29-11-17

Naar huis en weer op pad..

huis 00.jpgIk was dus met Jaxon op wandel, vorige week donderdagmiddag.. rond de kinderboerderij om precies te zijn. We hadden het mooie beukenlaantje gehad en liepen nog een klein stukje langs de buitenste weides van de kinderboerderij, daar waar de geiten en de schapen grazen. We waren niet binnen bij de boerderij geweest, maar in dát gedeelte, waar die weides dus zijn hè, mogen sowieso geen honden.. dus dichterbij dan dit kan ik met Jaxon er niet komen hehe. We zagen dat een ooievaar op het wiel stond..huis 01.jpg

De dierenstal- en het hek weerspiegelden mooi in de water..huis 02.jpg

.. en onder de door wind flink zwiepende wilgentakken door zag ik inderdaad schaapjes in de wei..huis 03.jpg

Nu lieten we de kinderboerderij achter ons en wandelden richting het park.. ik zag deze klimop en verbaasde me erover. Ik dacht dat klimop wintergroen was.. maar déze was toch duidelijk aan het verkleuren..huis 04.jpg

Op een stronk in het hart van een struikje groeiden elfenbankjes..huis 05.jpg

Verderop stond een zwaan in het gras..huis 06.jpg

.. hier bleef ik niet te lang naar kijken, want er zit hier in de buurt altijd één hele felle boze zwaan, die echt op je afkomt (en al zeker op die hond!) en je weet natuurlijk nooit welke dat is hahaha!

We staken de weg over en moesten daarna meteen een brug over om in het park te komen.. er zijn hier altijd heel veel watervogels in en bij de grote vijver en dat was die dag niet anders..huis 07a.jpghuis 07b.jpghuis 07c.jpg

Omdat Jax tegenwoordig niet erg meer twijfelt bij de bruggen, besloot ik eens de hele lange, die midden door dit park gaat, te nemen.. ik vind dat wel leuker dan buitenom te gaan, maar ja.. die sch*tebroek durfde eerst nooit zo goed hè!..huis 08a.jpg

Er rechts naast staat een spreuk in het water.. in betonnen letters.. vind het nog steeds heel vreemd dat je die vanaf geen enkele kant kunt lezen.. alleen van boven, maar er is geen toren of wat voor verhoging dan ook in de buurt..!..huis 08b.jpg

Kijk m'n stoere jongen eens voortstappen hehe..huis 08c.jpg

En als je de brug afkomt, ben je dus al bijna het hele park door..huis 09.jpg

Op het laatste stukje naar huis kwamen we dan nog langs het braakliggende stukje grond, waar vroeger dat noodwijkje was. Er groeit hier nu olifantengras.. om toch nog maar iéts van opbrengst van dit stukje grond te hebben. Maar gek genoeg is dat gras nog steeds niet geoogst..? Het stak in ieder geval mooi af tegen de blauwe lucht..

huis 10a.jpghuis 10b.jpgEn toen gingen we middels dit fiets/voetpad ons wijkje weer in.. huis 11.jpg

.. en konden we na een paar minuutjes de voordeur achter ons dichttrekken. Dat deed ik afgelopen zondagochtend ook.. en dat fiets/voetpad liep ik ook weer af,  alleen dan beide de andere kant op. Maar toen was het nog donker.. ik wilde om 6 minuten over 8 de trein naar Dordrecht hebben, om daar op de intercity Brussel te kunnen stappen.. die zondag ging ik namelijk naar Lokeren hè. Het was gelukkig ook nog wel droog, nét voor het stationnetje voelde ik wat druppels, maar toen kon ik dus al naar binnen, waar het natuurlijk behoorlijk uitgestorven was op dit vroege uur..huis 12.jpghuis 12a.jpghuis 12b.jpg

.. alleen door die muurversieringen leek het toch niet zó leeg hehe. Op het perron aangekomen wachtte me een onaangename verrassing.. zelfs die hele vroege trein had al een flinke vertraging..!..huis 13.jpg

