04-06-17

Spannend zat..

asy 00.jpgTja.. daar stonden we dus, vorige week toen we in de Ardennen (waar we in Sy op de camping stonden) een wandeling aan het maken waren, vriendlief, Jaxon en ik.. bij het draaihekje waarachter het wandelpaadje verder zou gaan.. tussen de koeien door! Jaxon en ik hebben het niet zo op die enorme nieuwsgierige aagjes, Jaxon niet, omdat ie sowieso alles op vier poten wat géén hond is wantrouwt hehe. En ik niet omdat die beesten toch algauw zo'n 900 kilo wegen.. zelfs als ze geen kwaad in de zin hebben, maar per ongeluk op je voet gaan staan, wordt die dus gewoon verbrijzeld. We verwachtten dat ze niet opzij zouden gaan.. en ze stónden dus behoorlijk in de weg..asy 01.jpg

Ook aan de andere kant van het prikkeldraad stonden nog koeien.. vriendlief had gegrapt dat de zwarte die daar ook bij stond een stier was. HA! als ik dát geloofd had, had ik het eerste stukje weide al niet over durven steken, dat naar dat draaihekje toe, want daar kon dát gedeelte van de kudde dus komen. Voorlopig zag ik de koeien al veel dichterbij dan me lief was, zowel achter het hekje als (zeker weten!) aan onze eigen kant..asy 02.jpgasy 03.jpg

Maar het bleek dat die beesten toch ook wel wat voorzichtig zijn met wezens die zomaar door hun wei banjeren.. deze wilde eigenlijk een stukje doorlopen, maar durfde niet omdat Jaxon daar liep. Toen vriendlief dan achter haar om wilde gaan, raakte ze helemáál in de war, want ze was juist achteruit aan het deinzen. Ik waarschuwde vriendlief toen, dat ie gewoon dóór moest lopen.. toen ging het goed..asy 04.jpg

Maar achteraan lopen zoals ik deed was toch wel een beetje beangstigend hoor.. want nieuwsgierig als ze zijn, liepen de koebeesten toch wel op een drafje achter Jaxon aan, ik moest uitkijken dat ze niet op m'n hielen trapten hehe..asy 05.jpg

Was echt wel blij dat we aan de andere kant weer het draaihekje door mochten!..asy 06.jpg

We wisten dat er hier een bankje stond en daar hielden we even een kleine pauze op.. om bij te komen van de schrik. En vriendlief plukte meteen weer wat teken van Jaxons vacht af.. er zaten er echt wel veel helaas..asy 08.jpg

De koeienweide was achter het bankje.. en nu had ik wat beter zicht op die ene zwarte 'koe' die daar tussen stond..asy 07.jpgasy 07a.jpg

.. maar sjeeee.. dat was écht een stier!! dat kon niet missen, dat leek in de verste verte niet op een uier wat daar onderaan hing te bungelen! Allemachtig.. een stier in een wei waar wandelaars door moeten.. is dat niet een beetje heel erg onverantwoord? als ik het had geweten had ik dus echt rechtsomkeert gemaakt hoor.. warm of niet!asy 07b.jpg

Ook nu nog waren er een aantal dames erg nieuwsgierig naar dat kleine 'kalfje' dat wij bij ons hadden hehe..asy 09a.jpgasy 09b.jpgasy 09c.jpgasy 09d.jpg

Dié was dus echt niet op z'n gemak en we hielden de pauze dan maar kort.. we zouden de hele wandeling al kort houden hè, het was echt wel veel te warm. Gelukkig konden we nu wel weer in de schaduw lopen.. achteromkijkend zag ik de route die we vanuit het bos door de wei gevolgd hadden.. ik heb 'm met rood aangegeven..asy 10a.jpgasy 10b.jpg

.. maar wij wandelden verder..asy 11.jpg

.. en algauw kwamen we bij de bocht in de weg waar de wandelroute weer het bos in gaat. Ín deze bocht de B&B waar blogvriendin Greta het vorige keer over had.. ik dacht altijd dat het gewoon een privéwoning was, maar heb het op internet inderdaad gevonden als overnachtingsmogelijkheid..asy 13.jpg

