14-05-16

Natuurlijk mooi! ;-)

all 00.jpgToen we de stinkende bron achter ons gelaten hadden, reden we terug in de richting van waar de camping was, om dezelfde graatweg te nemen als die we gereden hadden, toen we de eerste dag naar deze streek toe waren komen rijden. Diep beneden in het dal zagen we daar een pad lopen.. en even dachten we dat het dezelfde oude Romeinse weg was, die we die avond ervoor bewandeld hadden. We keken zelfs nog even of we onze fietsende vrienden er zagen. Maar toen we de graat afreden en langs het punt kwamen waar het pad daar bij de weg kwam, begrepen we wel dat het dat pad niet kon zijn, geografisch gezien klopte dat niet. We parkeerden wel even de auto om er een fotootje te schieten van het uitzicht..all 01.jpg

.. én van weer een purperorchis die daar in de berm stond te bloeien..all 02.jpg

We passeerden het plaatsje Lussan, dat hoog boven ons op een helling lag..all 03.jpg

.. maar wij waren op weg naar een wandelpad naar Les Concluses.. een soort van komdal aan het einde van een kloof. De parkeerplaats daarvoor was aan het einde van een doodlopende zijweg aan de route die we reden en we sloegen dus af. Het was goed te vinden en de bekende gele bordjes wezen, eenmaal daar aangekomen en geparkeerd, ook de weg..all 04a.jpgall 04b.jpg

Het grote afdalen kon beginnen, want het pad liep dus heel geleidelijk langs de kloof naar omlaag. Eerst kregen we echter boven nog een mooi uitzichtplatform..all 05a.jpgall 05b.jpgall 05c.jpgall 06.jpgall 07a.jpgall 07b.jpgall 07c.jpg

Onderweg kon je op infobordjes het één en ander lezen over dit natuurfenomeen en waar het soms voor gediend had..all 08a.jpgall 08b.jpg

.. en ja, op dit laatste bordje stond dus dat op die hoge rots er tegenover arenden en gieren te zien zouden kunnen zijn.. wij zagen ze echter niet.
Lager en lager ging het.. totdat we helemaal beneden bij het riviertje dat deze gigantische kloof uitgesleten had uitkwamen.. Jaxon vond dat wel wat! Het was wel niet zó warm, maar toch mooier weer dan voorspeld voor die dag.. dus hij wilde wel pootjebaden hoor..all 09a.jpgall 09b.jpgall 09c.jpg

Eigenlijk was het eindpunt een beetje een anticlimax.. er was nog een balkenbruggetje waar vanaf je de steeds smaller wordende kloof nog een stukje kon zien..all 09d.jpgall 10.jpg

.. maar het bruggetje leidde nergens heen.. hier hield het wandelpad gewoon op. En dus keerden we maar weer om.. all 11.jpgall 11a.jpg

Het ging nu dus omhoog.. en dan lijkt het ineens nog een stuk warmer hè haha.. all 12.jpgall 13a.jpg

Bijna boven namen we op een bankje even een pauze.. het was voor Jax best wel veel wandelen.. en dan nog zo op en neer hè, dat is dat beestje niet echt gewend..all 13b.jpgall 13c.jpg

Het werd echt wel heel mooi weer..all 14.jpg

.. en nadat we Jaxon bij de auto nog wat te drinken gegeven hadden, reden we weer eens verder. Dit keer kwamen we bij La Roque sur Cèze uit..all 15.jpg

Dit plaatsje kenden vriendlief en ik wel.. tijdens onze laatste vakantie in de Gard ( met Axel) waren we hier ook geweest.. hier vlakbij zijn de prachtige watervallen van Sautadet! Natuurlijk wilden we die nu nog wel een keertje zien.. en dus liepen we langs de brug..all 15a.jpg

.. en namen het wandelpaadje naar de 'cascades'..all 16.jpgall 16a.jpgall 17a.jpgall 17b.jpg

Eerst terugkijken over de rivier naar de brug..all 18.jpg

.. en dan zien hoe de rivier vervalt en zo van die aparte watervallen vormt, die op hun beurt weer de rotsachtige bodem van de rivier in grillige vormen uithollen.. all 19a.jpgall 19b.jpgall 19c.jpg

Oooh ik kon hier wel weer blíjven kieken hoor.. en dat dééd ik dan ook hehe.. in het volgende postje laat ik nog wat meer foto's hiervan zien.. té mooi om er maar weinig van te posten!

FIJN PINKSTERWEEKENDDD!!!

all 19d.jpg

08:15 Gepost door mizzD | Commentaren (16)

Heel mooi is het daar, MizzD. Die watervallen zijn inderdaad prachtig. In het echt was het waarschijnlijk nog veel mooier.
Jullie hebben een heerlijke vakantie beleefd, da's duidelijk.
Ik wens jullie ook een fijn Pinksterweekend.
Groetjes !

