02-10-17

Geduld is een schone zaak..

asy 00a.jpgIk was dus druk bezig om de bloemetjes en vlindertjes vast te leggen, langs dat karrensporenpaadje waar vriendlief, Jaxon en ik ondertussen op uitgekomen waren, tijdens onze wandeling rondom Sy, zaterdag de 23e. Ik zag wat boerenwormkruid en wilde tijm en vooral dat laatste was blijkbaar erg aantrekkelijk voor vlinders, want ik zag er diverse soorten rondfladderen. De dagpauwoog is altijd heel goed herkenbaar aan.. nou ja, die pauwenogen op de vleugels hè! hehe. Dat kleine gespikkelde vlindertje moest ik wel opzoeken.. en ik denk bijna zeker te weten dat dat een vuurvlindertje is..asy 00b.jpgasy 00c.jpg

Enfin.. het was eventjes wat anders dan paddenstoelen hè hehe.. maar vriendlief en Jaxon waren inmiddels alweer uit beeld verdwenen.. ik denk omdat er wééral koeien in de weiden aan weerszijden van het pad stonden..asy 01a.jpgasy 01b.jpgasy 01c.jpg

Ik vond m'n gezelschap terug op en bij een bankje bij het oorlogsmonumentje dat aan het einde van dit pad aan de weg staat..asy 02a.jpgasy 02b.jpg

Deze plek is genoemd naar één van de in beide wereldoorlogen gevallen militairen, die middels dit monumentje herdacht worden, sgt. Emanuel Rykx. Op het monumentje zag ik deze leeuwenkop, die een beetje benauwd kijkt vind ik.. zou ie ook geen sleuteltje voor het toiletgebouw hebben gekregen? hahahahaa..asy 02c.jpgasy 02d.jpg

Wij vervolgden na een korte pauze onze weg (een véél kortere pauze dan we hier ooit hielden toen Axel nog maar klein was en wij nog niet wisten dat je met zo'n jonge hond nog niet zo ver mocht wandelen.. we waren toen al naar Hamoir en al gewandeld en het beestje was zó moe, dat ie hier een uur of twee diep heeft liggen maffen hehe we hebben maar gewacht tot ie wakker werd ,eerdat we, via een zo kort mogelijke route, terug naar Sy gingen wandelen!).. een klein stukje via de asfaltweg, maar na de bocht konden we meteen al het bos weer in..asy 03.jpgasy 04a.jpg

In het begin heb ik weinig foto's gemaakt, want het was daar heel erg modderig, ik moest opletten niet uit te glijden in de bruine drab die op hopjesvla leek hehe. Maar toen het pad droger werd, en er overal paddenstoelen bleken te staan, werd de camera natuurlijk weer actief..asy 04b.jpgasy 04c.jpgasy 04d.jpgasy 04e.jpg

Vriendlief en Jaxon wandelden gestaag door hehe..asy 05.jpg

.. maar dat weerhoudt mij er nooit van toch de dingen te fotograferen die me opvallen, of die ik mooi vind..asy 06.jpg

Vlakbij waar vriendlief me weer op stond te wachten zoomde ik nog in op deze paddenstoeltjes..asy 07.jpg

.. en toen wilde ik een twelfie maken bij zo'n schattig oud blauw wegwijsbordje.. asy 08a.jpgmaar zoals ie wel vaker doet als we op 'verkeringsweekend' in Sy zijn, gaf vriendlief me bij verrassing ineens een zoen toen ik afdrukte! Toen ik keek of die foto wel gelukt was, zag ik dat de camera nog ingezoomd had gestaan.. we stonden er heel groot en niet al te scherp op hahahahaa (maar hij was wél leuk!)! Er moest er nog maar eentje genomen worden hoor.. en toen gaf ík bij verrassing vriéndlief eens een zoen voor de foto, dat had ie niet verwacht hahahaaa..asy 08b.jpg

Hierna begon de afdaling naar Palogne, dat recreatieterreintje, waar ook een café-restaurant bij is met een terras.. daar wilden we wat gaan drinken. Eerst het bos maar uit.. de zon scheen prachtig door de bomen..asy 09a.jpgasy 09b.jpg

