09-09-17

Het duurde wat langer..

ao 25k.jpgIk was dus op wandel met Jaxon in het Overkamppark in Dordrecht, gelegen direct in de buurt van het AlbertSchweitzerziekenhuis (Dordwijk), waar ik zussie ardnas en haar oudste dochter had afgezet, omdat nichtje op controle moest na haar ooroperatie. In de tussentijd liet ik Jaxon dus even uit in alweer het derde Dordtse park dat wij de laatste twee maanden zagen hehe. We waren vanaf een parkeerplekje in Dubbeldam ( de oude wijk die eraan grenst aan de andere kant) al een aardig rondje aan het lopen.. en we waren inmiddels op het wandelpad onderaan de Randweg, de N3..ao 27.jpgao 28.jpg

Hierna moesten we rechtsaf slaan om voor het landgoed en het kasteeltje van Dordwijk langs te wandelen.. direct om de hoek is een hek dat toegang geeft tot het landgoed, dit is niet de hoofdingang hoor..ao 29a.jpgao 29b.jpg

Wél is te zien dat het op dit fietspad dus echt wel druk was.. gelukkig kwam dat verkeer wel zo'n beetje in golven.. hoefde niet constánt Jaxon kort te houden. Aan de andere kant van het pad is het Dubbelmondepark, dat is nog veel nieuwer dan het Overkamppark, maar ook mooi natuurlijk aangelegd..ao 30.jpg

En daar was het kasteeltje.. kreeg het door het tegenlicht niet zo goed op de foto..ao 31.jpg

Ik kón hierna via een bruggetje  wel het Dubbelmondepark in gaan als ik gewild had..ao 32.jpg

.. maar in dit park lopen Schotse Hooglandrunderen los rond.. en dat dan met zo'n angsthaas aan de lijn..? neee.. we bleven wel gewoon het pad volgen, waarbij we nu wél langs de hoofdingang tot landgoed Dordwijk kwamen.. ao 33.jpgao 34.jpg

.. het was er best mooi, vooral door het uitzicht op de singel met al dat mooie groen eromheen..ao 35a.jpgao 35b.jpgao 35c.jpg

Ik moet zeggen dat ik die bruinbehaarde koeien niet gezien heb, terwijl we daar zo aan de overkant van het water liepen.. maar dat wil natuurlijk niet zeggen, dat we ze niet tegengekomen zouden zijn als we door dat parkje gelopen zouden hebben hè hehe. Nu zagen we alleen een vissende reiger.. ook mooi en láng zo eng niet voor die hond hehe..ao 36.jpg

In ieder geval zagen we wél het hardblauwe bruggetje alweer in de verte.. daarachter stond de auto al.. ao 37.jpg

.. net voorbij dit prachtige huis..ao 38.jpg

Ik reed richting het ziekenhuis, maar omdat ik met zussie afgesproken had, dat zij, als ze klaar waren, naar het parkeerterreintje bij het park zouden komen, reed ik eerst daarheen.. ze zouden er al kunnen staan hè. Maar nee.. nog niet, maar er was nu wél een parkeerplaatsje vrij, waar ik dan maar even op ging staan wachten. Het duurde nog al, dus smste ik eens waar ze bleven.. zaten ze nog in de wachtkamer! de boel liep uit.. what else is new in a Dutch hospital hé? Nouuu.. in dát geval ging ik liever nóg een klein stukje het park rond dan maar in de auto zitten wachten hè.. en Jaxon was het met me eens hehe, dus die auto uit..ao 39.jpg

.. en over dat witte bruggetje, waar Jaxon die vrijdag ervoor niet overheen gedurfd had.. omdat ie wat geroken had..ao 40a.jpgao 40b.jpg

Ja.. tóén stonden de witte geitjes die in deze weide mogen leven daar net over het bruggetje achter het hek! Nu waren ze nog in het hok daar achteraan..ao 41a.jpg

Maar zodra wij eraan gewandeld kwamen wisten ze niet hoe snel ze aan moesten komen rennen hahaha..ao 41b.jpgao 42.jpg

.. en Jaxon wist niet hoe snel ie weer terug het bruggetje over moest hahahaha! Dag geitjes.. we gingen dan inderdaad maar terug hehe..ao 43.jpg

.. en naar links het park verder in, waar we sommige paadjes wél en andere weer nog niét al gedaan hadden, maar aaach, het was heerlijk weer hè, dus wat maakte het uit..ao 44a.jpgao 44b.jpgao 45.jpg

Mooie treurwilg.. en dat struikje bij de sloot was al aardig verkleurd..ao 46.jpgao 47.jpgao 48.jpg

Nog een stukje fietspad wat we nog niet hadden gehad.. met rechts uitzicht op het park dus en links nog een stukje landgoed..ao 50.jpgao 49a.jpg

ao 51.jpgao 52.jpg.. geen flauw idee wat dat voor hokje met dat pannendakje is daar op het landgoed hoor!
Hierna wandelden we het park weer in.. er lagen veel eikeltjes op de grond..ao 53.jpg

ao 55.jpg.. en langs het speeltuintje.. er was toevallig niemand, maar moet zeggen, dat ik dit speeltuintje toch wel vaak gebruikt zie worden hoor als ik hier eens ben.. en dat voor zo'n best afgelegen plek..ao 54a.jpgao 54b.jpgao 54c.jpg

