31-12-16

Mijn persoonlijke jaaroverzicht 2016

JAAROVERZICHT 2016.jpgHet is er de tijd van het jaar weer voor hè.. een beetje terugkijken op wat er het afgelopen jaar allemaal gebeurd is. Ik doe dat al bijna zolang ik blog.. ik vind het leuk, dat reflecteren.. een mogelijkheid om de foto's terug te kijken die ik in een heel jaar maakte.
Zoals altijd deel ik de boel een beetje op naar de vaste onderwerpen die ik elk jaar belicht: vakanties, uitstapjes, (familie-)feesten, wandelen, Jaxon en het bloggen. Uiteraard voorzien van de nodige fotocollages hehe.. terugkijken kan op dit blog alleen maar mét fotootjes hè!

JO1.jpgEr waren dit jaar weer drie vakanties te genieten.. in mei gingen we, met een aantal vrienden, voor de traditionele klimvakantie, naar twee nieuwe klimgebieden.. het eerste was in de Gard-streek.. het gehucht waar de boerderijcamping was waar wij onze tent opzetten, heette Arlinde, maar dat was slechts een klein deeltje van de gemeente Allègre les Fumades waartoe het behoorde. Voor de tweede week reden we naar de Hautes Alpes-streek.. hier was een camping uitgezocht in Barret sur Méouge.. aan het begin van de kronkelige Gorges de Méouge. Het was Jaxons eerste lange kampeervakantie en behalve dat ie het grappig vond om op de achterkant van de tent te springen (hier is het bagagevak onder dus hij stond dan min of meer op de kledingtas hehe) ging het verbazingwekkend goed. Ook z'n gedrag onderaan de klimrotsen verbaasde ons.. het was alsof ie dat al jaren gedaan had.. zo braaf! Had me van tevoren zorgen voor niks gemaakt hoor!
Zowel op de heen- als de terugweg van deze vakantie deden we de camping van Sy nog aan.. niet alleen omdat dat relaxt reizen is, maar ook omdat de lieve uitbaters van die camping er vlak daarna mee zouden gaan stoppen en we nog wel afscheid van hen wilden nemen.jaaroverzicht vakanties.jpg

In de vroege zomer zetten vriendlief, Jaxon en ik weer koers naar Frankrijk.. de westkust om te beginnen, waar we redelijk veel tijd doorbrachten in Charente Maritiem en verschillende eilanden bezochten, Île de Ré en Oleron.. allebei redelijk verschillend maar heel mooi.
In feite werd het uiteindelijk weer meer een soort van rondreis/trektocht.. waarbij we eindigden in de Bourgogne in het oosten hehe. Met als laatste uitsmijter een bezoekje aan vestingstadje Rocroy in het noorden van Frankrijk.. waar het omslaande weer echter maakte dat we de vakantie met een nachtje inkortte.. we reden diezelfde middag nog naar huis!jaaroverzicht vakanties2.jpg

In het najaar werd Buis les Baronnies weer eens het reisdoel. De eerste week gingen we de klimvrienden vooruit, om eerst met z'n drietjes lekker rustig te genieten van die prachtige omgeving daar. Het weer wilde niet echt meewerken, maar we konden toch nog wel het één en ander doen hoor. En de laatste week, toen kon er naar hartelust geklommen worden door de vrij grote groep die die herfstvakantieweek altijd naar het zonnige zuiden lokt. Misschien een beetje té grote groep.. sommigen vinden dat niet zo leuk meer, omdat je met zo'n groot aantal klimmers voor nogal een invasie op de klimroutes zorgt. Wellicht dat dat volgend jaar toch eens gaat veranderen.. we zullen wel zien hè.jaaroverzicht vakanties3.jpg

Natuurlijk deden we Sy ook nog aan in twee afzonderlijke weekends.. de eerste was al heel erg vroeg in het jaar.. het laatste weekend van februari namelijk! Niét kamperen dan hoor, maar lekker een appartementje gehuurd bíj de camping. Het was de eerste keer dat Jaxon op reis ging.. hij vond het wel wat. De campingbeheerders vonden het leuk kennis te maken met onze nieuwe viervoetige vriend!sy 1.jpg

In september vierden we zoals gebruikelijk ons verkeringsjubileum met een weekendje in Sy.. maar dat was dit jaar wél anders dan anders.. want ja.. de camping was dus dicht nu.. en we logeerden in Hotel La Gare. Het was toch weer een heel mooi weekend.. we deden op de heenweg eerst nog Zolder aan, waar we de Luchtfabriek bezochten en heel veel leerden over de geschiedenis van de kolenmijnen in Belgisch Limburg. Jaxon genoot meer tijdens de wandelingen in Sy zelf.. en we hadden weer eens schitterend weer.sy 2.jpg