Net voor die bocht zag ik een prachtig oranjezwart gestippeld vlindertje op een blad zitten.. maar ik had pech..asy 12.jpg

.. hij had net zijn vleugels opengeklapt blijkbaar toen ik afknipte.. wat jammer. Het zat me met de foto's niet echt mee dat weekend.. de felle zon zat me vaak tegen en ik had ook veel onscherpe foto's om de één of andere reden. Maar er bleven er gelukkig nog zát over om de uitgebreide verslagen van ons weekendje Sy mee te verluchtigen hè. En dat was nog niet om.. we wandelden dus het bos weer in.. dat is het bos bovenaan de schapenhelling net voor Sy..asy 14.jpgasy 15.jpg

Er zijn een paar uitzichtpuntjes.. over de Nanduire bijvoorbeeld.. de klimrots die vooruitsteekt, de Ourthe in..asy 16.jpg

.. en verder wandelend bovenlangs de helling..asy 17.jpg

.. zagen we alweer de daken van de huizen in Sy zel.. met rechts op de foto de bomen op de rots van Axel..asy 18.jpg

Even later kwamen we langs het hek dat toegang geeft tot die rots..asy 20.jpg

En zo daalden we even later dan verder af (via het steile zigzagpaadje!) naar het dorpje zelf, waar vriendlief natuurlijk linea recta naar de rivier beende met Jaxon, die weliswaar zijn koelbandje wel om had, maar voor een hond met zoveel haar was af en aan goed afkoelen in het water echt wel nodig hoor!

Nog één laatste klein stukje verslag van het weekend rest.. dat is voor morgen. Sticker%20SNJB%20pinkstertochten%20Breda.jpgNú ben ik met zussie ardnas (en wellicht haar oudste dochter) naar Breda om in het kader van de daar georganiseerde Pinkstertochten een Stadswandeling te gaan doen. Dat deden we zo'n 4 jaar geleden ook al eens.. toen de 12 kilometer, maar deze keer vinden we de 7km-route meer dan genoeg.. hopelijk blijft het droog!
En nee.. vriendlief en ik zijn dus niet voor het Pinksterweekend er ook weer op uitgetrokken.. het weer vonden we té wisselvallig, vooral voor de streek waar we eigenlijk eens naar toe hadden willen trekken.. dat komt dan nog weleens.

f 1.jpgEn ook nee.. we hoeven vandaag nog niet op verjaarsvisite bij m'n jongste nichtje, dat vandaag alweer 7 jaar wordt! Ja ja.. ik heb áchternichtjes en -neefjes, kinderen dus ván nichten en neven, die ouder zijn, f 2.jpgmaar kleine broer kreeg 7 jaar geleden nog een lief klein dochtertje, dat nu dus ook al een hele grote meid aan het worden is! Tja... dat kan je hebben in een groot gezin hè.. leuk toch!
Volgende week zaterdag vieren papa en z'n kleine meisje hun beider verjaardagen tegelijk, dus dan wordt het pas echt groot feest. Maar mijn felicitaties mogen hier nu wel alvast staan hè! Van harte lieve meid! *smak*smak*smak*!

GROETJESSS!!!

asy 19.jpg

08:37 Gepost door mizzD | Commentaren (18)

een zwarte koe...

zoiets als het zwarte schaap zijn, denk ik dan...

prettige zondag Mizzd

Gepost door: Willy | 04-06-17

@ Willy..
Ja zoiets.. maar dan net wat anders! ;-)))
Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 04-06-17

Goede middag Mizz. Tja met een stier wil je het niet aan de stok krijgen. Was het wel een wandelpad door die weide? In Engeland ben ik ook wel eens midden op een wandelpad een groep koeien + stier tegen gekomen, maar ik ben daar niet verder gegaan maar ben gewoon omgekeerd.

Gepost door: Haba | 04-06-17

@ Haba..
Jazeker is het wel het pad.. er staan zelfs wegwijsbordjes en draaihekjes bij de 'toegangen' tot die weide hè. Ik had ook niet verwacht dat er een stier bij zou zijn, maar ze voelen zich hier volgens mij niet echt verantwoordelijk voor de gevolgen.. het zal wel voor eigen risico zijn hè. Ik zou dus ook omgekeerd zijn als ik het geweten had.. maar we konden het vanaf de bosrand nog niet zo goed zien.