Vriendlief en Jaxon waren het eerste beneden hehe..asy 10a.jpg

.. we wandelden langs het huis van Logne..asy 10b.jpg

.. over het kleine zijriviertje van de Ourthe, de Lembrée..asy 11a.jpg

.. het terrein van Palogne op.. het was er druk, dus we gingen in eerste instantie op het zijterras zitten..asy 12a.jpg

En toen begon het wachten.. en wachten.. en wachten.. het duurde zó lang, dat vriendlief die twee drankjes van ons maar zelf binnen wilde gaan halen. Maar hij kreeg het niet mee! als je op het terras zat, moest je wachten op de bediening pfff. Wij hebben ons al vaker zitten ergeren daar op dat terras.. de bediening lijkt zich de benen uit het lijf te lopen, maar gaan altijd aan óns voorbij!asy 12b.jpg Dat zijterras.. dat ging het dus niet worden, daar zag je helemáál niemand komen.. dus zodra er vóór een plekje vrijkwam, gingen we daar zitten. Toen er eindelijk een meisje onze bestelling op kwam nemen, bestelde vriendlief behalve de drankjes ook nog een frietje erbij.. hij had trek gekregen van alle etensgeuren rondom ons. Enfin.. het duurde weer minstens een kwartier eerdat de drankjes gebracht werden.. waarbij het meisje meteen om betaling vroeg. Van de drankjes welteverstaan.. over de friet werd niks gezegd. Nou ja.. wij dachten, de keuken zal wel een eigen kas bijhouden.. en leegden onze glazen.. de dorst was in dat uur wachten niet minder geworden! Hierna wachten we nog minstens een kwartier op dat frietje, maar er kwam niks. We waren het al een tijdje meer dan zat en vriendlief nog het meeste.. op een gegeven moment zijn we maar gewoon opgestapt.. we hadden daar bijna anderhalf uur gezeten en onze goeie wil getoond.. hoe lang kan het bakken van een patatje duren? dan maar niet hoor. Hup de brug over de Ourthe over..asy 13a.jpgasy 13b.jpgasy 13c.jpg

.. en dit is ook een soort van groepsportretje.. zie je wel? hehe..asy 13d.jpg

Aan het pad langs de oever van de rivier groeiden en bloeiden de springbalsemienen volop.. als deze, en ook het Japanse knoopkruid dat hier ook veel groeit, allemaal bestreden moeten gaan worden (omdat het invasieve exoten zijn), zal het hier een kale boel gaan worden..asy 14a.jpgasy 14b.jpg

Ach, dat betonpaadje langs de Ourthe.. we liepen het al zó vaak, maar het blijft toch wel mooi hoor.. én vlak, da's aan het einde van een lange wandeltocht ook weleens fijn hehe..asy 15a.jpgasy 15b.jpgasy 16.jpg

Morgen het allerlaatste stukje van ons weekendje in Sy.. waarbij er verregaande conclusies getrokken gaan worden voor de toekomst.. oh oh!

GROETJESSS!!!

asy 17.jpg

08:29 Gepost door mizzD | Commentaren (14)

Goede morgen Mizz. Mooi zo langs de Ourthe, maar ik vrees dat er iemand met een flinke trek aan het wandelen is. Soms zou je die bediening. . . . . gewoon de helft van een bestelling niet doorgeven.
Ik wens je een fijne maandag toe, ik ga zo mijn kilometer+ weer zwemmen zoals elke maandag en vrijdag.

