04-12-16

Den Haag natuurlijk!

adh 00.jpgHet was tot nu toe een mooie afwisselende wandeling geweest, die SintNicolaastocht in Den Haag, die zussie ardnas en ik vorige week zaterdag liepen. Wat stad, wat groen, wat kust en daarna weer wat groen.. en nu ging het zo langzamerhand weer richting een mooi park.. dat van Landgoed Ockenburgh, waar deze wijk van de stad Den Haag naar genoemd is, maar ze hebben daar die 'h' aan het einde voor laten vervallen hehe. Meteen aan het einde van het pad waar wij het park mee in wandelen, was een bruggetje en vonden we dat een goed moment om eens een twelfie te maken..adh 01.jpgadh 02.jpg

Maar net óver de brug ging het mis met de pijltjes op de grond.. er waren er doorgekrast en er stonden nieuwe.. et4.jpgn ook op de routebeschrijving was het allemaal niet even duidelijk, maar dat is wel vaker niet als er geen straatnamen te gebruiken zijn hè. Dan is het van 'op de t-splitsing naar links' of 'het schelpenpaadje rechtdoor'.. van dat soort beschrijvingen. Er liepen wat wandelaars heen en weer.. te twijfelen. Míjn eerste reactie was rechtdoor te gaan.. ik wist dat nog van de vorige keer dat we deze tocht liepen. ↓ Maar de pijlen rechtdoor waren juist doorgekrast. ↵ Dús leek het me maar het beste de pijlen die naar links wezen nu te gaan volgen.. die wezen naar een mooi slingerend paadje langs het water waar net dat bruggetje over was..adh 03a.jpg

Aan het einde van dit paadje kwamen we bij een groter pad uit, met rechts een groot grasveld..adh 03b.jpgadh 04b.jpg

Op een paar bomen waren heel duidelijk ook weer krijtpijlen te zien die dit pad op wezen.. dus volgens mij zaten we goed hoor.. en zitten deden we trouwens letterlijk ook even.. op dat mooie witte bankje! Konden we even naar de hondencursus kijken die op dat grasveld gegeven werd. De mensen en hun honden zijn op de foto bijna niet te zien, maar als ik inzoomde wáren ze er wél hè..adh 04c.jpg

Ik zag vanaf het bankje ook een compleet ingepakte villa staan achter de bomen. Ahaaa.. dáár ging het die vorige keer omheen.. maar toen stond het nog niet in de steigers. Wellicht was de weg daardoor versperd geweest nu, zodat men een alternatieve route had moeten zoeken? Dat zou alles verklaren. Na een korte pauze op het bankje wandelden wij verder en toen we bij dit bruggetje kwamen..adh 05.jpg

.. herkende ik naar rechts inderdaad de route die we toendertijd gewandeld hadden. Dan kwam je uiteindelijk ook hier weer bij dit bruggetje uit.. en wandelde je hetzelfde prachtige stukje bos in wat wij nu deden.. we zaten weer op de originele route nu.. adh 07.jpgadh 06c.jpg

Opgelucht zetten we onze voeten weer eens op de foto hehe..adh 06a.jpg

.. maar tussen al die vrolijk gekleurde herfstblaadjes zagen we ook heel veel paddenstoelen hoor.. meestal allemaal dezelfde bruine..adh 06b.jpgadh 10a.jpg

.. sommige vol met spinrag..adh 08.jpgadh 09.jpg

.. maar op een dode boomstam zag ik deze zwarte knoopzwammetjes.. die zag ik nog niet eerder..adh 10c.jpg

Och, dit was echt wel het allermooiste stukje van de route wat mij betreft hoor..adh 12.jpg

.. jammer dat er een eind aan kwam. Het ging nu al snel weer wat meer de bewoonde wereld in, en we kwamen weer voorbij dit kunstwerk van Lon Pennock uit 1981, 'Intersection' geheten..adh 13.jpg

.. blijf het een intrigerend ding t3.jpgvinden hehe.

We waren nu dan wel in de bebouwde kom terug, en in dit stukje met dan ook nog eens flink wat hoogbouw, maar we bleven toch nog heel veel in het groen wandelen hoor.. gelukkig hebben grote steden als Den Haag ook heel veel groenstroken.. mét waterpartijen en daar komen dan de nodige water- en oevervogels op af hè..adh 14a.jpgadh 14b.jpgadh 14c.jpgadh 14d.jpgadh 15.jpgadh 16b.jpg

Het was aangenaam wandelen daar.. maar die nijlganzen hoefden niet persé in de achtervolging hoor hehe, da's eng..adh 16c.jpg

Gelukkig liepen we ze eruit hahahaaa! Mooie klimopbessen ook hier..adh 17a.jpgadh 17b.jpg