Hoi Mizzke!
Dus toch een stier en geen grapje van Vriendlief! O wat was jij dapper! Ik zou denk ik heel vlug mijn biezen gepakt hebben hoor!
Proficiat aan je jarige nichtje!
Groetjes!

Gepost door: lena | 04-06-17

Toch bangelijk, MizzD. Je vlindertje was zo snel als die merel toen... (met die aardbei), hahaaa... Ik kon 'm opeten !

Gepost door: Lies | 04-06-17

@ lena..
Maar ik dacht ook dat ie een grapje maakte hè.. anders was ik zo dapper niet geweest hoor!!

@ Lies..
Hahaha.. ja, misschien ligt het wel aan mij.. zo snel als een slak! hahahahahaa!

Gepost door: mizzD herself | 04-06-17

Ik weet dat het eng is als je door zo een weide moet. Wij hebben het in Oostenrijk ook al een gehad en daar waren ze echt agressief.

Gepost door: Patrick | 04-06-17

@ Patrick..
Ben in Frankrijk (nabij de Pyreneeën) echt eens teruggekeerd.. die koeien gingen echt niet opzij, maar daardoor zouden wij wel heel erg dicht langs de afgrond moeten wandelen.. dat vertikte ik mooi.
Déze koeien bleken dan toch wel redelijk voorzichtig te zijn.. maar ik had echt die stier niet gezien, anders had ik het niet gedaan.

Gepost door: mizzD herself | 04-06-17

Koeien en in dit duidelijke geval een stier zijn vaak wel nieuwsgierig.
Blijft mooi de Ardennen, vooral zonder asfalt.
Morgen Pinksteren kun je je hart weer ophalen. Hans

Gepost door: Hans | 04-06-17

@ Hans..
't Was vandaag al Pinksteren toch?.. maar wat bedoel je?

Gepost door: mizzD herself | 04-06-17

Ik zou het er ook niet zo op gehad hebben om door die kudde met koeien te moeten.
Soms moeten we bij een georganiseerde wandeltocht ook door een gebied waar Schotse Hooglanders staan. Als deze kalfjes hebben word je ook voor ze gewaarschuwd. Ik ben altijd blij als ik dan weer uit dat gebied ben. Hoewel Ik wel altijd denk het zal wel meevallen anders zouden ze ons er vast niet door laten gaan.

Gepost door: Noortje | 05-06-17

als je gewoon rustig doorstapt denk ik dat er weinig gevaar is van de koeien, anders zouden ze daar toch geen wandelpad laten passeren
die stier is wat anders, maar t zal vast een lieve zijn want hij kwam jullie toch niet achterna :-)
hevig zonlicht is niet handig voor foto's, maar nog goed genoeg om ons alles te laten zien
gefeliciteerd aan nichtje

Gepost door: fotorantje | 05-06-17

Spannend zat. Gisteren ben ik niet op blogbezoek gewesst, dus ik sta een beetje achter.
De titel vond ik wel spannend, ik interpreteerde het als spannend dronken...

Gepost door: Gidsjoris | 05-06-17

@ Noortje en fotorantje..
Ik denk altijd maar : het zijn en blijven beesten.. dus je weet maar nooit wat ze gaan doen. En blijf dan dus het liefst op gepaste afstand. En vooral met zo'n hond erbij.. daar reageren ze altijd nog wat anders op. Kan me wel voorstellen dat eerst Axel en nu Jaxon ook weer het er niet op had/heeft hoor.. het zijn toch flinke wezens hè, in ónze ogen al!

@ Gidsjoris..
Zoals de waard is.. hahahhaa!

Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 05-06-17

Een groen blogje met koetjeboe!

Gepost door: Joke | 05-06-17

Je hebt gelijk, was het Pinksterweekend even vergeten. Hans

Gepost door: Hans | 05-06-17

mooie indrukwekkende koebeesten daar.