07-09-17

Uitgeput op verjaarsvisite..!

asy 00a.jpgWe waren dus op wandel in de bossen rond Sy, de zondag van dat prachtige weekend van 26 en 27 augustus ( wat een verschil met kómend weekend zal dat zijn..!) dat wij in de Ardennen kampeerden. We waren helemaal bovenlangs naar Bomal gewandeld, hadden daar, behalve een terrasje hehe, ook nog een stukje van de grote zondagsmarkt meegepikt en waren nu, aan de ándere kant van de Ourthe dus als op de heenweg, zo'n beetje terug naar Sy aan het wandelen. Eerst over een wat landelijk weggetje, maar na het oversteken van een weide ging het weer wat meer het bos in. Nog niet meteen het dónkere bos.. de zon kon hier nog tussen de boomkruinen doorschijnen. We werden bijna bedwelmd door de zoete geur van de springbalsemienen die hier in grote getale bloeiden..asy 00b.jpg

Voorbij dit vreemde, zo heel alleen in het bos staande, hek..asy 01.jpg

.. kwamen we bij een vrij steil pad naar beneden uit, gelukkig was er nog een leuning aangebracht, hoewel die niet overál even betrouwbaar leek..asy 02.jpg

Onderaan moesten we even een asfaltweg en een vangrail over om weer op een smal aflopend bospaadje uit te komen. Hier kwamen we dus wél wat wandelaars tegen die, tegengesteld aan ons, een georganiseerde tocht liepen. Er waren zelfs mountainbikers op bezig..! het maakte het paadje wat druk en glibberig, dus ik was blij dat we al snel weer een ander pad konden nemen.. al was dat af en toe wel even bukken door omgevallen bomen hehe..asy 02b.jpg

En toen kwamen we voor even het bos uit en volgden we een asfaltweg.. een hele rustige hoor.. we liepen hier al vaker ook.. deze helling bijvoorbeeld zag de vorige keer dat we hier wandelden helemaal paarsblauw van de vele maagdenpalm dat toen bloeide..asy 03a.jpg

.. en deze brug was een brug te ver voor Jaxon toen.. maar we gingen er dit keer niet overheen, dus hij kon opgelucht ademhalen hehe..asy 03b.jpg

Nee.. tóén gingen we naar Palogne.. dat recreatieterrein met uitspanning, waarna we de Ourthe overstaken om het betonnen pad helemaal terug naar Sy te volgen. Dit keer bleven we aan déze kant van de Ourthe.. en gingen we vóór Palogne alweer omhoog het bos in..asy 04.jpgasy 05.jpg

In eerste instantie was ik druk bezig met alweer heel wat mooie en vele varianten van paddenstoelen en zwammen te fotograferen..asy 06.jpgasy 08.jpgasy 07.jpgasy 09.jpg

.. maar het ging wel héél erg veel alleen maar omhoog zeg..! M'n beenspieren leken te branden.. heb duidelijk niet zo'n beste conditie als ik dacht! Op een geven moment dacht ik echt dat ik neer zou storten.. ik pakte een flinke boom vast en riep naar vriendlief, die alsmaar vooruit draafde met Jaxon, dat ik nu toch écht eventjes een pauzetje wilde..asy 10a.jpg

Hij wist dat er een klein eindje verderop een bankje stond.. en na heel even tegen de boom te hebben staan uithijgen, worstelde ik me ervan los op weg naar dat bankje.. en ik was niet de enige die wel eventjes van de voetjes wilde..!..asy 10.jpg

Hierna ging ik echt op halve kracht verder.. wilde nog wél terug in Sy zien te komen hè.. vriendlief is wel sterk, maar kan het hem niet aandoen mij te moeten dragen hahahahaaa! Dus ik genoot rustigjes van nog wat doorkijkjes vanaf het pad..asy 11.jpg

.. terwijl vriendlief daar nog voor van het pad afging..asy 12.jpg

Bij een oude boomstronk vól paddenstoeltjes nam ik even de tijd voor wat fotootjes..asy 13a.jpgasy 13b.jpgasy 13c.jpg

..vriendlief wachtte dan geduldig een eindje verderop..asy 14.jpg

En hoewel er héél af en toe nog wel een klein stukje omhoog ging..asy 15.jpg

.. ging het nu toch veelal bergáf.. pfjewww! En daar was gelukkig de schapenhelling boven Sy al..asy 16.jpgasy 17.jpgasy 18.jpg