JO2.jpgIk maakte leuke en heel afwisselende uitstapjes (en in divers gezelschap) dit jaar.. met zussie ardnas en haar gezinnetje naar de Keukenhof in het voorjaar en naar de Winter Efteling in november..keukenhof.jpgefteling.jpg

Met vriendlief bezocht ik de Oldtimerdag in ons eigen woonwijkje..oldt.jpg

.. en ik trok eind mei en half december in m'n uppie naar Dordrecht om daar sfeer te gaan snuiven op het Dordt-in-Stoom- evenement en op de bekende Kerstmarkt..dis.jpgkm 3.jpg

Zoals elk jaar ging ik ook een paar keer met lieve (blog-)vriendinnen op stap.. en óók zoals elk jaar eigenlijk véél te weinig! Maar ja.. het moet allemaal maar lukken hè, iedereen heeft een drukke agenda.. dus er blijven dan niet veel data over om eens lekker op stap te gaan. Maar het lukte tóch nog een paar keer.. en mooi verdeeld over het jaar ook nog! In februari was ik met LUCRETIA in Antwerpen.. waar ze me op een afternoon-tea trakteerde en we het Red Star Line-museum bezochten..met lu in a.jpg

In augustus kwam LENA naar Rotterdam en tijdens een fantastisch mooie zonnige zomerdag liet ik haar mijn woonplaats zien..met lena in r.jpg

En dan laatst was ik natuurlijk nog in Deventer met NOORTJE.. dat hebben jullie al héél uitgebreid kunnen lezen de laatste week hehe..met atti in d.jpg

JO5.jpgNatuurlijk maakte ik in het kader van familiefeesten ook nog dat uitstapje naar de dierentuin in Amsterdam, Artis. Ter gelegenheid van de 86e verjaardag van m'n vader ging de hele familie D de 31e oktober daarheen op stap.. en het was heel gezellig.artis.jpg

Er was nog wel meer te vieren in de familie.. de geboorte van twee kleine jongetjes bijvoorbeeld.. twee spiksplinternieuwe achterneefjes die mij nóg maar weer eens oud-tante maakten.baby boy.jpg

old.jpgJammer genoeg was het niet allemaal hosanna en hoezee dit jaar in de familie.. er werden een paar huwelijken ontbonden en relaties verbroken.. new.jpgtja, ook dat komt in de beste families voor hè. We blijven er maar niet te lang bij stilstaan.. dat deden zij zélf ook niet en er konden alweer wat nieuwe partners in de familie verwelkomd worden. Bovendien verheugen we ons op opnieuw familie-uitbreiding.. imagesAT9E0F9P.jpgde komende maanden zullen er weer twee nieuwe wereldburgertjes geboren worden hehe.

il_340x270_716106407_2c1k.jpgwp.jpgVriendlief en ik vierden dit jaar ons 35-jarig samenzijn.. dat maakt ons officieel het langst bij elkaar zijnde stel in de familie hehe.. op de voet gevolgd door grote broer en schone zus! Wij vierden het met een lekker etentje in Roosmarijn in 't Witte Paard, het enige restaurant dat onze woonwijk rijk is.. maar het is nog goed ook!wp1.jpg

JO3.jpgNa aanvankelijk wat minder gewandeld te hebben, omdat ik toch best behoorlijk last van mijn doorgezakte voorvoeten bleef houden, werden m'n steunzooltjes begin dit jaar iets aangepast en blijkbaar maakte dat heel veel uit.. ik heb nog wel pijn, maar niet tijdens het wandelen.. en dús kon ik al snel, in plaats van de 5km-routes die ik deed, weer overgaan op 10km-routes. Al met al deed ik best aardig wat georganiseerde tochten weer dit jaar!georganiseerde wandelingen.jpg

En dan deden vriendlief en ik (en ook ik alleen) ook nog zélf de nodige mooie natuur- en stadswandelingen. De laatste, afgelopen dinsdag in Middelburg ,is in de collage nog niet eens verwerkt (die maakte ik al eerder), dus daar zet ik apart een foto van. Met de zussies ging ik nog een paar keer naar Dordrecht om aan de fotopuzzeltocht uit de krant mee te doen.. ook dat zijn altijd behoorlijk flinke 'wandelingetjes'..!eigen wandelingen.jpg

middelburg.jpgEn natúúrlijk wandel ik tegenwoordig ook weer heel wat af in m'n eigen buurt.. Jaxon groeide als kool en kon algauw het één en ander aan qua afstanden! Zowel 'smorgens om half 10 als tussen de middag om half twee gaan we er samen op uit.. 's ochtends is dat maar een klein rondje hoor, maar nu in de winter zien we dan vaak wel mooi berijpte bomen en struiken hè. Tussen de middag wordt er langer gewandeld en dan wordt er al eens een park aangedaan.. er zijn er daar genoeg van hier in de buurt!wandelen in de buurt.jpg

