16-05-16

Verhuizen..

amb 00.jpgWe reden dus naar St. Ambroix om boodschappen te doen.. maar éérst reden we het stadje even in om naar postzegels te zoeken. Vriendlief had algauw een parkeerplekje gevonden.. met zicht op dat kleurige gebouw waar ik hiernaast een fotootje van plaats. Maar toevallig ook pal naast het postkantoor.. en dat was open.  Dat was dus alweer een probleempje opgelost.. m'n kaartjes konden op de bus! We liepen nog even door het centrum van het plaatsje en zagen meteen al het mooie stadhuis..amb 01.jpg

En toen zei vriendlief dat ie even geld moest gaan pinnen.. en dat was vlak naast dit huis met een soort van burcht er bovenuit torenend..amb 02a.jpg

De muurschilderingen vond ik een extra fotootje waard.. ik hou erg van dat soort dingen..amb 02b.jpg

We gingen niet naar boven hoor.. het was inmiddels echt goed warm geworden, dus dat zag ik niet zitten. We liepen beneden nog wat rond.. zag een mooi balkonhekje..amb 03.jpg

.. en een waterpomp..amb 04a.jpgamb 04b.jpg

En toen kwamen we dus door de straat met dat kleurige gebouw zodat ik er nog een betere foto van kon maken..amb 05.jpg

..alvorens we weer bij de auto terugkwamen. Je moest in dat St. Ambroix vooral omhoog kijken.. dan zag je zo het één en ander..amb 06a.jpgamb 06b.jpg

Maar wij gingen nu naar de Carrefour-supermarkt voor de boodschappen.. omdat het zo warm was bleef ik even bij Jaxon in de auto.. dan konden de ramen wijd open hè. En ik móést gewoon een fotootje maken van deze Franse meneer met een auto in dezelfde kleur als de bladeren van het boompje waar ie onder parkeerde..amb 07.jpg

Enfin.. terug op de camping zaten de anderen al in de zonnestand.. en oh ja.. dit was het uitzicht vanaf de camping..amb 08.jpg

.. en dit was dus het uitzicht de andere kant op hahahahaa.. amb 09.jpg

.. eindelijk warm en zonder wind, heerlijk! We bleven die avond dan ook meteen wat langer op.. eindelijk kon dat zonder te zitten vernikkelen van de kou. En de volgende dag gingen we ook wat vroeger naar de klimrotsen.. dat was die hele week niet nodig geweest.. de klimvingers zouden maar verkleumd geraakt zijn van de koude steen. Er werd geklommen op het stuk waar we de allereerste dag ook heen geweest waren..amb 10.jpgamb 10a.jpgamb 10b.jpg

Maar Jaxon en ik hadden een beter basiskamp nu.. wat verder van de klimmers af..amb 12.jpg

.. maar meer ruimte op vlakkere grond en wat meer schaduw voor onze viervoeter.. hij lag algauw lekker te maffen..amb 11a.jpg

.. maar werd wakker toen ie het pingeltje van de fotocamera (van het openen van de lens) hoorde..amb 11b.jpg

.. maar hij had z'n kluifje dus bleef braaf..amb 11c.jpg

Na een prachtige dag klimmen daalden we weer af over het smalle maar goed begaanbare paadje..amb 13.jpg

.. en zie.. ik kan lukraak knippen en dan veel verschillende bloempjes aan het pad er scherp op hebben, maar die bijenorchis lukte me dus ook dit keer weer niet grrrrr..amb 14.jpg

Een laatste blik op deze mooie klimrotsen waar de hele week lekker geklommen was..amb 15.jpg

En terug op de camping had Jaxon (zoals altijd) weer een goed eetlust en liet zich zijn brokjes goed smaken..amb 16.jpg

Voor de twee mannen die als laatste gekomen waren, was het hun laatste dag geweest deze vrijdag.. het echtpaar en wij hadden nóg een week vakantie. Maar we bleven niet hier in de Gard.. we gingen verhuizen naar een ander gebied. Aan de oostkant van de Rhône (die we dus over moesten).. amb 17.jpg