.. we dachten zelfs een schapenruggetje te zien ook, meer naar beneden.. maar dat wisten we niet zeker. Wat ik wel zeker wist, is dat ik het wel zou gaan halen hoor.. ik bleef rustigjes doorwandelen, onderwijl nog steeds paddenstoeltjes vastleggend..asy 19a.jpgasy 19b.jpgasy 19c.jpg

..En natuuuuurlijk sloegen we Axels rots dit keer zéker ook niet over.. het was zijn 16e verjaardag geweest precies die zondag.. het was dus een soort van verjaarsvisite die we aflegden. Niet zo goed te zien op de foto, maar de hele helling was feestelijk in het roze van bloeiende tijmplantjes gestoken..asy 20a.jpg

Het laatste stukje pad gaat in haarspeldbochtjes naar beneden.. ook hier nog wat elfenbankjes..asy 21.jpgasy 21a.jpgasy 21b.jpg

Beneden in Sy aangekomen wandelde vriendlief linea recta met Jaxon naar de Ourthe, zodat die hond lekker kon afkoelen in het water.. ik echter sloeg eerst nog even af naar links om te zien of er echt schaapjes op de helling waren.. en inderdaad..asy 22.jpg

Terug op de camping werd snel het tentje ingepakt.. het was al laat geworden.. we hadden zo'n vijf uur gewandeld, het was al half 4 toen we het dorpje weer in liepen. Na het opruimen van het kampeerplekje en het afrekenen bij de campingbaas, streken we nog even neer op het terrasje van de Bonheur de Sy, voor een welverdiend drankje. Maar omdat ze reclame maakten voor vlaai, besloot ik, omdat het toch Axels verjaardag was die dag hè, om er ook een koffie met vlaai bij te nemen hehe.. bij feest hoort taart nietwaar..asy 23.jpg

Jaxon was al heel erg blij met de rust.. die deed z'n oogjes toe.. en die deed ie alleen nog heel eventjes open, toen ie in de auto moest springen.. de hele drie uur rijden naar huis hebben we hem niet gezien of gehoord.. maar hij is altijd wel zo braaf in de auto hoor hahahaa..asy 23a.jpg

Tjonge.. wat een geweldig mooi weekend was me dat.. asy 24.jpgzó blij dat we ervan geprofiteerd hebben toen het weerbericht zo gunstig was! We hadden eigenlijk komend weekend ook willen gaan.. om er onze verkeringsdag te gaan vieren. Maar als je de weersvoorspelling voor dít weekend nu bekijkt...!!! neueueueu.. ik denk dat we gewoon lekker thuis zullen gaan blijven.. ons Rotterdamse thuis hè! hehe! Wie weet komt er nog een mooi weekendje begin oktober (de rest van september zijn de weekends al bezet).. maar ik betwijfel of er nog lang gekampeerd kan worden dit jaar in onze lage landen.. 't wordt in de ochtend- en avonden nu algauw weer wat frisser hè. Dán de tent maar klaargelegd voor de herfstvakantie in wat zuidelijker oorden..!

GROETJESSS!!!

asy 25.jpg

08:23 Gepost door mizzD | Commentaren (19)

Haha er waren er twee heel uitgeput maar gelukkig was er taart aan het eind.:-)

Gepost door: Patrick | 07-09-17

fewww m'n tong hangt op de grond, 5 uur door berg en dal wandelen, jullie hebben energie te over, jawadde

Gepost door: fotorantje | 07-09-17

klimmen en dalen, langs de Ourthe Mizzd

een wandeling van 5 h op dergelijk terrein, daar zou ik behoorlijk spierpijn van krijgen..

wel een heel mooie wandeling met al veel veel paddenstoelen..

prettige dag

Gepost door: Willy | 07-09-17

@ Patrick..
Die taart maakte veel goed hoor hahahahaa!