Gepost door: Haba | 02-10-17

@ Haba..
Het verbaast me altijd weer dat het daar op dat terras altijd zo druk is.. dan wordt toch vast niet iederéén zo'n tijd genegeerd als wíj toch vaak het idee hebben dat ze doen. Eigenlijk zijn we pas van de laatste tijd weer eens daar wat gaan drinken, we hebben het járen niet gedaan omdat die bediening daar altijd zó traag is. Maar ja.. het is zowat het enige cafeetje daar in de omgeving..!
Maar vriendlief zat er niet mee hoor.. we zouden dat frietje toch al delen want zó'n honger hadden we niet. Nu namen we later maar een sultanakoek uit de rugzak. :-)
Hoop dat je fijn gezwommen hebt!
Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 02-10-17

'Schat'tige foto's, MizzD ! Pfff..., service..., soms ver te zoeken... Knap lijnenspel in je groepsfoto.
Verregaande conclusies... ? Je kijkt er elke keer eer zo naar uit ! Hopelijk positieve dus !?

Gepost door: Lies | 02-10-17

@ Lies..
Ik vrees van niet Lies.. soms moet je stoppen op een hoogtepunt.. en wat dat betreft zijn we al te laat. :-(

veel mooie plaatjes!!

Gepost door: fotorantje | 02-10-17

De omgeving blijft er fantastisch maar camping en horeca hollen er achteruit zo lees ik.
Wel heel erg jammer want jullie genoten er altijd zo. Dus jullie moeten op zoek naar wat anders wat niet te ver weg is vrees ik.

Gepost door: Noortje | 02-10-17

mooi die spontane zoen

jij wandelt heel wat km af , ik doe het al joggend . Vanavond weer

Gepost door: merel | 02-10-17

Dat kan je al eens vaker voor hebben dat je daar zit te wachten en ze zien niet om maar voor mij is het ook simpel, gewoon opstappen. :-)

Gepost door: Patrick | 02-10-17

@ fotorantje..
Ja, het is en blijft er mooi hè, vooral als het zonnetje schijnt!

@ Noortje..
Je slaat de spijker op z'n kop. Wat ik alleen vrees is dat het er dan niet zo snel meer van zal komen.. nu is het: mooi weerkomend weekend?, hup naar Sy. Als je nog moet gaan zitten verzinnen of zoeken waar je naar toe zult gaan, wordt het al lastiger.

@ Merel..
Joggen kan ik niet, maar wandelen gaat gelukkig nog steeds.

@ Patrick..
Het is daar praktisch élke keer raak.. we denken weleens dat ze horen dat we Nederlanders zijn en dat ze daar misschien een hekel aan hebben.. weet het echt niet hoor, maar rond ons heen zien we altijd van alles op tafel komen..!

Gepost door: mizzD herself | 02-10-17

die zoen valt me hier het meest op Mizzd

over de bediening inde horeca, valt heel wat te zeggen..
als het echt te lang duurt, ben ik ook weg...

verregaande conclusies..daar word ik curieus van

prettige avond

groeten

Gepost door: Willy | 02-10-17

@ Willy..
In goed of in slechte zin.. die zoen? hahahaha!

Ooit eens zó lang moeten wachten, eerdat we konden betálen, dat ik éérst opstond en alvast weg liep (we dachten dan komen ze wel sneller).. uiteindelijk is vriendlief dus ook weggegaan.. en niemand die 'm achterna kwam..! Voelde me er niet eens ongemakkelijk bij hoor.. als het zó moet is het hun eigen schuld.. en we blijven niet de hele dág wachten!
Groetjessss!

Gepost door: mizzD herself | 02-10-17

komt bekend voor als je foto’s maakt, wacht even op mij.
je hebt de vlinders mooi op de lens gevangen.
Oorlogsmonumenten kom je daar regelmatig tegen.
Het leuke is dat je foto’s maakt van waar een ander gewoon aan voorbij loopt.
love is in the air. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Gepost door: Hans | 02-10-17

aie, dat viel idd wel tegen zo lang moeten wachten.
En geen verontschuldiging of niks.
Waalse toestanden, hé.
Wat een tijdverlies, zou voor mij ook een domper op de vreugde zetten.

Gepost door: pieterbie | 04-10-17

OP die manier gaan ze gene klanten winnen voor hun zaak, want daar maak je toch geen reclame voor hé!
En met al je paddenstoelen op je blog te zien ,ben ik zelf maar eens in een bos gaan wandelen. Alleen heb ik geen verstand van paddenstoelen. Leuk vind ik ze allemaal dat wel.