30-10-17

..en alwéér verkassen!

ape 00.jpgDie routes waren in gradatie niet te moeilijk voor vriendlief en de vrienden hoor.. zij klimmen meestal routes die in het klimgidsje gewaardeerd worden vanaf 4 tot 6.. 1,2en 3 zijn dan super gemakkelijk en vanaf 6+ wordt het veel te moeilijk voor hen. En déze routes waren zo'n beetje 5! Maar in één van de nieuwere klimgidsjes stond vermeld, dat de routes opnieuw behaakt moesten worden en de mensen die dat gingen doen, hadden het leuk gevonden om de pionier-klimmers, die die routes ooit voor het eerst hadden uitgezet, daarbij te raadplegen. En díé hadden het dan weer grappig gevonden om de haakafstand ( dus de lengte tussen twee haken) terug te brengen naar hoe het origineel was.. dat was dus wat meer dan tegenwoordig gebruikelijk is. Maar dat betekende dus dat die afstand voor ónze klimmers als véél te groot en dus onveilig ervaren werd.. na een paar moeizame pogingen (waarbij altijd wél de veiligheid in het oog gehouden werd) werd er besloten te stoppen op dit stuk.. er kwamen nog meer dagen hè.. en er waren nog meer klimgebiedjes. Dus toen we Jaxon gevonden hadden..ape 01.jpg

.. haha, hij had écht een goeie schutkleur hè, daalden we weer het pad af..ape 02a.jpgape 02b.jpg

.. geen al te moeilijk paadje hoor, voor mij ook niet.. het enige stukje dat ik wat eng vond was het 'zadel' in de rode rotsband vóór de Mont St. Victoire, de 'deuk' die je over moest om bij de grijze rotsen te komen. Die was wat glad, maar vriendlief hielp mij daar gewoon even door me een handje toe te steken. Dat was trouwens niet dít stukje.. daar kon je heel gemakkelijk je weg wel vinden..ape 02c.jpg

En toen haarspeldbochtten we terug naar de camping..ape 03.jpg

.. waar na het douchen weer veelvuldig met de anti-muggenspray gespoten werd.. óók door mij, want hoewel ik die mugjes niet voelde prikken en ik ook geen bulten zag verschijnen, déden ze dat wel, die muggen.. getuige de vele rode bloedpuntjes op m'n kuiten. Blijkbaar reageerde mijn huid er anders op dan die van vriendlief, die meteen grote rode bulten had.. maar geprikt werd ik toch wel. En we besloten sámen met de vrienden de knoop door te hakken en toch nóg maar een keertje te gaan verkassen.. dit was gewoon echt niet leuk meer. De beheerder van de camping sproeide diverse malen per dag de hagen rondom de kampeerplekjes.. we denken dat dát de oorzaak van de vele muggen was daar op die camping. Maar alsmaar van die rommel op je lichaam spuiten om die rotbeestjes weg te jagen.. dat is natuurlijk ook niet echt gezond. Nope.. we zouden de volgende dag maar weer in gaan pakken. Omdat wij het kleine plaatsje Peynier helemaal nog niet bekeken hadden. besloten we dat vóór het eten nog even te gaan doen.. Jaxon moest ook nog uit, dat kon mooi eerst in het bos. Maar éérst ging vriendlief dan maar afrekenen bij de receptie voor de twee nachtjes die we er uiteindelijk maar zouden staan..ape 04a.jpg

De mevrouw vond het heel jammer maar kon het wel begrijpen. Wij vonden het ook heel jammer (de vriendelijke dame had de dag ervoor nogalliefst aangeboden op Jaxon te passen als wij een stad wilden gaan bekijken..! echt heel lief!), maar die muggen waren er echt over!ape 04b.jpg

En toen op pad dus..ape 05a.jpg

Het werd al later op de middag, maar de zon scheen nog door de boomkruinen heen, wat soms een merkwaardig effect gaf..ape 05b.jpgape 05c.jpg

Toen we bij deze crossfietsen-baan aankwamen..ape 06.jpg

.. wisten we dat we aan de rand van het plaatsje waren aangekomen, via een steil paadje daalden we er naartoe af en deden een sightseeing-rondje..ape 07a.jpgape 07b.jpgape 08a.jpg

Ook in het stadje zelf ging het veel op en neer hoor..ape 08b.jpg

.. maar het zag er ook weer heel aardig uit allemaal..ape 08c.jpgape 08d.jpgape 09.jpgape 10a.jpg

De fontein zorgde even voor opgetrokken wenkbrauwen, maar toen zagen we dat die mansfiguur een vis in z'n handen had hahahahhaa..ape 10b.jpg

En jawel hoor.. op één van de laatste deuren waar we langsliepen zat een..ape 11.jpg

