24-05-16

Toch wel druk..

dag 00b.jpgEerste Pinksterdag ging ik dus naar de Keukenhof.. het was de op één na laatste dag dat het open was! Ik wil elk jaar wel graag een keertje, maar dit keer schoot het er bijna bij in.. tótdat zussie ardnas zei dat zij die Pinksterzondag ging. Oooh.. dan kon ik ook wel! We zouden in de slaapkamer nieuw laminaat gaan leggen tijdens het Pinksterweekend, maar volgens vriendlief was dat niet echt twee dagen werk.. we zouden de Pinkstermaandag wel iets harder werken hehe.dag 00a.jpg

Zodoende kon ik lekker gaan.. en aangezien we om 11 uur in de tuin hadden afgesproken, en ik met het openbaar vervoer zou gaan, ging ik 's morgens al bijtijds op weg. En wat bleek.. ik had het kleine stationnetje hier voor mij alleen.. behalve de Thalys die langs zoefde en de Intercity Brussel die daarna door het station denderde was het er muisstil, ik was de enige reiziger.. privé-station! hahaha..dag 01a.jpgdag 01b.jpg

Als dat een voorbode was van hoe stil het in de Keukenhof zou zijn, had ik er nog nooit zo'n rustige dag meegemaakt hoor haha. Keek eens rond in het stationnetje en zag dat de trappen, naar de voormalige tramhalte (onder het viaduct) die allang niet meer in gebruik is, er nog wel steeds waren.. beetje unheimisch, die stoffige trappen naar niks hehe..dag 02a.jpgdag 02b.jpg

Ik was onder andere zo vroeg, omdat er dat weekend werkzaamheden waren aan het spoor tussen Rotterdam en Den Haag.. en ik moest dus 'om'.. het ging via Rotterdam CS, Gouda en Alphen aan de Rijn.. paar keer meer overstappen en dus kans dat ik de aansluiting zou missen. Had mezelf een half uurtje langer de tijd gegeven, kwestie van met een gerust hart in de trein te zitten hè. Maar alles ging goed hoor en ik genoot van m'n treinreisje, met algauw toen we de stad uitwaren het typisch Nederlandse groene platteland dat zich uitstrekte..dag 03.jpg

dag 04a.jpgIn Alphen ging het dan toch nog een beetje mis.. de intercity naar Leiden had een kwartier vertraging.. nou, dat kon ik hebben hè! Ik fotografeerde de fietsenstalling bij het station daar, dat de vorm had van een appel.. mét vlinders erop..dag 04b.jpg

.. las op wiki dat ie er sinds 2012 is, en speciaal in deze vorm gebouwd omdat er eigenlijk ruimtegebrek was. Er kunnen nu toch 1000 fietsen in.. en het innovatieve ontwerp won in 2012 meteen de Staalprijs in de categorie 'utiliteitsgebouwen'.
En toen gingen we dan eindelijk, door het Groene Hart met nog de nodige molens in het landschap..dag 05a.jpgdag 05b.jpg

..  naar Leiden Centraal, waar de bus naar de Keukenhof al stond te wachten.. en ook deze was superrustig, ik zat er met slechts drie andere vrouwen in!dag 06.jpgdag 06a.jpg

Onderweg zag ik nog het 'Corpus'.. een soort museum/attractie.. hier kun je in 55 minuten een reis door het menselijk lichaam maken (las ik op internet.. ben er zelf nog nooit geweest)..dag 07.jpg

.. maar miste ik wel de 'bonus' van bloeiende bollenvelden.. die waren allang uitgebloeid en zelfs al getopt.. dat komt de bollen ten goede hè, als de uitgebloeide bloemen eraf gehaald worden. Maar ik zou in de Keukenhof m'n hartje wel op kunnen halen.. daar was ik zeker van.. die tuin wordt altijd tot in de puntjes verzorgd en geeft altijd veel moois te zien, wanneer je ook komt. En inderdaad.. toen ik na een half uurtje de poort van de hoofdingang doorliep, bij de uienbol-fontein, stonden in de diverse bloembakken de tulpen al te bloeien..dag 08.jpg

dag 15.jpgWat me ook opviel.. het was er toch weer gewoon érrug druk daar in de Keukenhof.. maar de meeste mensen (vooral de buitenlandse toeristen die allemaal met de Keukenhof-hostesses op de foto wilden) komen dan ook niet met de trein, maar per touringcar of met eigen vervoer hè (óf niet van Leiden vandaan met de bus, maar vanaf Schiphol!). Ik keek alvast een beetje rond in de buurt van deze ingang.. de tulpen bloeiden ook volop in de borders.. de narcissen werden net wat minder..dag 10.jpgdag 11.jpgdag 12.jpgdag 13.jpg

