14-07-16

En toen werd het zomer..

are 00.jpgVanaf het puntje van Île de Ré, bij de vuurtoren 'Les Baleines', reden we op dezelfde weg terug richting de camping, alleen nu over het zuiden van het eilandje in plaats van over het noorden.. we passeerden nog diverse kleine plaatsjes, maar omdat we die ochtend gewacht hadden totdat de miezerregen gestopt was, voordat we vertrokken voor ons 'rondje eiland', begon het al wat later te worden en dus bekeken we de meeste nu vanuit de auto. We stopten pas weer hélemaal aan de zuidzijde, in Ste. Marie-de-Ré, waar vandaan je op het vaste land de haven van de stad La Rochelle kon zien..are 01a.jpg

Dichterbij lagen wat bootjes en catamarans te wachten op waterplezier.. en aan de lucht is goed te zien dat dat vast niet ál te lang op zich zou laten wachten.. het was ineens zomer geworden!are 01b.jpg

Over de doorgaande weg heen stekend (die uiteindelijk bij de brug naar het vaste land uit zou komen) kwamen we bij Rivedoux-Plage.. are 02b.jpg

.. hier vandaan maakte ik de dag ervoor, toen we op het eiland aankwamen, het fotootje van de tolbrug vanuit de rijdende auto.. nu stopten we speciaal even voor wat betere.. die brug ziet er zo wel wat spectaculairder uit dan wanneer je eroverheen rijdt hè..are 02a.jpgare 02c.jpgare 03.jpg

Nog een klein detail.. we reden daar dus de 20e juni over.. tot aan 19 juni was het tolbedrag €8, hierna gold het hoogseizoenstarief.. €16!! hadden we wel een beetje pech mee dus..! Maar enfin.. kamperen op dit eilandje was ook duurder dan we eigenlijk wilden.. en we zouden de volgende dag dus ook vertrekken. We hadden het nu toch gezien hè.. behalve dan dat, dat we daar in de verte, over de graanvelden met klaprozen ertussen heen, zagen opdoemen aan de horizon..are 04.jpg

Het bleek een oude abdij.. natuurlijk gingen we die even bekijken..are 05a.jpgare 05b.jpgare 05c.jpgare 06a.jpg

We werden zelf ook een beetje bekeken.. er waren wat mannen met een drone bezig..are 07.jpg

.. hinderlijk dat gezoem, net een reuzenmug!

Maar die stokoude grijze muren tegen die wondermooie blauwe lucht.. dat heeft wel wat hè..are 06b.jpgare 06c.jpgare 09.jpg

Nog een paar stokoudjes hehe..are 08.jpg

En toen terug naar de camping. Daar hadden we trouwens sanitair in een soort van houten stal, dat wel compleet en schoon was, maar er toch wat armoedig bij stond allemaal.. met deurkrukken waarvan je verwachtte ze elke moment in je handen te kunnen houden, zo krakkemikkig waren die. Dichterbij de kampeerveldjes stond echter nog een groot wit gebouw.. hiervan waren tot dan toe de deuren dicht geweest, maar die laatste avond stonden ze open. Wie schetst onze verbazing dat we daar een prachtig nieuw sanitair blok in aantroffen.. zelfs redelijk sjiek te noemen, met dat open dak in het midden met daaronder grote potten met planten..are 10.jpg

Natuurlijk maakten we daar de laatste avond en ochtend lekker gebruik van hehe. Die avond maakten we ook nog een wandelingetje met Jaxon op het bospad rondom de camping.. dat ging tussen diverse campings door en kwam nergens op uit, dus dan kon die hond lekker los. Al met al toch een mooi verblijf geweest.. maar de volgende camping hadden we toch graag weer een plaatsje op gras hoor.. dat zand op camping Les Maraises stond toch erg tegen hehe..are 10a.jpg

Omdat er geen brood op de camping te krijgen was, had vriendlief de vorige ochtend in St. Martin een bakker gezocht.. dat kon niet lopend, daarvoor was ie op de auto aangewezen. Het leek ons dan ook handiger de boel af te breken en in te pakken, voordat we naar de bakker gingen. We zetten alleen een thermos koffie voor bij de croissantjes en besloten op een mooi plekje te gaan ontbijten. Kwamen we eerst nog langs een schitterend klaprozenveld..are 11.jpg

.. en daarna..?? werd het dus weer de site van de abdij hehe..are 12a.jpgare 12b.jpg

(wel iets minder blauwe lucht hè.. maar dat zou later wel goed komen)are 12c.jpgare 12d.jpg

Dat was op de route naar de brug..are 13.jpg

.. en eenmaal er over terug op het vaste land werd er eerst een bezoek gebracht aan La Rochelle..are 14a.jpg

De stad van de vele torens..are 15a.jpgare 14b.jpgare 14c.jpgare 15b.jpg

Het haventje is mooi, maar de stad biedt zelf ook genoeg moois hoor, dus de stadspoort door..are 16a.jpgare 16b.jpg

Ook enkele opmerkelijke zaken hehe..are 16c.jpgare 16d.jpgare 15c.jpgare 17d.jpg

.. maar vooral ook mooie..are 17a.jpg

are 17b.jpgare 17c.jpgWe wandelden een genoeglijk rondje.. en toen we weer bij het binnenhaventje uitkwamen..are 18a.jpgare 18b.jpg

.. klom ik de trap op naar de 'straat op de muur'..are 19a.jpgare 19b.jpgare 19c.jpgare 19d.jpg