huis 14a.jpgWel 15 minuten.. en ik had in Dordt al maar een krappe overstap van slechts 3 minuten.. daar ging m'n trein naar België.. ik kon 'm letterlijk gedag zwaaien, want ik zag hem algauw langs razen, op weg naar Dordt dus.. waar ik nog láng niet was grr! Natuurlijk had ik wel wat armslag ingebouwd.. meer met het oog op die intercity Brussel, want die valt nog weleens uit. Nu moest ik een beetje gaan improviseren.. ik ging met de vertraagde trein naar Dordrecht.. en kocht daar een broodje en een beker koffie bij een kiosk ( er was er gelukkig al eentje open!). De uitgebreide ontbijtstop die ik op Antwerpen Centraal gepland had, zou zeker komen te vervallen. Maar wat als de vólgende intercity Brussel onverhoopt uit zou vallen? Dan werd het allemaal wel heel erg krap. Ehuis 14b.jpgn toen zag ik dat er een intercity naar Roosendaal op vertrekken stond.. ik stapte daar dan maar vast in.. vanuit Roosendaal gaat er ook altijd nog een stoptrein naar Antwerpen.. dan had ik twee kansen toch nog redelijk op tijd in Lokeren te kunnen komen. Ik ontbeet rustig in die trein (lees: ik at m'n broodje en dronk m'n koffie op hehe) en in Roosendaal aangekomen zag ik dat die stoptrein niet alleen al ruim 20 minuten vóór de intercity vertrok, maar ook dat de eindbestemming.. Lokeren was..!! Dat zou dan in totaal ongeveer zelfs nog een ietsje kortere reistijd betekenen als met die intercity, want daarmee had ik nog een overstap dus van 22 minuten in Antwerpen.. net te kort om rustig te kunnen ontbijten, maar lang genoeg om het behoorlijk koud te krijgen, want ja (dat vergat ik nog te schrijven) het was zondag behóórlijk koud.. 's morgens maar een graad of 2 boven nul! Nu kon ik in die stoptrein stappen en de hele weg lekker warm blijven zitten.. en hij stond er ook nog eens al, daar aan het perron in Roosendaal.. ik vond het een enorme meevaller! Het gedicht, dat ik op het perron daar zag, droeg bij tot het goede gevoel hehe..huis 15.jpg

.. net als de regenboog die ik onderweg ergens tussen Beveren-Waas en SintNiklaas door het smerige treinraampje zag..huis 16.jpg

(de enorme bui die volgde was iets minder, maar kom.. ik zat droog hehe) Bij een ander klein stationnetje (ben vergeten welke.. heb er veel gehad tijdens die hele reis hè hahaa) zag ik deze windvaan.. ik moest erdoor aan ANNY denken, wiens man heel graag aan dat boogschieten (als dat zo heet) doet..

huis 17.jpgEn toen kwamen we dus aan op het station van Lokeren.. om 11 uur.. slechts een kwartier later dan ik gepland had.. prima hoor! Toen ik de stationshal uitkwam, zag ik dat er een markt was op het pleintje ervoor.. vooral rommelmarkt geloof ik..huis 18a.jpghuis 18b.jpghuis 18c.jpg

Ik had ondertussen de omschrijving en het plattegrondje van het stadswandelingetje, dat ik op internet gevonden had hè, tevoorschijn gehaald en ging eens op stap.. 3,4km.. dat moest ik zéker in een uur kunnen doen, dus ik ging ervoor. En net toen ik deze eerste schitterende pandjes, bijna pal tegenover het station aan de weg gelegen, op de foto gezet had..huis 19a.jpghuis 19b.jpghuis 19c.jpg

piet e.jpg.. voelde ik de eerste regendruppels! oh oh.. ik wíst dat de weerberichten gezegd hadden dat het die dag niet helemaal droog zou gaan blijven, maar ik had gehoopt op in ieder geval een droge ochtend. 's Middags zou ik toch binnen zitten hè! hehe. Vóór ik echter al maar m'n paraplu uit m'n rugzakje had kunnen halen, hield het gespetter alweer op.. en dat waren meteen ook de enige druppels die er gevallen zijn die morgen.. echt een gelukje! Het had ook zo'n stortbui geweest kunnen zijn als ik onderweg vanuit de trein had zien vallen hè!

Morgen wandelen we verder, waarbij het eerst het mooie groen van het Verloren bos, een domein in het Lokerse, in zal gaan.

GROETJESSS!!!

huis 20.jpg

06:12 Gepost door mizzD | Commentaren (15)

Als je maar 3 minuten hebt om over te stappen mag er wel weinig mis gaan. Gelukkig had je direct nog een goed alternatief.

Gepost door: Patrick | 29-11-17

@ Patrick..
Ah ja, maar die stoptreintjes rijden meestal gewoon echt goed op tijd, zeker zo vroeg.. en die overstap was op hetzelfde perron, alleen van de ene naar de andere kant.. 4 stappen dus. Heb die overstap vaker gedaan en is heel goed te doen normaal gesproken. Vond het echt vreemd dat die trein vertraging had en dan nog meteen 15 minuten..! Er waren die ochtend wel meer treinen vertraagd of reden helemaal niet.. rond Breda was het ellende, omdat er iemand voor de trein gesprongen was.. tja, aan dat soort dingen doe je niks.

Gepost door: mizzD herself | 29-11-17

de trein nemen, t is avontuurlijk, maar t viel mee van vertraging over het ganse traject genomen
mooie gevels daar aan het station
hopelijk heb je het verloren bos gevonden :-)

Gepost door: fotorantje | 29-11-17

@ fotorantje..
't Was eigenlijk niet echt kwijt..! :-)
Groetjess!

Gepost door: mizzD herself | 29-11-17

Met de trein helemaal van Rotterdam naar Lokeren voor een wandeling, dat doen alleen de fervente wandelaars. Zo ben jij er wel ééntje, natuurlijk. Benieuwd wat je in dat verloren bos allemaal beleefd hebt.