En daar.. aan de rand van het water, stond een oude bekende.. adh 18.jpg

Dié kwamen we de vorige keer dat we deze tocht liepen ook al tegen hehe.. die sinterreiger. Nu had ie ook nog wat Ganzer Pieten bij zich hahahaa!adh 16d.jpgadh 19.jpg

Niet alleen het groen trok de aandacht trouwens.. dit fleurige flatgebouw mocht zeker ook op de foto..adh 20.jpg

.. maar zulke prachtige herfstbomen.. aah jaaaa...adh 22a.jpg

.. en zo'n mooie vijver met rustende meeuwen..adh 21a.jpgadh 21b.jpg

adh 22b.jpgWe wandelden tussen scholen en speeltuintjes door, begeleid door kleurige voetafdrukjes hehe. adh 22c.jpgDe finish zat er zo onderhand al aan te komen.. en maar goed ook, want ik moest ondertussen nogal nodig naar de wc! Het maakte dat weadh 22d.jpg ietsjes sneller begonnen te lopen.. zussie hield me goed bij hehe.. maar uiteraard verzuimde ik niet nog de nodige fotootjes te maken hoor.. zo'n leuk echt Hollands hoekje.. met klompjes en tulpjes.. daar kan ik echt niet aan voorbij zónder op dat knopje te duwen.. al moest ik dan van de ene op de andere voet springen om m'n 'boodschap' op te kunnen houden hahahaa..adh 25a.jpgadh 25b.jpgadh 23.jpg

En dan zat er vlak bij het buurthuis waar de startlocatie was nog een nijlgans in een boom keihard te kwaken..!..adh 26.jpg

.. a.jpgik dacht even dat het er eentje van die achtervolgingsploeg was hahaha en dat ie de rest liet weten dat ie ons gevonden had! hahahaha! Maar nee.. we konden rustig doorlopen naar het zo vrolijk versierde gebouw..

.. waar ik me linea recta naar de wc's spoedde natuurlijk.. ik was net op tijd hehe. Hierna ging ik me afmelden bij de inschrijftafel en kreeg voor zowel zussie als mezelf een speculaaspopje.. het was een Sinttocht voor iets hè! haha! Daarom stonden er ook op de tafels in het lokaal allemaal kommetjes met strooigoed (kruidnootjes en snoepjes) waar zussie even van had zitten snoepen, terwijl ik op de wc was. 0014.gifJammer genoeg had er één hard snoepje te veel bij gezeten.. het kostte zussie een halve kies..! oei oei! dat werd een weekendbezoekje aan de tandarts.. en dat was even een minder leuk einde aan een verder supermooie tocht!
Op weg naar de auto zag ik nog onderstaand bord.. hmm.. weet niet zeker of m'n auto daar wel veilig gestaan heeft hoor..! haha!adh 28.jpg

Hieronder het invulbalkje voor de lettertjes die jullie tijdens de afgelopen dagen in m'n postjes hadden kunnen vinden. x oplosbalk.jpg

Als je alle letters op de juiste volgorde in dit balkje zet, ontstaat er een zinnetje, wat natuurlijk met Sinterklaas te maken heeft. Er zijn geen prijzen mee te winnen hoor.. het is maar voor de lol hè. Morgen komt de oplossing sowieso hier op het blog te staan. Maar voor wie gaat puzzelen.. veel plezier ermee! En ik ben nu lekker weer op wandel.. met zussie heaven dit keer!

GROETJESSS!!!

adh 30.jpg

08:25 Gepost door mizzD | Commentaren (17)

Goede morgen Mizz. Deze keer heb ik geen lettertjes verzameld dus ik kan de zin niet maken. Nou zou ik al die oude logjes terug kunnen zoeken, maar daar gaat zo even teveel tijd in zitten.
Maar ik heb weer genoten van je wandeling. Ik wens je een fijne zondag toe.

Gepost door: Haba | 04-12-16

een gevarieerde wandeling in Den Haag Mizzd

vandaag is het ideaal wandelweer, mijn schoenen staan dus al klaar

prettige zondag gewenst

Gepost door: Willy | 04-12-16

alles nog eens goed weer nagekeken, maar noch niets te vinden MizzD. Kunnen we geen hulplijn bellen? Veel wandelplezier, maar ik ben reuze benieuwd wat dit gaat worden.
Ik zoek verder ben zelf veel te curieus wat het mag zijn!
groetjessssssssss

Gepost door: greta | 04-12-16

Een heel mooie wandeling MizzD. En zo leren wij ook nog eens nieuwe vogelsoorten kennen, zoals de sinterreiger. Een heel merkwaardige vogel. Net zoals Sinterklaas.
Plaatjes schieten en tegelijk je hoognodige boodschap ophouden, dat is geen sinecure. Ik weet er alles van.
Groetjes !