JO4.jpgQua gezondheid was het voor mij een redelijk goed jaar. Ach jaa.. die voeten.. dat is een blijvend euvel, maar zoals al gezegd: ik kan er toch behoorlijk weer mee uit.. euhmm de voeten dus! haha! pijnlijke rug.jpgWaar ik wél voor naar de huisarts gegaan ben, was die ene keer dat het enórm in m'n rug geschoten was.. ik vreesde echt voor permanente schade, maar ook dat viel mee. Kwam misschien wel omdat ik ondanks de pijn tóch gewoon met lena de stad in gegaan was hè.. met de nodige medicatie heb ik er toen echt niet veel last van gehad.. moest alleen opletten bij trapjes hahahaa!
Bij terugkomst van de herfstvakantie had ik dan nog enorme oorpijn.. ik dacht aan een oorontsteking.. dat was het in zekere zin ook.. er zat een flinke puist in m'n gehoorgang! Met goeie druppels was ik er in een paar dagen vanaf! En dat was ik ook van de pijn aan m'n stuitje, toen ik tíjdens die vakantie over de hondenlijn viel en op m'n gat terecht kwam hehe. Aaach.. zo heb je altijd wel wat hè.. gelukkig niks ernstigs dus! En vriendlief is helemáál gemakkelijk het jaar doorgerold.. behalve wat verkoudheden niks aan het handje.. de bofferd!

JO7.jpgNee.. de grootste pechvogel wat de gezondheid betrof was onze harige viervoeter. Eind januari ontdekte ik vreemde rode plekjes bovenop een paar van zijn tenen. De dierenarts wist niet wat het was en deed de nodige tests waar niks uitkwam. Maar de plekjes werden groter en kaal.. en toen begon Jaxon er ook nog aan te likken en bijten. Iedereen dacht aan een allergie, van de dierenarts tot aan de dermatologe voor gezelschapsdieren.. tot zelfs de man van de dierenwinkel. En dus volgden er eliminatiediëten (die niks veranderden) en nog meer (dure!) tests.. en weer kwam er niks uit. De plekken werden groter en groter.. maar we konden er gewoon helemaal niks aan doen.. als je niet weet wat iets is, is er ook geen remedie hè. We legden ons er maar bij neer dat die teentjes voor altijd kaal zouden blijven. Maar afgelopen november lag Jax naast me op de bank, waar ik de krant zat te lezen en met mijn leesbril op keek ik nog eens goed naar zijn tenen.. en wat bleek.. die plekken op z'n voorvoetjes waren hersteld.. helemaal dichtgegroeid weer met haar! We stonden er versteld van! De tenen van z'n achterpootjes worden héél langzaam ook steeds wat beter, maar zijn nog wel kaal.. maar wie weet hè.. we hebben nu weer hoop!tenen jaxon.jpg

En dan werd die hond ook nog misselijk.. net voor de zomervakantie. De pijnlijke prik die hij ervoor kreeg, om het braken te stoppen want anders droogde hij te hard uit, werkte niet! dat zorgde wat voor paniek bij de dierenartsen.. en dan zéker ook bij mij! Een infuus met vocht, röntgenfoto's en een echo later bleek er toch weinig aan de hand te zijn.. pfff! (en ook weinig meer in onze portemonnee over.. maar als alles goed is met je scheetje, is dat ook okee hè). Aan het einde van de vakantie zat één van z'n voorpoten tijdens een boswandeling ineens onder het bloed.. bleek ie z'n duimnagel compleet afgebroken te hebben!