@ fotorantje..
Géén energie meer over zal je bedoelen..! :-)))

@ Willy..
Ja, het was eigenlijk wel een beetje teveel van het goede.. ik krijg altijd pas na een hele dag spierpijn, dus het was die dinsdag erna geen goeie dag voor mij! :-)

Gepost door: mizzD herself | 07-09-17

Dat was wat men noemt een stevige wandeling, MizzD. Dat kruipt in de benen. Maar je hebt het gehaald en jullie hebben er met z'n allen van genoten. Dat stukje taart hadden jullie verdiend.
Groetjes !

Gepost door: Fluwijn | 07-09-17

@ Fluwijn..
Vond ik ook! :-) Vriendlief nam geen taart.. maar snoepte wél van dat stuk van mij mee! :-)

Gepost door: mizzD herself | 07-09-17

Je zegt zelf wel dat je geen goede conditie meer hebt maar ik denk dat ik je die wandeling niet nagedaaan zou hebben.
Zelfs Jaxon ligt er uitgeteld bij.

Gepost door: Noortje | 07-09-17

@ Noortje..
Ik hang niet vaak aan een boom uit te hijgen.. dus erg goed is die conditie écht niet hoor! hahahaa!
Honden zijn slim.. die gaan als ze moe raken, meteen compleet plat als het kan.. maar zodra je verder gaat, springen ze op en kunnen ze er weer goed tegen hoor! :-)
Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 07-09-17

Goede middag Mizz. Nou ik doe het je niet na hoor vijf uur wandelen, ik vind een paar kilometer op het vlakke hier al meer dan genoeg. Laat mij maar zwemmen om in beweging te blijven. Maar de paddenstoeltjes heb je mooi op de foto gezet en we konden zonder spierpijn met je meewandelen, dat is jouw verdienste :)

Gepost door: Haba | 07-09-17

@ Haba..
Graag gedaan! :-)))

Gepost door: mizzD herself | 07-09-17

Komende weekend is het echt al herfst, weer om paddenstoelen en zwammen te fotograferen.
Beter tussen de springbalsemienen lopen dan de brandnetels.
Zeker vreemd dat hek, dan is een omgevallen boom natuurlijk.
Samen met Jaxon de laatste loodjes afleggen.
Jullie hebben volop genoten. Hans

Gepost door: Hans | 07-09-17

Hé..., schone paddenstoelen, MizzD ! 'k Vermoed da'k nog meer zou blazen dan jij... Mooi, Axels rots in de bloemetjes. En bij een feest(je) hoort inderdaad taart.

Gepost door: Lies | 07-09-17

@ Hans..
Herfstbúien vind ik dan weer minder.. hopelijk is het zo af en toe ook nog droog!

@ Lies..
Ja hè.. hoort er gewoon bij! :-)

Gepost door: mizzD herself | 07-09-17

Zoveel uren wandelen zou ik niet kunnen. Ware het met de fiets dan zou dat zeker lukken ,maar ja op die paadjes zou het ook moeilijk zijn!! Jij bent er geraakt en dat geeft voldoening hé!

Gepost door: magda | 07-09-17

@ magda..
We kwamen op één pad wel mountainbikers tegen.. een vader en zoontje, maar dat jochie was net gevallen ook.. het leek of ie ribben gekneusd (of erger!) had. Er stonden al genoeg mensen om heen die hulp konden bieden, dus wij hebben geen ramptoeristje gespeeld en zijn doorgelopen. Maar nee.. ik zou niet met een fiets daar rond gaan rijden nee hehe.

Gepost door: mizzD herself | 07-09-17

Een hele wandeling en ja blazen hoort er mooi
En de paddenstoelen zijn er vroeg dit jaar

Oh ja je hebt gelijk dat bosbessen blauw zijn maar ik had iets met rood

Gepost door: Merel | 08-09-17

Het raakt mij dat jullie nog zo aan de verjaardag van jullie verloren vrienden denken, mooi!
Als hondeneigenaar kan ik alleen maar een voorbeeld nemen aan jullie.
Maar twijfel niet: ik zie onze jongen doodgraag.
Hij is mijn beste vriend.
Het lijkt mij echt wel paddo tijd te zijn.

Gepost door: pieterbie | 08-09-17

Zoals het vandaag heeft geregend is ook mij beetje te veel :) Hans

Gepost door: Hans | 08-09-17

@ Hans..
Inderdaad.. en ik vrees dat we er nog niet vanaf zijn..! Maar liever dít dan de ellende zoals op St. Maarten hè!