14-05-17

Het is zover..

buis 00a.jpgHet smalle paadje waar we op aan het wandelen waren, donderdag de 27e (Koningsdag in Nederland!), ging uiteindelijk door een heel klein bossig stukje, maar al snel kreeg je naar beide kanten uitzichten over het naastliggende dal.. we waren als het ware recht tegen de berghelling op en daarna over één grote rotspunt gewandeld.. waarna een eind hoger weer op de asfaltweg terug uitkwamen..buis 00b.jpgbuis 00c.jpgbuis 01b.jpgbuis 01a.jpg

Tijd om weer terug richting Buis te gaan hoor.. we waren vrij onvoorbereid op stap gegaan.. nou jaa.. ík had zoals altijd wel m'n rugzakje om.. daar zat in ieder geval een liter water in en ook wel wat koeken.. je weet maar nooit hè. De liefhebbers namen allemaal een slokje water, alvorens we weer af gingen dalen.. via de weg deze keer, hoewel we wel op de uitkijk bleven naar een wat gezelliger paadje naar beneden.. maar dat was er eenvoudigweg niet.. óf het zou weer veel meer óm worden.. en dat zagen we nu dus ook even niet zitten hehe.buis 02a.jpg

Mooie tijmplantjes vlak langs het asfalt.. en hier zowaar eens wat meer orchissen bij elkaar..buis 02.jpgbuis 02b.jpgbuis 03.jpg

Het uitzicht op het tussendal was ook mooi.. van die uitgesleten kale hellingen tussen het groen en geel van de bloeiende brem..buis 04.jpgbuis 04a.jpgbuis 05.jpg

We waren dus echt wel hoog hehe..buis 06.jpg

Enfin.. er werd even wat doorgestapt..buis 07.jpg

.. en toen ontdekten we dan toch eindelijk een aarden paadje dat de route wat zou verkorten.. het daalde rechtstreeks naar Buis af..buis 08.jpg

Beneden zag ik nog wat mooie bloemetjes in tuinen..buis 09a.jpgbuis 09b.jpg

We kwamen uiteindelijk pal naast de supermarkt beneden uit, waar we meteen wat boodschapjes meenamen voor het eten die avond. Hierna dwars door het centrum terug naar de camping, waarbij ik nog deze bijzondere letters in steen zag.. het was op dat gerenoveerde huis ( met dat vreemde doorkijkje boven straatniveau).. men had de gevel van dat huis een nieuwe dikke stuclaag gegeven, maar klaarblijkelijk was deze inscriptie iets wat ze hadden willen bewaren..buis 10.jpg

CB en een kruis.. ik weet niet of het iets belangrijks is hoor, maar vond het wel apart dat ze er zo omheen gestuct hadden.

Die avond werd er geproost.. op het herstel van onze vriend, die zich nu echt weer helemaal 2.gifkiplekker voelde. En de volgende dag werden de rugzakken ingepakt om te gaan klimmen. Niet zo ver weg.. op de Ubrieux namelijk. Nu heeft die rots een vreselijk vervelende aanlooproute (meer klauteren dan lopen), maar gelukkig werd er gekozen voor het gedeelte op de begane grond, dat 'Tjernobil' genoemd wordt ( of het ook maar iéts met die plaats in Rusland met die kernreactorramp te maken heeft weet ik niet hoor!). Het was een mooie dag, maar best fris.. na die eerste vrij warme dagen was de temperatuur niet meer boven de 15gr. uitgekomen.. en ook die vrijdag was het maar rond de 12 denk ik. Ik besloot daarom dan ook om lekker met Jaxon naar het gebied toe te gaan wandelen.. dan werden we wat warmer (de klimmers hebben het sowieso altijd warmer dan ik in het basiskampje, omdat ik stil zit hè) en had Jaxon tenminste ook al wat beweging gehad. Die braverd doet het wat dat betreft sowieso een stuk beter dan zijn voorganger Axel toen dié wat jonger was hoor! Met Axel moest vriendlief tussen de middag altijd even van de berg af om even met 'm te gaan lopen, anders werd die heel onrustig. Ik ging met hém altíjd naar de Ubrieux wandelen om 'm alvast wat moe te maken. Jaxon houdt het de hele dag bij de klimrotsen wel vol om lief te blijven slapen, zo jong als dat ie is! Maar het is natuurlijk niet echt leuk voor zo'n beestje.. een wandelingetje om te beginnen is leuker.. vandaar dus. De klimmers gingen met de auto vast vooruit, ik volgde met Jax te voet..buis 11a.jpg

Moet zeggen dat die hond het maar vreemd vond dat de baas er niet bij was.. hij slenterde maar wat achter me aan, het dorp in, waar ik het wel grappig vond hem bij de 'hygiëne canine' op de foto te zetten hehe..buis 11b.jpg

We wandelden de hele platanenlaan af, behalve opgevreten bordjes hebben die stammen ook weleens gaten erin..buis 11c.jpg