dag 14.jpgIk nam een bekertje koffie bij één van de restaurantjes en wachtte op zussie en haar gezinnetje, zodat we gezamenlijk de tuin in konden gaan. Zíj kwamen met de auto.. en de parkeerplaats bij de hoofdingang was natuurlijk al vol eerdat zij aankwamen.. dat werd de achteringang voor hen.. en de tuin al doorwandelen naar mij toe. Gaf niet, ik zei hen dat ik op de 'witte banken' ging zitten.. die zijn altijd goed herkenbaar, vlakbij het draaiorgel..dag 16.jpg

.. en ik zag in de vijver zo'n schattig eendenkuikentje rondzwemmen..dag 09.jpgdag 09b.jpg

Ik vermaakte me wel tot de rest er was hoor.. en toen ging het los..dag 17.jpgdag 18.jpgdag 19.jpg

.. maar da's verder voor morgen hè!

GROETJESSS!!!

dag 20.jpg

18:13 Gepost door mizzD | Commentaren (11)

Wat heb je hier mooie foto's gepost en wat veel. Mooi Nederlands landschap met de typische molens. Die fietsenstalling is wel heel origineel. Corpus daar ben ik geweest in 2011.

Gepost door: Joke | 24-05-16

@ Joke..
Het is nog maar een heel klein beginnetje hoor.. er komen nog véél meer foto's! :-)

Gooh.. ben jij daar geweest? heb je erover gepost op je blog? dan ga ik eens zoeken.. ben er wel nieuwsgierig naar.

Gepost door: mizzD herself | 24-05-16

Privé-station !? Je hebt het toch ver geschopt, MizzD ! Mooi uitzicht onderweg. En een bijna-privé-bus... -> amai... ! 't Wordt mooi, daar ter plekke !
@Bankje op mijn terras.

Gepost door: Lies | 24-05-16

Dat is ook wel eens leuk als je reis zo rustig kan verlopen! Nog zoveel tulpen in bloei. Hier zijn ze bijna overal over het hoogtepunt heen. De gemeente begint in de perken al volop zomerbloemen te planten.

Gepost door: magda | 24-05-16

voor het slapen gaan m'n neus vlug nog even in de bloemekes komen dompelen
geen tulpen onderweg maar wel prachtig zicht met de molens
en dan die kleurenpracht, t is al een geslaagd begin

Gepost door: fotorantje | 25-05-16

een reis door het menselijk lichaam: brrr.
Er in langs de mond en er uit langs de ...?

Gepost door: pieterbie | 25-05-16

@ magda..
Ze zullen er wel truukjes voor hebben om die bloei wat te rekken totdat het park sluit hè.

@ fotorantje..
M'n neefje liep dáár de hele tijd z'n neus in de bloemetjes te steken hehe.

@ pieterbie..
Euhmm.. ja, dat zal wel hè, zo gaat dat nu eenmaal. Ben je daar vies van? :-P

Gepost door: mizzD herself | 25-05-16

Dat is direct een relax begin van de dag als er zo weinig volk op de been is. Natuurlijk zal het in het keukenhof altijd druk zijn want dat zijn meestal van die standaard reizen van die busondernemingen. Goed dat je wat extra tijd nam maar dan nog rijden die treinen om het uur.

Gepost door: Patrick | 25-05-16

@ Patrick..
Nee, om het half uur hoor.. anders had het geen nut gehad maar een half uurtje extra in te calculeren hè. Als ik een aansluiting gemist had, had ik een half uur later een volgende trein. En er was eigenlijk maar één echt krappe aansluiting.. in Alphen.. en daar had die trein toevallig vertraging. Dus ik heb nergens hoeven rennen hehe.

Gepost door: mizzD herself | 25-05-16

het leek wel een expeditie om daar te geraken Mizzd..

die fietsenstalling lijkt me wel wat

heel druk en toch sluit men met Pinksteren al

ik ben benieuwd wat er nog allemaal in bloei stond

prettige dag

Gepost door: Willy | 25-05-16

Net als de vorige keren dat je over de Keukenhof postte denk ik daar moet ik ook weer eens heen. Ik ben er eens geweest maar dat is zo lang geleden dat ik me er niet zoveel meer van herinneer.
Ik ben wel een keer naar de Corpus geweest en dat vond ik heel interessant maar dat had natuurlijk ook wel een beetje met mijn beroep te maken.