18-05-16

Soort van maanlandschap..

barret 00.jpgWe reden die zondag de 1e mei (alle boodschapjes gelukkig de dag ervoor al gedaan.. op 1 mei is in Frankrijk natuurlijk helemáál alles dicht!) dus de 'Montagne de Lure' op, middels een mooie haarspeldbochtenweg.. een echte uitdager voor fietsers ook, en dan staan er altijd van dit soort bordjes naast de weg hè.. kun je zien hoe ver het nog is en wat je te wachten staat aan stijgingspercentage ( nevernooit dus dat ik zoiets op een fiets ging doen.. ik ga al zachtjes dood bij het idee alléén hahahaha). Na een eerder stopje op een parkeerplaatsje in een bocht (waar we onze boterhammetjes opaten en een kopje koffie uit de thermos dronken) kwamen we als eerste op de pas uit.. de 'Pas de la Graille'.. barret 01.jpgbarret 02.jpgbarret 03.jpg

.. ook hier prachtige uitzichten en alles was zo mooi verzorgd, met infoborden overal en mooie metalen teksten..barret 04.jpgbarret 05a.jpgbarret 05b.jpg

barret 05c.jpgWe maakten nog een twelfie en gingen toen verder over het smalle slingerweggetje richting de 'signal'.. een zendmast op de top. En wat ik gisteren al schreef.. we vonden de top van deze berg wel wat van die van de Mont Ventoux hebben hoor, hoewel dié helemáál kaal is.. en hier groeide er nog wel wát op.. iets minder maanlandschap, maar toch de speciale sfeer die zo'n bergtop altijd heeft (hier eigenlijk nog wat specialer omdat het er zo uitgestorven was.. op de Ventoux is het áltijd druk!)..barret 06.jpgbarret 06a.jpgbarret 07.jpg

Ook hier weer van die uitgestanste roestig metalen borden.. ik nam een fotootje door een fietsertje..barret 07a.jpgbarret 07b.jpgbarret 07c.jpg

Ook de auto werd vastgelegd hehe.. is leuk voor later als je alweer vier auto's verder bent hahahaha.. heb wat verschillende auto's op foto's staan zo onderhand! hehe! Nog wat uitzichtfoto's..barret 08.jpgbarret 09.jpgbarret 09a.jpg

.. en toen werd de weg naar beneden aanvaard..barret 09b.jpgbarret 09d.jpgbarret 10a.jpg

.. we vroegen ons alleen af wat dat voor vreemde witte bomen waren..  (toen keken we er wel nog van boven tegen aan hoor, dan zag het er nog vreemder uit).. echt hoor, we hadden het eerst niet door, maar opeens viel onze euro.. die bomen waren bevroren.. er zat een dikke laag rijp op! Tja.. het was daarboven ook wel heel koud, maar er lag geen sneeuw of zo.. dus stonden we er niet zo meteen bij stil dat dat rijp was op die bomen hehe..barret 10b.jpg

Na heel wat gekronkel kwamen we uit in een klein plaatsje dat St. Étienne les Orgues heette.. maar we stopten daar niet.. we reden meteen door..barret 11.jpgbarret 12.jpg

.. en ook de grotere stad Sisteron reden we alleen maar door, die zagen we nog niet zo lang geleden al eens.. dus de klokkentoren en de brug kwamen héél bekend voor..barret 13.jpgbarret 13a.jpg

Langs prachtige gele koolzaadvelden ging het..barret 14.jpg

.. en door de Gorges de la Méouge uiteraard..barret 15.jpg

En toen waren we terug op de camping en werd het tijd om Jaxon eens lekker uit te laten.. onderweg had hij (en wij) niet veel lichaamsbeweging gehad hè! We wandelden daartoe nog eens naar het kerkje in het dorp..barret 16a.jpg

.. en toen dus erachter, langs nóg weer een paardenweitje., met daar vlakbij deze prachtige solitaire boom..barret 16c.jpgbarret 16b.jpg

