koeltoren, de kerncentrale van Cruas/Meysse is dat, vlak voor Montélimar.. vaak gezien vanuit de auto, maar nog nooit op de foto gezet hehe..asy 18d.jpg

Er stonden rondom het gras wilde fruitboompjes  mooi in bloei..asy 20a.jpg

En morgen vertel ik dan hoe we aankwamen in Arlinde, op een boerderijcamping aldaar. En wat we er de eerste dagen allemaal deden. Voor vandaag vond ik dit wel een mooie start. En voor ik het wéér vergeet: de sluitingsdatum voor het opsturen van de oplossing van de puzzel is vandaag.. en wel om 18.00u precies. Wilde natuurlijk iedereen die van het mooie weer het afgelopen weekend profiteerde en dus nog niet kon insturen, ook de kans geven dat alsnog te doen.

GROETJESSS!!!

asy 20b.jpg

08:20 Gepost door mizzD | Commentaren (15)

Een heel mooi logje met veel voorpret en schitterende foto's. Die koeltoren is wereldberoemd denk ik maar van heel dichtbij zag ik hem ook nog niet.altijd vanop de snelweg of de N route. Ik hoop dat je oren flapperen want daarmee had je mij bijna de das omgedaan! Mailtje ontvangen? Groetjes

Gepost door: Joke | 09-05-16

Leuk reisverslag met mooie foto's

Gepost door: Haba | 09-05-16

@ Joke..
Wereldberoemd weet ik niet hoor, maar zag ze ook nog nooit terwijl ik stilstond hehe.
Kan overdag even niet bij m'n mail.. maar ik neem aan dat het binnen is.

@ Haba..
Dank je! :-)

@ Joke..
Net toch even kunnen kijken en jawel.. heb het binnen.. bedankt voor het meedoen hoor!

Hoi Mizzke!
Ineens kwam het licht toch! Mijn antwoordje is onderweg!
Een mooie start van jullie reis via Sy.
Groetjes!

Gepost door: lena | 09-05-16

@ lena..
Aha.. mooi zo.. altijd leuker als je de oplossing vindt hè als je zolang meegepuzzeld hebt. Ik zal je mailtje wel zien binnenkomen dan.
Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 09-05-16

Oei, nog niets gekregen? Raar!

Gepost door: lena | 09-05-16

Op een hele lange reis doen we het ook zo, in twee keer maar meestal naar huis in 1 keer. Nu hadden jullie inderdaad een mooie voorsprong en dan rij je meestal geruster.

Gepost door: Patrick | 09-05-16

@ lena..
Nee, niet raar.. kan overdag meestal alleen op de laptop en daarop is op mijn account nog steeds geen mail geïnstalleerd (digibeetjes hier hè :-) ). Maar heb je mailtje echt wel binnen gekregen hoor.. bedankt voor het meedoen!

@ Patrick..
We doen het met die klimvakanties niet altijd.. de langere zomervakantie eigenlijk wél altijd.. kwestie van relaxed te beginnen hè.. en je hebt dan toch tijd zat. Nu dus ook omdat het twee weken waren ipv de gebruikelijke één.

Gepost door: mizzD herself | 09-05-16

Het begin van je vakantieverslag ziet er al veelbelovend uit. Ik ben ook erg benieuwd hoe Jaxon zich gedragen heeft.

Gepost door: Noortje | 09-05-16

een mooi begin van de vakantie
m'n zin eindigde vreemd dus heb ik het maar zo gelaten :-)

Gepost door: fotorantje | 09-05-16

Mooie, spijtig natte, vakantiestart, MizzD ! We kunnen weer lekker meereizen !
@Voor mij eindigt die rebus ook raar...

Gepost door: Lies | 09-05-16

wat mooi dat Sy ook in de bloei stond.
Ook waar wij heen gingen was het heel mooi, Japanse kerselaars en andere schone flora in de bloei.

Gepost door: pieterbie | 10-05-16

zie dat je met vakantie geweest ben en terug een viervoeter (Jaxon) mee kunnen nemen, zal wel extra plezierig geweest zijn.

Je hebt wel erg zuidelijk gezeten als ik zie waar die kerncentrale ligt. Benieuwd naar die streek...

Gepost door: greetje | 10-05-16

@ greetje..
Voor een béétje goed weer móest je in die tijd wel heel zuidelijk gaan hè.. met die wind uit het noorden die NL en B nog wit kleurde van de winterse buien was het hiér veel te koud! :-)