15-05-16

Allemaal bruisend water..

all 00.jpgall 01.jpgall 01a.jpg

Ja, die 'Cascades de Sautadet' waren echt wel weer de moeite hoor.. ik heb er de nodige fotootjes van geschoten. Wél lastig om er te maken zónder (andere) mensen erop, want het is er over het algemeen wel druk met toeristen.. een echte trekpleister hè! Dit keer was het wel een stúk minder druk dan toen we er met Axel waren trouwens.. misschien lag dat aan het tijdstip.. we waren er nu om een uur of 3 in de middag.. toendertijd op lunchtijd, tjaaa.. dan gaan al die Fransen daar zitten eten hè hehe! Er waren nu ook wel meer mensen dan wij alleen hoor.. goed te zien op de foto die ik maakte van vriendlief en Jaxon die wat achtergebleven waren.. omdat Jaxon het allemaal maar een beetje eng vond hehe..all 01aa.jpgall 02.jpg

Maar uiteindelijk kreeg vriendlief 'm met veel geduld toch wat dichterbij de mooie achtergrond..all 03a.jpg

all 03b.jpgIk maakte nog een selfie.. en toen bleek dat achter m'n rug om die hond ineens wat meer praatjes gekregen had.. wellicht omdat ie daar beneden een paar mensen gevaarlijk dicht bij de rand zag gaan om fotootjes te maken.. zij liever dan ik hoor! die waarschuwingsborden allemaal staan er niet voor niks! all 04a.jpgall 04b.jpg

Enfin.. toen we het goed gezien hadden, wandelden we weer terug naar de auto..all 05.jpg

.. waarbij we het plaatsje La Roque sur Cèze daarboven weer zo mooi zagen liggen..all 06.jpg

We reden met de auto de brug over.. smal ding hoor.. net een auto breed!..all 07a.jpg

Over de rivier heen (de Cèze uiteraard) zie je in de verte wel dat er wat stenen in het water liggen, maar van de watervallen zie je niks.. je hoort het wél (inderdaad PATRICK!)..all 07b.jpg

Ik wilde dit uitstapje te baat nemen om wat ansichtkaartjes te kopen.. ik stuur graag kaartjes van op vakantie hoor! all 08b.jpgWe reden daartoe naar een wat groter stadje in de buurt.. dat werd Bagnols sur Cèze. Het werd al later op de middag, dus veel tijd hadden we niet. Vanaf de parkeerplaats liepen we meteen het voetgangersgebied in.. en daar zag ik bij een krantenwinkeltje een kaartenstandaard. Héél veel kaarten van de 'Vallée de Cèze' en de 'Cascades de Sautadet', die hadden we gezien dus dat kwam goed uit. Maar toen moesten we nog postzegels zien te vinden want die hadden ze niet in dat winkeltje. Aaach, nooit zo'n probleem in Frankrijk, want bij elke kroeg met 'tabac' op de gevel verkopen ze over het algemeen postzegels. We gingen dus op zoek.. en kwamen langs het pleintje waar het 'hotel de ville' was..all 08a.jpg

Ik zag er ook bijstaand uithangbordje.. een leukje met een hondje erop hehe. Maar we zagen nog geen tabac.. dus verder maar, over een volgende winkelstraat met in een zijstraatje de kerktoren..all 08d.jpg

all 08c.jpgWe zagen prachtige deuren..all 09a.jpgall 09b.jpg

.. en het wapen van de stad in een metalen hekje..all 10.jpg

.. en we zagen ook een paar 'tabacs'.. maar ze hadden allemaal geen postzegels.. huh?? Het postkantoor bleek dicht nu.. nou ja.. dan moesten we één van de volgende dagen maar ergens anders nog gaan zoeken hè. Terug maar weer, waarbij we Jaxon niet voorbij de moderne fontein op het stadhuisplein kregen hehe..all 11.jpgall 12a.jpgall 12b.jpg

.. en ik nog een groepsselfie maakte in de weerspiegelende ruit van het stadhuis..all 12c.jpg

.. en Jaxon nóg eens de fontein in dook hahahahaa..all 13.jpg

Langs een kunstatelier..all 14a.jpgall 14b.jpg

.. en prachtige verstilde zijstraatjes..all 15.jpg

.. liepen we terug naar de auto. En op weg de stad uit kon ik vanuit de auto het mooie witte herdenkingsmonument nog fotograferen..all 16.jpg