Gepost door: Fluwijn | 14-05-16

Mooi altijd dat geweld van het water, ik herken de sfeer van het land, mooie foto's heb je gemaakt, zo reis ik ook weer een beetje mee.

Gepost door: Haba | 14-05-16

Haha lig weer in een deuk bij de geur van die stinkbron. Maar alle gekheid op een stokje jullie hebben verder duidelijk genoten van een zonnige dag met mooie wandelingen en watervallen en wie weet wat volgt er nog....Fijn weekend!

Gepost door: Joke | 14-05-16

@ Haba..
Da's een beetje de bedoeling ook hè van deze verslagen.. ik herbeleef het weer en m'n lezers kunnen ook meegenieten van onze vakantie.. geeft er een extra dimensie aan! :-)

@ Joke..
Ik krijg nog steeds elke keer de slappe lach als ik er weer aan denk of erover vertel hahahahahhaa!

Gepost door: mizzD herself | 14-05-16

Alleen jammer dat je geen geluid kan fotograferen want ik denk dat je daar die watervallen al van ver hoort. Duidelijk dat jaxon moe was want ik denk dat het daar nogal bergop, bergaf gaat heel de tijd.

Gepost door: Patrick | 14-05-16

Ik dacht MizzD dat ik deze streek beetje bij beetje weer herkende, daar zijn wij indertijd ook geweest, en nu herinner ik me het weer, dat jullie zijn er geweest met Axel.
Vroeger waren er daar bronnen, zoals in Spa, maar ik denk niet dat die nog bestaan. Het water was er inderdaad heel rijk aan zwavel en magnesium maar of dit nu zo goed is voor hondenvoetjes, zo het helaas niet weten.
Een zonnig weekend gewenst voor jullie alle drie!

Gepost door: greta | 14-05-16

@ Patrick..
Ja, allemaal flink op en neer hè.. en dat is dat hondje van ons niet gewend nog natuurlijk.. komt nog wel.

@ greta..
Dat was in 2012 dat we daar waren met Axel.. toen heb ik daar op die rotsen m'n teen nog geknakt wat het begin was van alle voetellende die ik nu nog heb. Hoewel.. het was eigenlijk niet het begin hoor.. m'n voorvoeten wáren al doorgezakt blijkbaar.. ik kreeg er toen alleen wat meer last aan m'n tenen van.

Hoi Mizzke!
Prachtige sfeerbeelden weer, en die watervallen brengen sowieso rust vind ik!
Jaxon doet dat goed hé op zijn eerste vakantie!!
Groetjes!

Gepost door: lena | 14-05-16

@ lena..
Rust geven? vind ik eigenlijk niet.. het is een kabaal van jewelste daar! Maar er hangt wel een apart sfeertje.. je voelt je nietig als je daar rondloopt.
Die hond heeft me maar al te vaak verbaasd in die vakantie, in positieve zin! :-)

Gepost door: mizzD herself | 14-05-16

Oef, ik kon het niet loslaten en heb helemaal bij-gelezen, zodat ik ook even in het heerlijke zuiden zat.
Ik ga het allemaal nog eens wat grondiger lezen hoor! Het is te goed.
Ik hoop dat het hier een beetje rustiger wordt. Lu'ke is weer langs geweest, maar het was helaas niet in de voormiddag. Ze heeft een lief briefje achtergelaten in 'Carolus'.
De rebus was ook heel tof, maar ik bouwde te veel achterstand op om hem helemaal op te lossen. Toch heel leuk.
WELCOME BACK MY DEAR!
Joris

Gepost door: Gidsjoris | 14-05-16

watervallen zijn boeiend, wat een kracht
mooie foto's van een nederlands koppel :-)

Gepost door: fotorantje | 14-05-16

die watervallen, daar zou ik kunnen blijven naar kijken Mizzd..

leuke foto van jullie samen

groeten

Gepost door: Willy | 14-05-16

Wat een schattig koppel, MizzD ! Jaxon wordt/is een echte bergbeklimmer ! 't is weer eens één van die supermooie reizen...

Gepost door: Lies | 14-05-16

@ Gidsjoris..
Oh ja..natuurlijk.. lu'ke was in Antwerpen van de week.. als het kan laat ze altijd een boodschapje voor je achter! :-)
Lees het maar op je gemak hoor.. ik haal het voorlopig niet weg, om niet te zeggen: nooit! :-)))

@ fotorantje en willy..
Ja die watervallen zijn echt de max.. niet van die grote maar indrukwekkend desalniettemin!

@ Lies..
Ál onze reizen zijn supermooi hehe!

Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 14-05-16

Prachtig die watervalletjes, je vindt ze wel nog in het zuiden van Frankrijk.
Dat uitkijkplatformpje is ook leuk.

Gepost door: pieterbie | 17-05-16

De natuur is er zo ongerept en zo uitgestrekt. Watervallen spreken altijd tot de verbeelding: waar komt het water vandaan en waar loopt het ten einde .