Rechts is er een stukje hoger een wandelpromenade waar ook veel pétanque gespeeld wordt.. je kunt er vanaf de brug zó op, maar vanaf de parkeerplaats via trapjes, waar dan soms ook nog een fonteintje bij is..buis 11d.jpg

.. maar er mogen alleen geen honden op die promenade..! 'même tenue en laisse'! Dus liepen Jax en ik maar wat lager hè.. waar we in het miniparkje aan het einde nog weer wat mooie lissen zagen..buis 12.jpg

.. en ook hier weer van die mooie rode spoorbloemen (centhrantus ruber).. helemaal hoog in de muur groeiend..buis 12a.jpg

We wandelden naar en over de oude brug, de Pont Neuf..buis 13a.jpgbuis 13b.jpgbuis 13c.jpgbuis 13d.jpg

(die rotskam daar op de achtergrond is de Ubrieux, daar zouden op dat moment de klimmers zich al aan het inbinden zijn)
Ik hád gedacht dat ik 'm naar beneden tot het einde toe af zou moeten lopen, want de trap halverwege is nogal steil en ik vermoedde dat Jaxon daar weleens problemen mee zou kunnen hebben, maar nee..buis 14a.jpgbuis 14b.jpg

.. hij liep er zó vanaf! Nu konden we de rivier de L'ouvèze weer gaan volgen voor een stukje. Ik ontdekte nog een kleine waterval die ik nog niet eerder hier zag..buis 15a.jpgbuis 15c.jpg

We konden hier een stille weg volgen, langs prachtig bloeiende struiken..buis 15b.jpgbuis 16.jpg

.. en een huis met een wel heel erg kitscherige poort hehe..buis 17a.jpgbuis 17b.jpg

Maar uiteindelijk moesten we toch naar de doorgaande weg terug.. die is wel niet zo héél erg druk, maar de auto's mogen en rijden hier wel hard (vooral búiten de bebouwde kom natuurlijk wat het algauw wérd) en dat is nooit zo prettig om daar dan langs te moeten lopen hè..buis 18.jpgbuis 19.jpg

Gelukkig konden we zo af en toe wel onderlangs door een olijfboomgaardje lopen..buis 20a.jpgbuis 20b.jpgbuis 20c.jpg

.. en kwamen de rotsen van Ubrieux nu toch al snel wat dichterbij..buis 21.jpg

Hèhè.. we waren er.. Jaxon ging meteen in de ruststand.. buis 22.jpgbuis 23.jpg

.. ik ook trouwens hehe! Mét eindelijk, voor het eerst deze klimvakantie, zicht op de klimmers! leukkk!

Morgen weer verder.. vandaag alleen nog even dit..moederdag.jpg

fey.jpgEn natúúrlijk hoop ik dat mijn (voetbal)kluppie Feyenoord het vandaag, de laatste wedstrijddag, niét laat liggen.. zou té erg zijn, als je het hele seizoen bovenaan staat, om dan het kampioenschap nog uit handen te geven.. vooral als de nummer 2 die grote rivaal uit de hoofdstad is...!!! Kom op jongens.. 'hand in hand, kameraden, hand in hand, voor Feyenoord 1, geen woorden maar daden, alleen voor Feyenoord 1!'

GROETJESSS!!!

buis 24.jpg

08:05 Gepost door mizzD | Commentaren (19)

Weer een log om stil bij te worden, MizzD... Machtige/prachtige natuur !

Gepost door: Lies | 14-05-17

@'k Vergeet toch wel te schrijven dat ik die steen zo bijzonder vind zeker...

de vergezichten, de omgeving, t is prachtig dat het zo open blijft

mooie zondag

Gepost door: fotorantje | 14-05-17

Prachtige natuur foto's.

Gepost door: Patrick | 14-05-17

Weer een lange wandeling in het mooie Frankrijk. Dank voor het boeket!

Gepost door: Joke | 14-05-17

@ Lies..
Dat met die letters? 't Was niet echt een steen hè.. maar wel bijzonder ja.

@ fotorantje..
Da's de Drôme hè.. prachtig landschap met hier en daar een bult waar vanaf je het allemaal goed kunt bekijken! :-)

@ Patrick..
Na een beetje cultuur ( van de stadswandelingen) mocht de natuur nu ook wel weer aan bod komen hehe.

@ Joke..
Graag gedaan.. 't was een oranjerood boeket, maar op de foto lijkt het wat roder. :-)

Gepost door: mizzD herself | 14-05-17

Weer een fijne wandeling met Jaxon, ik denk dat hij blij was om lekker te gaan liggen en een dutje te doen. Het komt wel goed met je cluppie denk ik, maar sinds mijn man is overleden, kijk ik eigenlijk nooit meer naar voetbal. Ik hou meer van de wielersport (om naar te kijken dan) Het enige dat ik aan sport doe is lekker zwemmen , mijn kilometer op maandag en vrijdag. En als het lekker weer is hier een eind wandelen, maar niet zo met klimmen en dalen, gewoon rechtaan rechtuit :)

Gepost door: Haba | 14-05-17

@ Haba..
Nou.. Jaxon is wel langere wandelingetjes gewend hoor.. hij was gewoon blij dat ie zijn 'kudde' weer compleet had denk ik hehe.