En dan kreeg ie nog dat hoestje vorige maand.. en ook tóén was er lichte paniek, want de dierenarts vermoedde dat Jaxon een longworm opgelopen had op vakantie in Frankrijk! Uiteindelijk was het dat ook weer niet.. maar een kennelhoest die een longontsteking geworden was.. met antibiotica was ie er in een dag vanaf. Maar hij blijft wél gevoelig aan z'n luchtwegen.. hopelijk is dat geen bronchitis!jaxon 2.jpg

Nu lijkt het of het een kasplantje is.. dat knappe jochie van ons. Maar nee hoor.. het is een stevige knaap die nog net zo ondeugend is als toen we hem pas gehaald hadden hehe.. alleen heeft ie nu de grootte dat ie ook nog eens overal goed bij als ie wat wil pikken! Daar heeft die paar maanden puppycursus waar vriendlief hem aan het begin van het jaar mee naar toe nam niets aan veranderd!puppytraining.jpg

Gelukkig zijn z'n lieve en brave buien ook steeds talrijker.. anders kon je me opvegen hoor hahaha! Wat ie gemeen heeft met zijn voorgangers, is dat ie graag meegaat naar het strand..strand.jpg

Maar al die honden hebben ook wel wat speciaals, iets eigens.. het zijne is, dat ie het prettig vindt om je hele gezicht af te snuffelen.. waarbij je ogen, je neusgaten, maar voorál ook je oren minutieus afgewerkt worden hehe.. zo grappig. Minder grappig is, dat ie de rest van je lijf ook wel wil besnuffelen.. dus schiet ik 's avonds héél rap m'n bed in en als ik sta te douchen, gaat de deur ferm dicht..!! hahahahahaa!

We kunnen hem natuurlijk al helemaal niet meer missen.. als je alle fotocollages hierboven bekijkt, speelt ie alweer een heel belangrijke rol in mijn leven.. voorlopig ook nog een allesbepalende rol.. ik kan 'm nog niet zonder toezicht alleen laten hoor (door bijvoorbeeld boven te gaan zitten bloggen op de computer die daar staat).. dan vind ik ons interieur in stukjes terug vrees ik hehe.jaxon.jpg

JO6.jpgDus er dient aangepast geblogd te worden.. maar ook dat gaat nog steeds z'n gangetje hè. Gelukkig is de leesronde niet zo groot meer, simpelweg omdat er nog maar weinig blogs echt actief zijn. Ik vind het echt jammer om te zien dat bepaalde blogs zomaar ineens zijn stilgevallen. Of dat nu door problemen met Skynet is of door gebrek aan bloginspiratie.. ik denk altijd maar dat als je écht wil, alles overkomelijk is wat het bloggen betreft. MAGDA heeft het bewezen.. die begon gewoon, na ál die jaren bij Skynet, een nieuwe blog.. chapeau! Maar goed.. ik weet eerlijk gezegd niet of ík die moed op zou kunnen brengen hoor, zolang het allemaal nog gaat op de vertrouwde manier, blijf ik wel doorbloggen, maar als ik alles helemaal opnieuw moest uit zien te vogelen..? dan weet ik het zo net nog niet. Extra chapeau dus voor magda!
Het afgelopen jaar was er op dit blog natuurlijk veel aandacht voor Jaxon.. maar ook alle voorgaande onderwerpen uit dit jaaroverzicht waren er terug te vinden. Ik blog over wat ik meemaak zo de hele week door hè.. dus dan passeert alles wel de revu. Daarnaast maakte ik tijdens de vakanties weer de nodige puzzels.. dat wordt door een trouwe schare puzzelfanaten wel gewaardeerd geloof ik hehe. Ik heb er zelf ook lol aan.. dat moet ook wel, want het is altijd meer werk dan het lijkt!bloggen.jpg

Voor het nieuwe jaar staan er al wat postjes op stapel.. dat uitstapje naar Middelburg.. tjonge.. daar heb ik ook weer aardig wat mooie foto's van geschoten. En we waren Tweede Kerstdag nog met Jaxon op het strand van Ouddorp.. daar ga ik ook nog wel wat van laten zien. De nodige wandeltochten kondigen zich ook alweer aan.. kortom.. laat dat 2017 maar komen hoor.. ik ben er klaar voor! We'll keep on blogging hè!!

13 at last.jpgMaar ik ga dit postje natuurlijk nog niet afsluiten vóór ik m'n neef, de jongste van zussie ardnas hè, van harte gefeliciteerd heb met zijn 13e verjaardag! o teenager.jpgOei.. jongens van 13.. zijn die ook te groot voor de autootjes en te klein voor de meisjes.. als in het liedje van Paul van Vliet de meisjes van 13 te groot zijn voor de poppen en te klein voor de jongens?? Ik weet het niet hoor.. maar neeflief is al heel lang niet meer van de autootjes.. alleen die van dat spel GTA (Grand Theft Auto?).. die vindt ie nog wel interessant.. en Pokémon-Go, dat zeker ook! Hij probeert me soms (heel lief!) uit te leggen hoe het werkt, maar deze dinosaurus snapt er de ballen van hahahaa! Wél het vloggen dat ie doet.. dat scheelt niet zoveel met het bloggen dat ík doe hè.. hoewel..?? hahaha!hb o.jpg

Maar ouwe tantes kunnen in ieder geval nog steeds wél iemand feliciteren.. dus bij deze jochie.. van harte gefeliciteerd.. smak*smak*smak* (die mag ik zelfs ook nog in het echie geven straks hoor haha) en het wordt vast weer een gezellige dag (én nacht!) voor jou, deze verjaardag op Oudjaarsdag!

