23-04-17

De hoogste tijd..

apa 43.jpgAan alle mooie liedjes komt ook altijd een einde hè.. en ja.. de Tweede Paasdag moesten we de boel alweer op gaan breken na een heerlijk lang klimweekeinde. Maar de Eérste Paasdag was nog niet ten einde.. want naar goede gewoonte dat weekend, gingen we na het avondeten nog een klein wandelingetje rond de vijver en door het parkje maken. Je kon Jaxon geen groter plezier doen hoor.. maar ook deze avond mocht ie niet meer het water in, dus moest ie aan de riem.. apa 46.jpg

apa 45.jpgDe zon begon al onder te gaan en kleurde de lucht rozig..apa 44.jpg

Het weerspiegelde in het water van de vijver..apa 47.jpg

In het parkje ontdekte ik nog wat bloeiende struiken die ik eerder niet zag, een kweepeer en een wel heel vroege pioenroos..apa 47a.jpgapa 47b.jpg

Het borstbeeld bij de bijna uitgebloeide magnolia had ik al van de achterkant..apa 48.jpg

.. maar het mooie smeedijzeren hek van de zijingang had ik helemaal nog niet op foto..apa 49.jpg

Toen ging het het park weer uit en na nog een laatste blik op de vijver weer terug naar de camping, waar we van de verder kleurende lucht konden genieten..apa 50.jpgapa 51a.jpgapa 51b.jpgapa 51c.jpg

Hier dronken we eerst nog een kopje koffie.. de brutale kip was ook weer van de partij..apa 52a.jpgapa 52b.jpg

apa 53a.jpg.. maar we bleven niet lang op hoor.. er moest alvast wat ingepakt gaan worden en de volgende dag dus koers gezet worden richting Nederland.. en het was al een behoorlijk apa 53b.jpgvermoeiende dag geweest ook.

Paasmaandag werd er tussen de bedrijven door nog wel even ontbeten, maar de boel moest dus afgebroken en ingepakt worden.. daar waren wij wel eventjes mee bezig hoor. De vrienden waren zoals altijd sneller hehe en reden een uurtje vóór ons weg. apa 53c.jpgMaar we hadden geen haast hè.. dus toen we om half 10 bepakt en bezakt apa 53d.jpgop weg naar huis konden was het vroeg genoeg. We zouden ook een beetje toeristisch gaan rijden.. is leuker dan doorscheuren.. je ziet nog eens wat onderweg.
Toen we Venarey uitreden en ik het plaatsnamenbord zag staan, moest ik toch nog even ook bij dát bordje op de foto hoor hehe, dus ik sprong de auto nog even uit..apa 54.jpg

En huppetee.. nu echt op weg dus. Om onderweg in een klein plaatsje (ik heb de naam niet gezien, maar aangezien het vlak voor Montbard was, denk ik dat het Fain was) ook weer van die schattige paasversieringen te ontdekken.. zo leuk, dat vriendlief even stopte, zodat ik wat fotootjes kon maken..apa 55a.jpgapa 55b.jpgapa 55c.jpg

Het was Pasen voor iets hè hehe.. maar ook de mooie bloesembomen in Marmagne mochten op de foto, al was dat dan door de (vieze!) autovoorruit..apa 56.jpg

In Châtillon waren we ooit al eens gestopt, dus dat deden we nu niet, maar ik nam vanuit de auto toch nog een fotootje van dat mooie kasteelachtige gebouw daar..apa 57.jpg

.. en watertorens, daar heb ik een zwak voor.. en al helemaal als ze zo grappig midden tussen de huizen staan..apa 58.jpg

Algauw zag het rondom ons weer geel van de koolzaadvelden..apa 59.jpgapa 59a.jpgapa 59b.jpg

.. zo mooi!
Indrukwekkend is als altijd het oorlogsmonument van Navarin.. omdat we toch even wat wilden drinken, stopten we hier eventjes, kon ik mooi nog wat fotootjes maken..apa 60.jpgapa 60a.jpgapa 60b.jpgapa 60c.jpg

Aan de overkant is het grote militaire terrein van Suippes.. angstaanjagende bordjes houden je er wel weg..apa 61.jpg

Dan was het toefje madeliefjes vlak naast de parkeerplaats toch wel wat gezelliger..apa 62.jpg

.. een beter einde aan ons prachtige Paasweekend! apa 0.jpgMaar ik zal jullie iets verklappen.. we zijn alwéér de hort op! Gisteren op weg gegaan, naar het zúiden van Frankrijk dit keer. Ook weer een klimvakantie.. zoals altijd eind april- begin mei. Daarom ook dat ik de postjes over het Paasweekend tot vandaag gerekt heb.. vanaf morgen staan er aangepaste postjes onder de planknop. Fotopostjes met allerlei foto's die ik door de jaren heen in de nationale bloementuin de Keukenhof gemaakt heb. Ik ben er dit jaar nog niet geweest, maar het is nog tot 21 mei open, dus ik hoop na de vakantie er nog een dagje heen te kunnen gaan hoor.. altijd mooi, zoals de foto's ook zullen laten zien. Daarnaast is er nog een eenvoudige puzzel te maken.. een raadjeplaatje-puzzel.