Yep.. zojuist het eindsignaal gehoord.. of eigenlijk meer het ontploffen van de Kuip ná dat signaal.. denk wel dat ze kampioen geworden zijn hehe.. heb de supporters een paar keer horen juichen! :-)))

Leuke natuurwandeling !

Gepost door: Dirk | 14-05-17

Ho MizzD heb nogal moeten bijlezen, maar het is een formidabel reis geworden, en ik ben blij dat er zo veel foto's staan.
O ja ik zie hier zojuist verschijnen Feyenoord in extase: eindelijk weer kampioen dankzij sublieme Kuyt; Je wens is uitgekomen als ik goed lees. Ben er een tijdje tussenuit geweest, je weet soms geeft een mens andere dingen te doen.....
Wat een mooie streek is het eigenlijk.
groetjesssss, ik ga verder nog eens alles rustig herlezen, ben altijd zo nieuwsgierig als ik veel moet inhalen, dus nu even alles rustig overzien! He die Odie ach ook jarig de lieverd.

Gepost door: greta | 14-05-17

Inderdaad een heel mooi uitzicht van daarboven. Best de moeite!

OT: ik geef je overschot van gelijk dat buiten sporten leuker is. Alleen is het natuurlijk soms een probleem van het weer.
Plus wanneer ik in de week na 20u thuiskom ik het niet meer echt zie zitten om dan nog te moeten eten en buiten te gaan sporten in de uren die mij resten. Dus voor mij is die crosstrainer en mijn bankje op zolder een goede oplossing voor wanneer ik niet buiten kan.

Gepost door: pieterbie | 14-05-17

@ greta..
Ha meid.. fijn dat je er weer bent!
Lees maar op je gemakje bij hoor.. maar morgen ga ík weer verder hè hehe.
Yep, Feyenoord is kampioen.. ik gunde het hen zo! :-)))

geen woorden maar daden

daar hebben ze voor gezorgd Mizzd

prettige zondagavond

PS: ik was gisteren in Dordrecht en droog heb ik het niet gehouden

integendeel

Gepost door: Willy | 14-05-17

@ Willy..
Oooh.. was je in Dordrecht? wat leuk! Maar inderdaad, het weer was gisteren niet geweldig.. in de middag heeft het even flink geregend hè?
Vandaag was het beter.. en al zeker voor Feyenoord! :-)
Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 14-05-17

Wat is de natuur daar toch prachtig.

Ik ben blij dat Feyenoord gewonnen heeft. Zo leuk dat Dirk Kuyt alle drie de doelpunten maakte. Ik gunde het vooral Kuyt zo dat ze kampioen zouden worden en het is gelukt. Ik dacht wel dat jij in je huis kon horen als er een goal viel.
Toen Veendam nog een betaalde voetbalclub had en in hun eigen stadion speelde hoorden wij ook altijd als er een goal gemaakt was.

Gepost door: Noortje | 14-05-17

@ Noortje..
Het is niét altijd zo, maar als de wind goed staat óf, zoals nu, het een drukbezochte wedstrijd is, dan hoor je het wel ja. Ik gunde het vooral Giovanni van Bronckhorst.. die gozer heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregen.. voor de leeuwen gegooid zonder wat voor trainerservaring dan ook en nu zelfs landskampioen.. en het is zo'n ontzettend sympathieke vent hè!
Dirk Kuyt ben ik niet zo'n fan van eerlijk gezegd.. maar als iémand de boel op gang kon krijgen was hij het wel.

Toen er trouwens nog concerten in de Kuip gehouden werden, konden we die hier soms ook gratis horen hahaha zo herinner ik me een concert van Michael Jackson.. en Guns & Roses! :-)))

Gepost door: mizzD herself | 14-05-17

Dat was een verrassende wandeling zo tegen de helling op.
Als beloning een mooi uitzicht.
Iets van proviand meenemen, zeker drinken is verstandig om mee te nemen.
Een mooie bloemrijke wandeling, proost op Jaxon. Hans

Gepost door: Hans | 14-05-17

Hoi Mizzke!
Eindelijk kon er dan toch geklommen worden. Jullie vriend was gelukkig nog vlug hersteld.
Een flinke, maar prachtige wandeling voor Jaxon en jou!
En Feyenoord heeft gewonnen! Je hebt geluk!
Mooi boeket voor je mama! Ik geniet er mee van!
Groetjes!

Gepost door: lena | 14-05-17

@ Hans..
Ja, het zou maar een kort wandelingetje zijn, maar ik wandel graag met m'n rugzakje om, dat ben ik gewend, m'n fototoestel zit ook aan m'n schouderband vast.. handig. En nu hadden we dan toch een soort van noodrantsoen hehe.

@ lena..
Nee, niet zo'n hele flinke wandeling hoor.. maar een half uurtje onderweg of zo.. maar toch even lekker.

Yesss.. eindelijk na 18 jaar weer eens de schaal voor Feyenoord.. ik ben blij voor ze! :-)