Hierna maakten we twee foute keuzes.. allereerst gingen we een trap af waarvan we dáchten dat ie bij een paadje naar het bos uit zou komen.. maar dat deed ie niét! Om niet helemaal weer terug te hoeven lopen (het begon donker te worden hoor!), moesten we via een héél steil paadje een droge greppel oversteken.. met wat hulp van vriendlief lukte mij dat ook. Hierna konden we dan toch het bos in, maar namen we bij een t-splitsing de verkeerde afslag hehe.. en toen liepen we toch nog langs de weg terug.. hahaha! Ik vond het niet zo erg, want zo'n onbekend bos in het donker..? brrr liever niet hoor! ape 12a.jpgHierna was het eten en al snel naar bed, want we moesten de volgende ochtend dus inpakken en wegwezen. De vrienden met hun campertje waren al snel klaar.. die gingen naar het klimgebiedje dat ze al op het oog hadden. Wij besloten het klimmen voor vandaag maar te laten zitten.. we moesten eerst nog naar de nieuwe camping om de tent weer op te zetten.. het zou allemaal veel te vermoeiend worden en het was vakantie per slot van rekening hè hahahaha! En dus reden we rustig op weg naar Beaurecueil, waar de derde camping zou zijn.. op deze hadden we 14 jaar geleden ook gestaan, dus we wisten wel waar ie ongeveer lag. Op weg erheen zagen we dat de Mont Sainte-Victoire behoorlijk in de wolken lag..ape 12b.jpgape 12c.jpgape 12d.jpgape 12e.jpg

ape 12f.jpgBij de camping aangekomen werd meteen aangevangen met het uitzoeken van een plekje.. ze hadden hier een apart deel voor tenten tegenwoordig.. goooh, dan zouden onze vrienden met hun campertje dus niet naast ons kunnen staan. Gelukkig wel áchter ons, want wij kozen een plekje aan de grens hehe, waar we even een broodje aten, het was al lunchtijd geworden ondertussen..ape 13.jpgape 13a.jpg

Het uitzicht vanaf de tent was op een paar prachtige herfstbomen..ape 14.jpg

Toen vriendlief eventjes naar de wc ging, blies ik in allerijl een paar ballonnetjes op, want ja.. het was die dag de 14e oktober.. m'n liefste was jarig! Ik had dat niet vergeten, maar met dat verhuizen leek het me niet handig die ochtend vróég al ballonnetjes op te hangen hè hehe..ape 15a.jpgape 15b.jpg

Hierna gingen we maar eens een wandelingetje maken.. we wilden eigenlijk naar het stuwmeer wandelen, waar we zoveel jaren geleden met Axel, op een wat minder mooie dag, ook geweest waren. Maar dit keer was het weer super mooi en vooral ook warm weer.. dus ik kan wel alvast verklappen dat we dat meer niet gehaald hebben.. maar de wandeling was tóch wel leuk hoor. Eerst een klein stukje langs de weg waar de camping aan ligt..ape 16a.jpgape 16c.jpg

ape 16b.jpgDat was eigenlijk wel een nadeel hier.. bij déze camping was er voor vriendlief dus geen mogelijkheid om 's morgens en 's avonds even een móói rustig wandelingetje met de hond te doen.. er was alleen de berm van de weg. Er was ook geen plaatsje.. Beaurecueil stelt niks voor, da's een gat met een paar huisjes.. gelukkig biedt de camping een broodservice, je kon er je broodjes voor de volgende dag bij de receptie bestellen.
Na een kwartiertje wandelen, konden we dan toch het bos in..ape 16d.jpgape 17.jpg

De wandeling naar het stuwmeer was zo'n 8km.. normaal wel goed te doen, maar het pad erheen ging het bos uit en je liep in de volle zon verder omhoog.. ape 17a.jpg

.. ik liep al behoorlijk te puffen, toen vriendlief zei dat ie het niet zag zitten, zo'n eind in die warmte.. en Jaxon waarschijnlijk ook niet. Ik was er niet rouwig om hahahahahaa.. we sloegen af terug het bos weer in en dronken wat op een picknickbankje..ape 17b.jpgape 17d.jpgape 18a.jpgape 18b.jpg

Zo.. toch weer een stukje van het verslag gemaakt, ondanks de leuke maar vermoeiende dag in Dierenpark Amersfoort. groepsfoto1.jpg

Hoe dát was, zal hier ook nog weleens op het blog gaan komen.. maar ik maak toch echt eerst het vakantieverslag af hoor!

GROETJESSS!!!

ape 19.jpg

06:00 Gepost door mizzD | Commentaren (17)

Ik zag in eerste instantie niet dat Jaxon op die rotsblok lag. Hij heeft inderdaad een prima schutkleur.

Jammer dat jullie weer moesten gaan verkassen maar als je zowat door de muggen wordt opgegeten zit er toch echt niets anders op.

Gepost door: Noortje | 30-10-17

@ Noortje..
We konden gelukkig zijn touwtje volgen.. hij zat aan het einde ervan hehe.
Allebei m'n kuiten bleken lek geprikt.. de bulten kwamen later pas.. en waren behoorlijk pijnlijk. Te meer omdat ik ook nog es allergisch bleek voor dat smeerseltje dat vriendlief gekocht had.. ik weet niet hoor, mijn huid reageerde echt heel anders dan dat van alle anderen.. zal dat de overgang zijn?