We wandelden nu evenwijdig aan de weg langs het park.. in het riet langs de singel zag ik rietsigaren groeien..ao 56a.jpgao 56b.jpg

.. en deze speciale appeltjes in een soort van conifeer die ik niet ken..ao 56c.jpg

Toen viel m'n oog op de vlag die bij het politiebureau wapperde..ao 57.jpg

.. en vond ik het tijd worden eens terug te gaan naar de auto. Op weg daarheen zag ik ineens tussen de struiken een paar stoelen.. ao 58.jpg

Hmm.. behalve struikróvers bestaan er zeker ook struikzítters..? hihi. Enfin.. nog geen vijf minuten nadat Jaxon en ik terug bij de auto waren, kreeg ik een smsje van zussie dat ze alleen nog oordruppels bij de ziekenhuisapotheek moesten halen en dan naar mij toe zouden komen. Mooi.. tegen de tijd dat ze bij ons zouden zijn, was ik vast alweer wat uitgerust van de uiteindelijk toch wel redelijk flinke wandeling door dit Overkamppark. En ik denk dat Jax het helemaal niet erg vond dat de controle-afspraak van nichtje zo uitliep hè hehe.

FIJN WEEKENDDD!!!

ao 60.jpg

09:01 Gepost door mizzD | Commentaren (15)

Een prachtig natuurgebied en wat ook opvalt is die fietspaden bij jullie, daar kunnen ze hier nog iets van leren hoor.

Gepost door: Patrick | 09-09-17

Goede middag Mizz. Arme geitjes, die dachten vast wat lekkers te krijgen, maar door en angsthaashond worden er geen boterhammen uitgedeeld natuurlijk. Maar gelukkig dat je het weer van vandaag of gisteren niet hebt gehad, want dan hadden jullie in plaats van lekker wandelen, misschien wel moeten zwemmen. Hier is net weer een donderbui met veel regen voorbij getrokken. Maar ach ik mag blij zijn dat ik niet in St Maarten woon.

Gepost door: Haba | 09-09-17

@ Patrick..
Wat ik minder vind, is dat fietsers tegenwoordig vaak ook gebruik mogen maken van de paden dóór de parken.. daar komen ongelukken van met slechthorende wandelaars zoals ik ben..!

@ Haba..
Misschien wel dat ze dat dachten, maar ik heb toch nooit boterhammen bij me hehe ook niet als ik niét met die angsthaashond loop. :-)
Hier is het weer vandaag beter.. gisteren was het de hele dag regen.. nu schijnt de zon! Maar er zijn hier inderdaad nog geen overstromingen en/of hurricanes nee.. gelukkig maar!

Gepost door: mizzD | 09-09-17

Van zo'n klein huisje is iets 'groots/schattigs' te maken, MizzD, zeker weten ! En die stoelen..., zo lang stonden die daar nog niet, raar...

Gepost door: Lies | 09-09-17

@ Lies..
Denk achteraf dat het een soort schuilhutje is.. voor als mensen overvallen worden door een bui als ze daar, helemaal achteraan op het landgoed, zijn. Maar er zou inderdaad best wat leuks van te maken zijn ja.
Het waren meer een soort van barkrukken.. hoger dan gewone stoelen. Weet niet wie ze daar neergezet hebben en waarom.

wachten aan het ziekenhuis

groot gelijk dat je van de nood een deugdmaakte Mizzd

groeten

Gepost door: Willy | 09-09-17

mooi park bij dat kasteeltje, eerder een grote villa die op een kasteel lijkt :-)
dat laatste huisje, vast en zeker van hans en grietje

Gepost door: fotorantje | 09-09-17

@ Willy..
Ja, het is altijd langer wachten dan je gedacht had hè!

@ fotorantje..
Ik las dat het een kasteelboerderij is.. dus je hebt dat goed gezien! :-)
Hmm.. geen heks gezien.. of misschien die met dat fototoestelletje..? ;-)))

Gepost door: mizzD herself | 09-09-17

... of hoe men het nuttige met het aangename combineert.
...en toen kwam er een geitje met een varkenssnuit en het vertelsetje was bijna uit.
Jij weet te genieten van de natuur hé.

Gepost door: Gidsjoris | 09-09-17

@ Gidsjoris..
Aaaach.. dat geitje had toch geen varkenssnuitje?.. het was gewoon een aardig geitje! :-)
Een park is in wezen geen natuur, want: door de mens aangelegd hehe.. maar já.. ik hou van de natuur.. word er rustig van in m'n hoofd.

Gepost door: mizzD herself | 09-09-17

Wachten is maar saai en je kon dus evengoed een mooie wandeling maken. En mooi was het zeker. En moest zussie vroeger uit het ziekenhuis gekomen zijn ,dan kon ze je zeker een seintje geven met haar gsm.

Gepost door: magda | 10-09-17

@'k Kom terug, MizzD, wellicht te vroeg.
Fijne 'zon'dag !

Gepost door: Lies | 10-09-17

@ magda..
Daarom! :-)

@ Lies..
't Is uitslaapdag. ;-)

Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 10-09-17

haha, en het feit dat haar afspraak uitliep zorgde voor een uitgebreid verslag.
Mooie foto's, die ontzettend goed verzadigd zijn, vind ik.

OT: ja, dat bord vis was voor ons tweetjes, maar dan zelfs was het er toch over.
Maar goed, als het elke dag niet zo is...

Gepost door: pieterbie | 10-09-17

Een prachtige omgeving daar kun je blij verdwalen.