Onderweg enorm veel wijngaardjes.. daar zijn er hier echt heel veel van, zelfs in terrassen aangelegd.. nog nooit eerder gezien, mooi optimaal gebruik van je beschikbare grond hè..all 17a.jpgall 17b.jpg

We waren gelukkig net laat genoeg om niet gehinderd te worden door een schaapskudde die net de weg overgestoken had.. kon er niet echt duidelijke foto's van maken, maar schaapjes sla ik natuurlijk noooit over hahahaa..all 18a.jpgall 18b.jpg

We waren pas laat weer terug op de camping.. maar dat gaf niet.. we waren nog niet de laatsten. Eén van de klimvrienden bleek na de fietstocht ( die aan de verhalen te horen ook heel mooi geweest was) bij het uittrekken van z'n handschoentjes een gapende wond tussen middel- en ringvinger te hebben.. en geen flauw idee hoe dat gekomen was. Maar de wond was zó diep, dat ie zéker gehecht moest worden. Samen met z'n reisgenoot waren ze op zoek gegaan naar een dokter die dat kon doen, maar dat had nogal tijd gekost. De huisarts die ze eerst hadden bezocht zei dat ie dat niet mócht.. ze moesten naar een animaatjes-dokters-95992.gifziekenhuis. Naar Alès dus.. een wat grotere plaats, maar niet echt héél dichtbij. En daar was het net zoals het hiér in de ziekenhuizen gaat.. van het kastje naar de muur:  aanmelden, wachten, inschrijven, wachten, onderzoek co-assistent, wachten.. enzovoorts. En dan bleek het ook nog op zó'n rotplek te zitten, dat niet elke arts zich eraan durfde te wagen! Uiteindelijk werd het door een chirurg gehecht! Dat was niet meer klimmen helaas voor die vriend.. maar gelukkig kon ie nog wel fietsen. En de laatste dag ging ie, net als ik altijd doe, ook gewoon lezen onderaan de rotsen. Maar ze waren die avond dus laat terug op de camping.. en hadden onderweg maar een pizzaatje gehaald en meegenomen.. waren ze toch nog vrij snel klaar ook voor de koffie. Een avondwandelingetje zat er die avond niet meer in.. eigenlijk is dat er de rest van de vakantie niet meer van gekomen.. naarmate die weken duren, wordt men toch steeds vermoeider van de bezigheden overdag hè! hahahaa!all 19.jpg

Er werd donderdag weer in Seynes geklommen.. het hoge gebied.. dat een behoorlijk steil aanlooppad had. Maar gelukkig lukte het ook míj steeds weer om te volgen.. en Jaxon had het voordeel dat ie viér pootjes heeft hè haha.. en we konden elke keer zéker een paar uur lekker uitrusten in het basiskamp eerdat we later die dag weer naar beneden moesten hehe..all 20.jpg

De klimmers lopen wat vlotter naar boven, zo fit als die zijn, maar die zijn dan ook veel actiever de rest van de dag..all 19a.jpgall 19b.jpg

Aan het einde van een mooie klimdag (het weer werd steeds mooier, want de wind ging eindelijk luwen tegen het einde van de week) zag ik onderaan het pad, bij de parkeerplaats, een mooie koningspage op wat witte bloemetjes..all 21a.jpg

Er bloeide veel moois hoor.. deze gele bremachtige struiken stonden overal als zonnige wolken..all 21b.jpg

all 22.jpgWij reden niet meteen naar de camping.. er moesten nog boodschappen gehaald worden en dat gingen we in St. Ambroix doen. We zouden er meteen eens rondkijken.. onder andere of we er ook ergens postzegels konden kopen. Nou.. dat kon.. maar St. Ambroix, dat laat ik morgen verder zien. Vandaag ben ik naar de grootste lentetuin van Nederland.. ben nog nooit zó laat in het seizoen geweest ( morgen is de laatste dag dat het open is!) en ben heel benieuwd hoeveel er nog bloeit nu hoor! Maar het wordt sowieso genieten denk ik!