Gepost door: mizzD herself | 30-10-17

zag er nochtans een mooie camping uit maar die muggen tja dat is geen pretje
prachtig die bergen
en zo mooi waar jullie hier op het laatst aan de picknickbank zitten

super de grote familiegroep, een selfie met allen zit er niet echt in denk ik :-)

Gepost door: fotorantje | 30-10-17

@ fotorantje..
Ja het was echt wel een mooie camping, met supersanitair en heel vriendelijke mensen, maar die muggen, dat was echt geen doen.. we werden de hele tijd belaagd.
De omgeving van de Mont St. Victoire is echt supermooi ja qua natuur.

Euhmm.. nee, een selfie wordt lastig hehe.. maar ik nam 'm wél zelf.. heb mezelf er maar in geshopt. :-)

Gepost door: mizzD herself | 30-10-17

Ik had je postje waarschijnlijk niet helemaal gelezen want ik had de familiefoto hier niet gezien. Leuk dat je op deze er wel opstaat.

Gepost door: Noortje | 30-10-17

Ja als het te erg werd met die muggen dan was dat het beste wat je kon doen, die andere camping. Gelukkig zijn er daar veel keuze in de Provence.

Gepost door: Patrick | 30-10-17

zonde van die muggen Mizzd..

en een groepsfoto die er mag zijn

groeten

Gepost door: Willy | 30-10-17

@ Noortje..
Ik heb 'm later toegevoegd vandaag.. maar toen had je nog niet gereageerd.
Ja heb mezelf erin geshopt.. met een fotootje dat vriendlief van mij nam in de dierentuin, want ik kreeg vandaag de groepsfoto die grote zus ook nog maakte maar die was behoorlijk onscherp.

@ Patrick..
Heel veel keuze heb je niet zo laat in het jaar.. denk dat we alles wat open was nu gehad hebben hehe.

@ Willy..
Of hoe een mini-beestje ervoor kan zorgen dat je je hele hebben en houwen weer inpakt hè.. jammer maar helaas.

Gepost door: mizzD herself | 30-10-17

Goede middag Mizz. Jaxon heeft gelukkig een rood touw zodat jullie hem ondanks de schutkleur toch op kunnen sporen. Nu neem ik aan dat hij ook wel zou komen wanneer jullie hem roepen, of is dat een hond die denkt: "Laat ze maar even roepen, ik lig veel te lekker om naar ze toe te gaan" Dat zou ook nog kunnen. Verder weer mooie vakantiefoto's.

Gepost door: Haba | 30-10-17

@ Haba..
Meestal wel ja hehe.. na zo'n dagje soezen onderaan de rotsen wil ie wel weer eens op stap hoor! :-)
Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 30-10-17

Denk dat ik al veel moeite met klimroute 1 zal hebben.
Heb altijd veel respect voor klimmers.
Een helpende hand is wel fijn om gezond beneden te komen, vertrekken door de overlast van muggen is dan ook verstandig.
Jaxon is netjes geparkeerd. LOL
Dan zou je haast nog verdwalen tijdens je laatste avond op de camping.
Beaurecueil, oude tijden herleven.
Een hele club in het dierenpark Amersfoort. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Gepost door: Hans | 30-10-17

Hoi Mizzke!
Jaxon gaat helemaal op in die rotsblok. Je moet echt goed kijken!
Jammer van die muggenplaag, maar ik zou zeker ook weg zijn. Da's geen leven als je maar steeds geprikt wordt! Ik zou gek worden van de jeuk want ik ben ook allergisch aan de beten van sommige muggen! Leuk is anders!
Groetjes!

Gepost door: lena | 30-10-17

Amai, MizzD, Jaxon kan doorgaan voor 'onvindbaar'. Leuke stadsbeelden !
Wat een toffe 'verjaardags'bende !

Gepost door: Lies | 30-10-17

@ Hans..
Voor mij maakt het niet wát de gradatie is.. ik vind er sowieso geen lol aan om zelf te klimmen, dus ik probéér het niet eens.
Ja.. Jax zat daar netjes hè.. én legaal want toen waren we nog wel klanten van de camping hahahaha!

@ lena..
Ik bleek allergisch.. of nou ja.. eerder gevoelig denk ik, voor de antijeuk-crème.. daar heb ik een vervelende nacht van gehad! Ik was op een gegeven moment net een negatieve vliegenzwam.. wit met rode stippen..! hahahaha! Leuk is anders inderdaad!

@ Lies..
Ik dacht altijd van Axel al dat ie een goeie schutkleur had, maar Jax doet er zéker niet voor onder! :-)

Gepost door: mizzD herself | 30-10-17

wat raar hoe mensen anders gaan reageren op muggen of op hun beetjes.
Voor de rest hadden jullie het er echt wel goed zo te zien.

Gepost door: pieterbie | 31-10-17

Klimmen is echt een sport, je vind het leuk of niet.

Gepost door: Hans | 31-10-17

@ Hans..
Ja.. ik kan me wel voorstellen dat het een uitdaging is, maar voor mij dus niet. :-)