GROETJES ALLEMAALLL!!! (en tót in het nieuwe jaar!)

08:19 Gepost door mizzD | Commentaren (12)

je hebt er werk van gemaakt Mizzd...

en met een bijzondere nieuwjaarswens als afsluiter..

ook voor jullie een prettig eindejaar en vooral een gezond en vreugdevol 2017 gewenst

Gepost door: Willy | 31-12-16

Een mooi jaaroverzicht en goed weergegeven. Wat het bloggen betreft gaat het voor de ene iets makkelijker als de andere en jij kunt het blijkbaar wel goed. Het probleem is vaak dat als iets al enkele dagen voorbij is het niet makkelijk is het terug te beleven zoals het was, zoals een vakantie bijvoorbeeld. Maar jij kan dat dus wel en dat vind ik dan zo speciaal aan deze weblog. Nog een zeer leuk eindejaar avond straks:-))

Gepost door: Patrick | 31-12-16

heb je nog adem Mizz? :-))
zoals steeds een knap jaaroverzicht, daar is werk aan

k wens je natuurlijk ook een heel mooi nieuw jaar vol positieve avonturen

Gepost door: fotorantje | 31-12-16

Prachtige terugblikken heb jij neer geschreven. Heb genoten van al je foto's en schrijfwerk van nu en die er al staan op je mooie website. Daar heb je vast veel werk aan gehad. Ik wil je bij deze hele gezellige dagen wensen een top 2017.

Gepost door: Tine de Jong | 31-12-16

@ willy..
Als je iets doet moet je het goed doen hè! :-)

@ Patrick..
Ik maak zóveel foto's joh.. die vertellen thuis het verhaal gewoon nóg eens! :-)

@ fotorantje..
Jij..? heb jij nog adem van alles te lezen? ;-)

@ Tine..
Thanx.. en jij ook tot volgend jaar hè!

Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 31-12-16

Weer mooi verteld allemaal :-) en bedankt voor de felicitaties namens de jarige job hier :-)

Gepost door: ardnas | 31-12-16

een heel mooi jaaroverzicht
Tot volgend jaar Mizz of tot morgen hoe je het ook wilt bekijken. Dank je voor alles hier op je blog, al het werk dat je erin steekt.
Een heel fijn jaaruiteinde en heel veel moois in het nieuwe jaar

Gepost door: merel | 31-12-16

Knap gedaan weeral! Geniet vanavond van oudjaar en hopelijk een mooi 2017 voor jullie!
Ik moet werken en er zit buikgriep in het gebouw! :-(((
Groetjes!

Gepost door: lena | 31-12-16

Knap overzicht, MizzD ! Je had het gezellig druk... !
Fijne jaarwisseling, en een gezond, creatief 2017 !

Gepost door: Lies | 31-12-16

Wat een prachtig jaaroverzicht heb je er weer van gemaakt. Leuk hoor maar ik zie me dat zelf nog niet zo snel doen.
Ik hoop dat je in 2017 nog steeds zo blijft bloggen want meestal lees ik je postjes bij de koffie en geniet er altijd van.

Ik wens jullie een fijne jaarwisseling maar bovenal een gezond 2017.

Gepost door: Noortje | 31-12-16

@ ardnas..
Graag gedaan hè.. en het was weer gezellie gisteren! :-)

@ Merel..
Gek is dat hè met zo'n jaarwisseling.. het is gewoon morgen maar je hebt toch het gevoel dat je één of andere drempel over moet haha.

@ Lena..
Ooooh.. ik lees deze reacties nu pas, dus ik begreep die sms van je vannacht niet.. maar het was dus letterlijke 'shit'..!! :-D

@ Lies..
Gezellig druk inderdaad.. beter kun je het niet hebben! :-)

@ Noortje..
Ik zal m'n best doen je te blijven vermaken bij de koffie hehe!

@..
Onze jaarwisseling was supergezellig, maar ik ben wéér geen sjoelkampioene geworden.. potdikke hahahahaaa!

Gepost door: mizzD herself | 01-01-17

Zo kennen we je. Een compleet overzicht van een goed gevuld 2016! Leuk om alles nog eens te zien en te lezen.