.. en ik schreef vorige week de Vaucluse, maar dat is het niet volgens vriendlief.. amb 18.jpgwat dan wel weet ie ook niet precies, het zit een beetje tussen de Drôme en de Provençaalse Alpen in.. en de camping was bij het plaatsje Barret-de-Méouge.. nét voor de Gorges de Méouge trouwens (wat wel mooi, maar op zich niet zo handig was, maar daarover later meer). We kwamen in ieder geval op onze weg daarheen door.. Buis-les-Baronnies! Nou.. dat is in het zuiden van Frankrijk voor ons ongeveer wat Sy voor ons in de Ardennen is.. en we konden het dus niet laten even te stoppen toen we er door reden. Even de bekende brug naar de camping over om Jaxon op de hondenstrook daar uit te laten..amb 19a.jpgamb 19b.jpgamb 19c.jpg

.. en dan een kopje koffie bij l'Escale..amb 20.jpgamb 20a.jpg

Natuurlijk even naar de Arcades..amb 21a.jpgamb 21b.jpg

.. aaah, wat blijft het toch een leuk plaatsje hè. keuk.jpgMaar ja.. die klimrotsen hier.. die kennen ze al van haver tot gort natuurlijk.. dus wilden ze eens wat nieuws uit proberen deze keer. Verder dus maar weer.. maar da's voor morgen.. vandaag wordt een klusdagje. Vriendlief gaat laminaat in de slaapkamer leggen en ik ga helpen.. vooral door Jaxon daarbij vandaan te houden hahahaaa! Gisteren was een superdagje in de Keukenhof.. het weer viel me 100% mee en het was gezellig.. samen met zussie ardnas en haar gezinnetje. Heb zowat 500 foto's gemaakt, dus daarvan zal hier binnenkort ook het nodige van te zien zijn hè!

GROETJESSS!!!

amb 22.jpg

08:06 Gepost door mizzD | Commentaren (13)

Buis-Les-Baronnies mijn hart slaat al een slag over! Mooie foto's en leuk verslag. Die met zijn groen autootje daar kan je niet naast kijken haha. Prachtige foto's van het beschilderde huis en die andere kleurrijke huizen. I love it!

Gepost door: Joke | 16-05-16

@ Joke..
Je kent het.. Buis? zo'n leuk stadje hè.. we komen er heel graag!

Gepost door: mizzD herself | 16-05-16

Voor muurschilderingen rem ik ook, MizzD ! Knap gezien auto/boompje. Die Arcades, fotogeniek !
Is het gras niet groener..., de lucht is toch blauwer..., aan de overkant...

Gepost door: Lies | 16-05-16

ditjes en datjes uit Frankrijk :-)
altijd mooi de klimmers aan het werk te zien

Gepost door: fotorantje | 16-05-16

@ Lies..
Nouu.. als je naar déze foto's kijkt hadden we beter gebleven want de lucht was blauwer waar we waren hè. Maar dat was die zaterdag dáár ook niet meer hoor.. het weekend zou een dipje in het weer geven.. over de gehele linie.

Hoi Mizzke!
Hihihi, Jaxon moest blijkbaar dringend... Zie hem trekken!! ;-)))
Zijn eerste vakantie heeft hij er al heel goed vanaf gebracht. Hij geniet al evenveel als zijn baasjes. Dat beestje is echt voor jullie geboren hé! ;-)
Wat een mooie blauwe lucht boven die klimrotsen!
Groetjes!

Gepost door: lena | 16-05-16

blauwe luchten maar toen leek het over Mizzd.

de foto's van de klimmers stelen hier- volgens mij - de show

groeten

Gepost door: Willy | 16-05-16

Zalig zo op die camping met uitzicht op die groene natuur zo ver je kan zien. Totale vrijheid heb je daar zo te zien.

Gepost door: Patrick | 16-05-16

@ lena..
Hehe.. dat viel wel mee hoor.. maar het was een brúg hè..! ;-)

Gepost door: mizzD herself | 16-05-16

Buis, zeker, een paar keer geweest

Gepost door: Joke | 17-05-16

Als ik die foto's bekijk die je nam van de klimmers,dan slaat mijn hart tilt. Sjonge die mogen ook geen hoogte vrees hebben. Zo steil ,ik zou me netjes aan de voet van die steilte in een stoel zetten en genieten van de natuur.

Gepost door: magda | 17-05-16

@ magda..
Dat is dus precies wat ik ook doe.. maar naar die rotsen heen wandelen is soms ook al behoorlijk steil hoor! :-)

Gepost door: mizzD herself | 17-05-16

500 foto's, daar zal je even zoet mee zijn.
Ik nam er afgelopen weekeinde 1.000 en beklaag het mij al.