Hoe dat gaat? Elke dag is er een klein stukje van een foto te zien. Het is de bedoeling dat je raadt wat daarop staat. Van dat voorwerp krijg je aangewezen welke letter(s) je ervan moet opschrijven.. als je alle foto's apa 0a.jpgraadt en alle aangewezen letters achter elkaar zet, krijg je een zinnetje.. dat is de oplossing.

Voorbeeld: je ziet de eerste dag op het fotootje een klein stukje van een fiets.. plus de aanwijzing '1e en 2e letter'.. dan schrijf je dus 'fi' op, want de f en de i zijn de 1e en 2e letter van fiets. De volgende dag zie je een stukje van een helm en de aanwijzing '3e en 4e letter'.. dat zijn dus de l en de m. In totaal heb je dan dus 'fi-lm'.. 'film' opgeschreven. Enfin.. ik denk dat het zichzelf wel weer zal wijzen. Bovendien ga ik dit keer eens niét de reacties modereren, dus zal iedereen de boel wel voor gaan zitten zeggen ook.. als altijd hahahaaaa! Ik hoop dat iedereen die graag puzzelt er toch een beetje plezier aan zal beleven.. en zo niet, dan kun je altijd gewoon ook van die Keukenhoffoto's (die dus NIKS met de puzzel te maken hebben hè!!!) komen genieten. Ik zie jullie over een poosje weer.. hoop ik!

GROETJESSS!!!

apa 63.jpg

09:25 Gepost door mizzD | Commentaren (11)

Een prachtig rood licht, zulke dingen maken het kamperen leuk ook als er zo een brutale kip bij loopt.

Gepost door: Patrick | 23-04-17

Goede avond Mizz. Het was weer een mooie vakantie voor jullie. Nu was het hier vandaag ook prachtig weer, dus ik ben ook maar een eindje gaan wandelen, niet naar het strand want daar zijn me teveel toeristen, dus de andere kant op. Ik moet de foto's nog uitladen dus misschien komt er morgen nog een wandellogje bij mij.
Ik wens je een fijne avond toe.

Gepost door: Haba | 23-04-17

Hulpla, mevrouw is weer op de hort. Kom ik even terug piepen, is ze weg geweest en prut, riebedebie. Groot gelijk heb je en geniet ervan! Heb genoten van je verslag en die mooie paalversieringen, wat leuk. Jaxon zal zijn thuis niet meer kennen :-).

Gepost door: Joke | 23-04-17

Aan alle mooie en niet mooie dingen komt een einde, het eerst is jammer.
De bloesem is net als het smeedijzeren hek erg mooi om te zien.
Kip is gewoon een mee eet kip.
Een prachtige omgeving is het er ook, zeker met de Paasversiering.
Indrukwekkend monument. Hans

Gepost door: Hans | 23-04-17

Daar wil ik ook wel mijn tentje opslaan ;-)
De avondzon is meestal mooi in deze tijd van het jaar, genieten maar :-)

Gepost door: Dirk | 23-04-17

't Was een heel mooie vakantie, MizzD !
'k Probeer mee te spelen, maar op ongeregelde tijdstippen.

Gepost door: Lies | 23-04-17

dat oorlogsmonument is wel heel speciaal.
En intussen weeral op reis.
Geniet!
Raadspelletje klinkt moeilijk, ik zie het wel.

Gepost door: pieterbie | 24-04-17

Gelijk hebben jullie om alweer op vakantie te gaan.
Ik verheug me alweer op de puzzel hoewel ik niet weet of ik de aankomende dagen wel op internet kan. We zijn namelijk een paar dagen Nederland uit.

Gepost door: Noortje | 24-04-17

dat was een mooie vakantie
en hup op naar de volgende mooie vakantie
veel plezier

Gepost door: fotorantje | 24-04-17

Hoi Mizzke!
Jullie zijn weer op de lappen! Groot gelijk hoor! Geniet ervan!
Groetjes!

Gepost door: lena | 24-04-17

Bij leven en welzijn. Ik ga ze allemaal bekijken en omdat er af en toe een mirakel gebeurt is er een mini-waterkansje dat ik het vind.