Maar kom, vriendlief en Jaxon stonden al ongeduldig te wachten.. we moesten voor die avond nog een nieuwe overnachtingsplaats = camping zoeken hè. We hadden in het campinggidsje een paar opties gevonden en die bevonden zich allemaal aan de andere kant van de rivier de Charente die hier aan de kust in de Atlantische oceaan uitmondt. Omdat we die andere grote stad hier, Rochefort, nog niet zo heel erg lang geleden al eens tijdens een vakantie bezocht hadden, sloegen we die nu over en reden meteen op de brug aan..are 20a.jpg

Daar links van zagen we die aparte zweefbrug weer, die 'Transbordeur', die we die vorige vakantie ook ontdekt hadden.. ook die bekeken we nu alleen maar vanuit de auto..are 20b.jpg

.. wie weet hoe lang het nu weer zou duren eerdat we een camping gevonden hadden niet waar? Nouuu.. we hadden dit keer geluk hoor.. meteen de eerste keuze was raak. Een kleine boerderijcamping bij het plaatsje Saujon.. op wat ooit waarschijnlijk de achtertuin van de boerderij geweest was, kon je een mooi plekje op het gras(!) uitzoeken.. bomen die her en der stonden zorgden voor de nodige schaduw..are 21.jpgare 21a.jpg

Dat laatste was wel nodig.. gelukkig hadden we een mooie plek met steeds wel érgens schaduw bij de tent.. je zou er lui van worden, zulk mooi weer was het nu geworden..are 21b.jpg

.. hehe. De temperatuur zat zomaar ineens boven de 30 graden.. vriendlief kwam van het boodschappen doen terug met een halve liter Haagen-Dasz hahaha.. het ijs kreeg de kans niet om te smelten hoor!are 21c.jpg

En 's avonds werden we getrakteerd op een prachtige zonsondergangslucht..wauw..are 22a.jpgare 22b.jpg

Morgen verder.. heel wat te zien hier!

GROETJESSS!!!

are 22c.jpg

08:21 Gepost door mizzD | Commentaren (13)

spectaculaire brug
mooi zo'n ruïne
fantastisch klaprozenveld!
mooie streek maar pfff 30°, dan zou ik er ook zo bij zitten :-) en zeker een ijsje lusten

Gepost door: fotorantje | 14-07-16

Waw, wat een prachtige zonsondergang... heel romantisch ook.
Op een boerderijcamping dan nog wel...
(... en als een man zag hij de zon weer opgaan... en toen werd het zomer...) Hahahahaaa. Ik denk dat Jaxon z'n ogen en oren heeft dicht geknepen, die nacht. Hahaha.
Heel mooi logje MizzD ! Schitterend stadje lijkt me dat, La Rochelle, met inderdaad heel veel torens.
Groetjes !

Gepost door: Fluwijn | 14-07-16

@ Fluwijn..
Het was 's nachts ook heel erg warm ja.. maar dat had dus óók met het weer te maken hoor.. véél te warm voor andere dingen dan proberen te slapen bovenop je slaapzak hehe. ;-)
Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 14-07-16

Een wereld van verschil natuurlijk met dat betere weer. Je ziet echt dat het zomer is nu met die klaprozen en lavendel:-)

Gepost door: Patrick | 14-07-16

een prachtige brug en dito ruïne Mizzd..

de foto's van die zonsondergang hebben hier mijn voorkeur..

maar het dubbelportret kan wel zo aan de muur

prettige namiddag

Gepost door: Willy | 14-07-16

Hoi Mizzke!
De zomer kwam er dan eindelijk toch bij, en het levert prachtige foto's op! En die zonsondergang maakt het helemaal af vind ik!
Groetjes!

Gepost door: lena | 14-07-16

@ Willy..
Hahaha in het spookhuis bedoel je zeker? hahahahaa! ;-)

@ lena..
Maakt altijd een heel verschil hè, als dat zonnetje eenmaal gaat schijnen. :-)

Gepost door: mizzD herself | 14-07-16

Een prachtige brug maar ik vind het wel een beetje te gek dat de prijs in het hoogseizoen het dubbelen is.
Ik vind het ook weer een vertrouwd gezicht dat ik vriendlief met een hond zie lopen. Bij de vakantie op Corsica en die in Engeland daar miste ik toch een hond bij hem.
Ook geniet ik weer van de foto's.

Gepost door: Noortje | 14-07-16

Prachtige vergezichten, MizzD, minder mooi om zoveel tol te betalen... Heel verzorgde 'abdij'. En nee..., 'k zal de toren niet vastpinnen in mijn kopje... voor een volgende rebus. Aparte en kunstige details. Knappe afsluit-foto's !

Gepost door: Lies | 14-07-16

@ Noortje..
We voelden onszelf toen ook wel erg incompleet hehe.

@ Lies..
Genoeg torens en genoeg woorden om van 'toren' te maken in een rebus hahahahaa!

@;-)))

Gepost door: Lies | 14-07-16

Zoveel te zien dat ik het begin al vergeten ben.... Een knappe brug is dat wel om naar het eiland te gaan. En wat een schitterende velden met klaprozen. Mooie stukjes van het eiland. Torens ten over in die stad. Luilekkerland aan het eind!

Gepost door: Joke | 15-07-16

Die brug ziet er zo een stuk indrukwekkender uit dan wanneer je er op rijdt.
Bedankt voor de gelukwensen voor de verjaardag van ons jongetje.
Wij vierden door hem van op een strandje in een riviermondingen te laten zwemmen en in het water te spelen.
Doodgemakkelijk daarmee onze jongen, hij ligt nu uitgeput op zijn kussen in onze slaapkamer.