Gepost door: Fluwijn | 29-11-17

dat had veel weg van een expeditie Mizzd....

hopelijk vond je de weg naar het Verloren Bos gevonden

groeten

Gepost door: willy | 29-11-17

Een ooievaar, MizzD..., zou die een Kerstkind brengen ? De stal is er ook reeds..., en de schaapjes... Jaja, een kerstverhaal... Dat olifantengras levert wel een knappe tegenlicht ! Leuk, een snelle treinverbinding.

Gepost door: Lies | 29-11-17

@ Fluwijn..
Hahahaa.. nee hoor, voor een wandeling van een uurtje ga ik geen drie uur in een trein zitten.. ik ging voorál natuurlijk voor het feest van Lucretia en haar man waar ik voor was uitgenodigd. Maar als ik dan tóch helemaal naar Lokeren ga, wil ik er ook wat van zien hè! ;-)

@ willy..
Dat was niet zo heel erg moeilijk hoor.. het stond gewoon op m'n plattegrondje hehe.

@ Lies..
Nou je het zegt.. een klein beetje kerstverhaal zat er wel in.. maar neeeee... dat kán niet, niet vóór 5 december hoor! :-)))

Een snélle treinverbinding was het niet echt.. maar een dirécte wel.. en ik zat lekker warm en droog, ook wat waard!

Gepost door: mizzD herself | 29-11-17

Goede avond Mizz. Gelukkig had je niet erg veel vertraging, dat viel dan weer mee. Lokeren, ik geloof niet dat ik daar ooit ben geweest. Maar de geveltjes zijn er in ieder geval mooi.

Gepost door: Haba | 29-11-17

Ik vind het zo wie zo al niks als ik maar een paar minuten tijd heb om over te stappen. Als het dan nog aan de andere kant van het perron is is het geen probleem maar anders vind ik het een ellende. Als ik geen directe trein heb naar mijn zusje in Amsterdam-Zuid en in Zwolle moet overstappen moet ik naar een ander perron via trappen, dit vind ik balen nadat ik mijn voet eens gebroken heb na een val van een trap. Durf nu niet meer zo snel op trapen te lopen.

Zelfs tijdens een trein reis maakt je camera nog overuren, ha,ha.

Gepost door: Noortje | 29-11-17

@ Haba..
Nee, maar ik had ook geen ontbijtpauze gehad natuurlijk. Maar dat was niet zo heel erg.. in de trein kon ik ook ontbijten hè.
Lokeren is niet zo heel erg groot, maar al die Vlaamse stadjes zijn mooi hoor.

@ Noortje..
Ja, dat was hier zo hè, alleen maar van de ene kant naar de andere kant van het perron oversteken. Lukt meestal ruimschoots dan.. en dat doe ik liever dan op zo'n koud winderig station te moeten wachten! Trappen hoefde ik niet te doen, maar heb ik niet zo'n moeite mee, die vlieg ik ook op en af als het moet hehe. Vroeger was het in Antwerpen altijd raak.. had je maar 6 minuten om van spoor 22 (in de kelder) naar spoor 1 (helemaal boven) te komen om de trein naar Gent te halen.. lukte zelden.. ook al omdat roltrappen nooit opschieten.. de mensen blijven gewoon breed erop in de weg staan hehe. Dus ging ik altijd maar een uur eerder weg.. en in een koffietentje ontbijten. :-)

Gepost door: mizzD herself | 29-11-17

Hier staat ook een wagenwiel op een paal voor de ooienvaars, maar die zijn er nog nooit komen nestelen.
Het zijn mooie elfenbankjes op de stam, vandaag vloog een jonge zwaan heel laag over het fietspad, iedereen schrok wel van zo’n grote vogel over je hoofd.
Keurig dat Jaxon zijn angst voor bruggen al een beetje kwijt is, hij stapt wel dapper over de brug.
Denk dat je de spreuk wel op google earth kan lezen.
Het is stil op het station een echte zondagochtend, geeft de kans om mooie foto’s te maken.
Reizen met openbaar vervoer is best te doen, maar het is en blijft plannen en dat is je goed gelukt. Hans

Ot, was laatst ook zo dat er poep bacteriën in het drinkwater zaten, ja dan heb je een probleem

Gepost door: Hans | 29-11-17

@ Hans..
Op dít wiel nestelen er elk jaar.. en ook die jongen blijven in de buurt rondhangen, want er komen hier steeds meer ooievaars! :-)

Ja, het ging goed op die brug.. het gaat niet altijd goed, maar toch steeds meer gelukkig.

Alles wat ik gepland had kon meteen in de prullenbak, toen die sprinter al een kwartier vertraging bleek te hebben..! Maar m'n improvisatie pakte heel goed uit.. was wel tevreden met mezelf hahahaha!

In Vlaardingen was dat hé, van die poepbacterie.. dat bedoel ik dus.. water is niet altijd even goed. Maar limonades met suiker dus ook niet.

Gepost door: mizzD herself | 29-11-17

Heb me laten vertellen dat ooievaar alleen broeden als ze op de grond voldoende open vlakte hebben, hier staan te veel struiken en bomen om het nest.
Ja, dan is de planning snel verouderd.
Klopt was in Vlaardingen.

Gepost door: Hans | 30-11-17

Wat flink van Jax over die brug.
Hij krijgt vast iets van de sint.