Gepost door: Fluwijn | 04-12-16

Ook ik heb nog nooit een Sintreiger in het echt gezien. Die is zeker alleen maar tijdens de Sinterklaastijd in Nederland. Binnenkort komt de Kerstreiger zeker?

Mooie afwisselende wandeltocht zo te zien.
Ik heb het zinnetje gevonden maar het duurde toch wel even voordat ik het had.
Vandaag was het hier nogal mistig dus hopelijk niet bij jullie want dat maakt de wereld zo klein. Zou jammer van jullie wandeltocht zijn.

Gepost door: Noortje | 04-12-16

@ Haba..
Geeft niks hoor, er is helemaal geen verplichting natuurlijk hè, het is gewoon voor iedereen die er tijd voor en plezier in heeft.

@ Willy..
Het was inderdaad heerlijk om buiten te zijn vandaag!

@ greta..
De hulplijnen zijn allemaal bezet hehe. ;-) Veel puzzelplezier nog!

@ Fluwijn..
Ken je de sinterreiger niet? je ziet ze op het moment toch veel hoor.. maar je moet wél snel wezen.. over een dagje of zo trekt ie terug naar het zonnige zuiden. :-)

Kun je uit ervaring erover meespreken? ;-)

@ Noortje..
Ik denk dat ze niet zo noordelijk komen hoor, die sinterreigers.. dan is het weer zo'n pokke-eind terug naar Spanje hè! :-P Kerstreigers.. die ken ík nou weer niet! :-PPP

Woow.. heb je het zinnetje gevonden? wat knap.. jij bent toch echt wel een echt puzzeldier hè! :-)
En nee.. het was gelukkig helemaal niet mistig.. niet in Rotterdam ( waar het wel voorspeld was) en ook niet in Waalwijk, waar ik weer was. Het was heerlijk wandelen.. maar alles zag wél wit! :-)

Gepost door: mizzD herself | 04-12-16

Heeft Noortje het gevonden? Wel dat is heel knap van haar. Neen Mizzd, ik krijg noch geen enkel zinnig woord in die vakjes, altijd zijn er letters nodig die er niet op vermeld staan.
Ik weet het helemaal niet, maar toch zoek ik nog even verder deze avond, wie weet....een leuk spel om je hersenen te trainen.
groetjesssssssssssss

Gepost door: greta | 04-12-16

@ greta..
Dat schrijft ze hè.. en aangezien Noortje heel eerlijk is, geloof ik haar op haar woord hoor! :-)
Ik denk dat het laatste (grootste) woord toch wel te vinden zou moeten zijn.. er is een combinatie van letters die je heel vaak samen gebruikt.. en die zit ook in dat laatste woord.. is een kleine tip hehe. Laat die grijze celletjes maar werken vanavond hoor.. morgen staat de oplossing hier sowieso op het blog hè!
Groetjess!

Hoi Mizzke!
Eventjes vlug in de rapte om je een mooie zondag te wensen. Wegens tijdgebrek zal ik de puzzel hier laten passeren. Ik zit momenteel in mijn nachten en zit in een nogal drukke periode met mijn opknappen van mijn badkamer. Er komen altijd weer onvoorziene dingen bij hé!
Bedankt voor je mailtje. Het kikkerde me weer op!
Groetjes!

Gepost door: lena | 04-12-16

@ lena..
Oei.. druk druk druk dus! Maarrr.. straks weer een héle mooie badkamer! om lekker in te relaxen? :-)))
Ik kikker gráág mensen op hè, dat weet je! :-)

Gepost door: mizzD herself | 04-12-16

Heel mooie stukjes natuur, MizzD. En die reiger..., hahahaaa... !

Gepost door: Lies | 04-12-16

@ Lies..
Stukje creativiteit hè hahahhaa! :-D

Gepost door: mizzD herself | 04-12-16

Dat is toch echt genieten op zo'n zonnige dag met al die herfstkleuren! Hoe krijg je het voor mekaar om nog zoveel foto's te maken als je bijna in je broek doet,hahaha!

Gepost door: magda | 04-12-16

de lettertjes ga ik even achterwege laten, te veel andere zaken die wat hersenwerk vereisen.
Het wordt weer een drukke week.
Geen tijd om een mooie wandeling te maken zoals deze die jij hier gemaakt hebt.
Wat ben je toch een gelukkig mens om zo veel tijd te hebben. Laat mij een beetje jaloezie voelen :-)

Gepost door: pieterbie | 05-12-16

@ magda..
Waar een wil is is een weg hahaha!

@ pieterbie..
Kijk eens in je schoen.. misschien zit er wat vrije tijd in..! :-)

Gepost door: mizzD herself | 05-12-16

prachtig allemaal!
oooeeeh en als je zo dringend moet mag je er niet aan denken of het wordt nog lastiger

Gepost door: fotorantje | 06-12-16

@ fotorantje..
En de kou hielp ook niet echt mee hahahaa!