.. richting de rivier die daar stroomt.. de Méouge is dat uiteraard..685254274.jpg

Hier beneden was het inmiddels wel wat warmer geworden.. de wind was gaan liggen. En we vonden het dus een goed idee dat Jaxon lekker het water in ging.. maar setters, die baden alleen maar pootje hè hahahaa..barret 17b.jpgbarret 17c.jpg

De brug gingen we niet over hoor.. zeer tot opluchting van een jonge viervoeter hehe..barret 18a.jpg

.. ik maakte er alleen een fotootje vanaf..barret 18b.jpg

En toen ik daarna, weer terug op het pad gekomen, van mooie doorkijkjes richting het dorpje stond te genieten..barret 19.jpgbarret 19a.jpgbarret 19b.jpg

.. had Jaxon ineens speelkameraadjes gevonden.. blijkbaar was dit wandelpaadje langs de rivier ook een geliefd hondenuitlaatpaadje voor de dorpelingen..barret 20.jpg

.. grappig hè.. zulke verschillende hondjes maar allemaal dezelfde kleuren!

Terugwandelend..barret 21.jpg

.. ontdekten we een paadje dat achter bij de camping uitkwam.. je kon een bruggetje over, maar het water in het zijarmpje van de rivier stond zó laag, dat je ook daar gewoon kon oversteken, zoals Jaxon en vriendlief deden.. ik ging voor de foto bovenlangs.

De volgende dag zou vriendlief wél gaan klimmen.. maar dat was aanvankelijk wéér niet helemaal zeker hoor.. het hoe en waarom (wat nu weer het  bijna onoverkomelijke obstakel was) wordt morgen wel duidelijk!

GROETJESSS!!!

barret 22.jpg

08:20 Gepost door mizzD | Commentaren (9)

Niet te doen met de fiets? Als je van boven kan vertrekken gaat het zeker nog wel hoor, mits goeie remmen dan:-)) op die hoogte zal het altijd kouder zijn, daarom dat bos niet voorkomt op een bepaalde hoogte.

Gepost door: Patrick | 18-05-16

een steile klim die aan de Mont Ventoux doet denken Mizzd

mooie uitzichten met die goede weersomstandigheden
en knap in beeld gebracht

groeten

Gepost door: Willy | 18-05-16

Wat een schoonheid, MizzD ! Èn verzorgd ! Schattig bruingebrand koppel ! En even winter op reis... Een dagje om meerdere keren stil bij te worden...

Gepost door: Lies | 18-05-16

@ Patrick..
Hahaa.. ja eerder naar beneden dan omhoog.. maar dan nóg lijkt het me niks hoor.. véél te snel als het zo steil is. :-)

Gepost door: mizzD herself | 18-05-16

wat een prachtige streek waar jullie doorheen reden
heel mooie foto's

Gepost door: fotorantje | 18-05-16

Hoe hoger hoe desolater het landschap en toch heel mooi met al die rotsen. Het water in de rivier lijkt me toch erg laag te staan , juist genoeg om pootje te baden voor Jaxon.

Gepost door: magda | 18-05-16

Hoi Mizzke!
Toch hele mooie foto's die je daar maakte in de bergen hoor! En Jaxon vond speelkameraadjes! Leuke foto van het wit-bruine trio!
Groetjes!

Gepost door: lena | 18-05-16

@ lena..
Paar keer uitgestapt.. dat komt de foto's wel ten goede ook.. door een autoruit heen (waar je bijna niet onderuit kunt met dit soort ritten, want je kunt nu eenmaal niet overal zomaar stoppen hè) is het altijd wel wat minder. Maar voor mij goed genoeg. :-)

Gepost door: mizzD herself | 19-05-16

dat maanlandschap is super!
de omgeving rond de Ventoux vind ik over het algemeen heel mooi.