GROETJESSS!!!

all 23.jpg

08:12 Gepost door mizzD | Commentaren (13)

Wat een schouwspel, MizzD ! Aparte winkel- en kunstige zijstraatjes, prachtige deuren inderdaad. Schoon (!), dat spiegelende familieportret !
Is die hand van die vriend intussen beter ?
Geniet van een 'bedwelmend' dagje !

Gepost door: Lies | 15-05-16

prachtig de watervallen, ook de omgeving ziet er top uit
wat ligt Jaxon er heerlijk te slapen, je zou er zelf moe van worden :-)
gelukkig kon die vriend nog fietsen
mooie dag nog

Gepost door: fotorantje | 15-05-16

Weer heel veel mooie foto's, lieflijke stadjes, ruige omgeving, rust en plezier, hoe mooi kan een vakantie zijn.

Gepost door: Mieke | 15-05-16

Hoi Mizzke!
Het is echt genieten van jullie vakantieverslag!
Mij brengt stromend water (ook al is het imposant!) altijd tot rust. Ik hou van de sfeer er rond.
Jullie vriend had pech! Hopelijk komt het vlug weer goed!
Groetjes!

Gepost door: lena | 15-05-16

knappe foto's Mizzd..

de watervallen, het stadje en het landschap.. zou ik zeker weten te waarderen

prettige dag

Gepost door: Willy | 15-05-16

Weer een mooie tocht door het mooie Franse land.

Gepost door: Haba | 15-05-16

Wat een verhaal om te lezen en veel foto's. Heb ervan genoten en die watervallen nog eens terug gezien. Tjonge dat is JAREN geleden, zal maar niet terugkijken haha. Mooie foto's van die cascades. Ja volk zal er wel altijd zijn op zo'n mooie plaats. Mooie foto van Jaxon zijn snoet. Ja geweldig genoten. En jij naar het keukenhof vandaag, hopelijk een beetje goed weer als je buiten wandelt. En uiteraard krijgen we daar een uitgebreid verslag van.

Gepost door: Joke | 15-05-16

Prachtig weer dat jullie hadden toch. Toch veel wijngaarden daar dus een echte wijnstreek hmm:-)) En inderdaad als je zo de hele dag actief bezig bent kan die avondwandeling wel is zwaar worden zo op het eind van de dag.

Gepost door: Patrick | 15-05-16

Wat geniet ik toch weer mooi mee van jullie vakantie.
Gek dat die klimvriend zonder dat hij het gemerkt had zo'n wond aan zijn hand had.
Het was zeker wel druk vandaag in de Keuken hof?

Gepost door: Noortje | 15-05-16

@ Lies..
Ik weet het niet.. het is niet een vriend die we héél vaak zien. Maar het is dus gehecht en die mochten er na een dag of 14 uit.. hij ging ná de vakantie nog een fietstoer doen van een paar dagen en zag dat wel al zitten weer hoor.

@ lena..
Het was een beetje raadselachtig.. er was geen gat of bloed in z'n handschoen.. alleen in z'n hand. We hebben echt niet kunnen bedenken hoe het gebeurd is.. maar hij had er gelukkig geen pijn aan.

@ Joke..
Altijd terugkijken.. is juist leuk! :-)

't Was héél goed weer.. beetje fris maar daar was ik op gekleed. En die enkele drup regen vanmorgen mocht de pret zéker niet drukken hoor!

@ Noortje..
Ja, dat was dus echt wel een raadsel, die wond.
Het is volgens mij altijd druk in de Keukenhof.. maar het is dan ook heel erg mooi hè!

Gepost door: mizzD herself | 15-05-16

Wat een afwisseling, prachtige natuur en schattige stadjes. Het is nooit leuk als een van de medereizigers iets tegenkomen. Gelukkig is hij geholpen al was het klimmen voor hem wel gedaan. Zo had jij en Axel gezelschap terwijl de anderen aan het klimmen waren.

Gepost door: magda | 17-05-16

@ magda..
Hehe.. hoe vaak ikzelf ook nog steeds Axel zeg..! ;-)))

Gepost door: mizzD herself | 17-05-16

amai zeg, nog een beetje pech voor die bevriende klimmer.
Dat dorpje ziet er zalig uit, zelf al kan je er niet gemakkelijk postzegels kopen.
Leuk dat je nog ansichtkaarten koopt, ik ben daar mee gestopt.